2011-10-01
"ZŁOTA FUJARA"
DO ZAPREZENTOWANIA SIĘ NA DRAGON FOLK FEST II W RAMACH KONKURSU O ZŁOTĄ FUJARĘ ZOSTAŁY ZAPROSZONE NASTĘPUJĄCE ZESPOŁY:
CZAROLIJA
DOBROTO czyli połączenie zespołów TYGIEL FOLK BANDA i KADARKA
NOWY FOLKLOR AFRO POLSKI
GRATULUJEMY!
A TAK TO BYŁO:
http://www.youtube.com/watch?v=wpiSP7UuJaM
http://www.youtube.com/watch?v=MTGsUGZ8Oz0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Wn7GBfojPJ0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=GFshiKfkEvU&feature=related
"ZŁOTA FUJARA"
REGULAMIN KONKURSU
DROGON FOLK FEST VOL.II - 1 PAŹDZIERNIK 2011
Organizatorem konkursu jest Fundacja Mały Dom Kultury.
1. Koncert finałowy odbędzie się w dn. 1 października 2011 w Klubie Dragon,
ul. Zamkowa 3, Poznań.
2. W konkursie "Złota Fujara" mogą wziąć udział zespoły lub soliści.
3. Zespoły lub soliści biorący udział w koncercie finałowym wyłonieni
zostaną po przesłuchaniu nadesłanych drogą elektroniczną nagrań
demonstracyjnych.
Ilość wyłonionych podmiotów zależeć będzie od poziomu artystycznego
zgłaszanych propozycji konkursowych.
Termin nadsyłania materiałów upływa z dniem 12.09.2011 r.
O zakwalifikowaniu do udziału w konkursie soliści lub zespoły zostaną
zawiadomieni do 15.09.2011 r.
Do udziału w konkursie nie zostaną dopuszczeni laureaci poprzedniego
konkursu.
4. Zgłoszenie do konkursu jest równoznaczne ze zgodą na bezpłatne
wykorzystanie nadesłanych materiałów oraz zarejestrowanego występu
finałowego do celów promocyjnych oraz statutowych fundacji MDK.
5. Nagrodę główną otrzyma zespół lub solista wybrany przez jury po koncercie
finałowym.
Nagroda główną jest GRAND PRIX "ZŁOTA FUJARA" oraz 2000 pln.
Pozostali wykonawcy występujący w koncercie finałowym otrzymują zwrot
kosztów podróży.
2011-10-01
DRAGON FOLK FEST II
PROGRAM:
12:00 - jarmark rękodzieła
15:00 - bałkański grill
17.00 - koncerty finalistów konkursu o Złotą Fujarę: NOWY FOLKLOR AFRO-POLSKI (taneczna fuzja weselnej muzyki z wielkopolskiego regionu kozła i Burkina Faso, CZAROLIJA (tradycyjne pieśni liryczne i obrzędowe; zob. myspace), DOBROTO (połączenie zespołów Tygiel Folk Banda i Kadarka)
21:00 - SAINKHO NAMTCHYLAK I GARLO’S BAND
22.30 - Etno After Party - DJ Balkan i DJ Empe
Niestety z powodów zdrowotnych nie wystąpi zapowiadany wcześniej Fily Sako.
WSTĘP WOLNY NA WSZYSTKIE WYDARZENIA!
Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, na koncerty gwiazdy festiwalu będą obowiązywały bezpłatne wejściówki. Wejściówki będą dostępne w klubie Dragon od 18 września. Jedna osoba może pobrać max 4 wejściówki. Dla osób spoza Poznania możliwość mailowej rezerwacji wejściówek dragon@krzyk.pl
Dragon Folk Fest to nowy projekt fundacji Mały Dom Kultury, Subiektywnej Kolekcji Rękodzieła i Muzyki Etnoteka.pl oraz przyjaciół i współpracowników klubu Dragon – wyjątkowego miejsca na kulturalnej mapie Poznania. Podczas pierwszej, czerwcowej edycji festiwalu w przestrzeniach Dragona zagrały zespoły związane z poznańską sceną folkową oraz stali bywalcy klubu. Impreza przyciągnęła tłumy miłośników muzyki nawiązującej do ludowej tradycji, przy okazji udowadniając, że w sercu Wielkopolski działa prężne środowisko doskonałych artystów, a zapotrzebowanie na muzykę źródeł ciągle rośnie.
Po bardzo udanej pierwszej edycji Dragon Folk Fest organizatorzy postanowili sięgnąć dalej, tym razem zapraszając do Poznania wybitne osobistości sceny World Music. Obok nich znajdzie się jednak również miejsce dla wyróżniających się rodzimych zespołów, wyłonionych w drodze konkursu. Szykuje się zatem wyjątkowa impreza łącząca występy najbardziej obiecujących artystów nurtu etno/folk z Polski z koncertami światowych legend. Wieczorne granie na żywo płynnie przejdzie w nocną zabawę taneczną, oczywiście w etnicznych rytmach z całego świata. Wszystko to odbędzie się w przyjaznej atmosferze, bez biletów, stylistycznych podziałów, w klimatycznej, staromiejskiej przestrzeni klubu Dragon.
GWIAZDA FESTIWALU:
SAINKHO NAMTCHYLAK AND GARLO'S BAND - "Go to Tuva!"
Garlo Joseph Calmon - bass guitarre, lap top
Bubu Boirie - string indtruments (violine, sanchin), electronics
Fred Girard - drumms
Caspar David - accoustic guitarre
Sainkho - voice
http://www.cipaudio.com/eng_garlo_and_sainkho.html; http://www.sainkho.net; Sainkho w sklepie serpent.pl
więcej o Sainkho w zapowiedzi koncertów z 2008 r. Promocyjny clip pierwszego singla projektu Sainkho & Garlo do utworu "Ider Inek Internet":
http://www.youtube.com/watch?v=8F0patazRHg
2011-10-02
OPERA OMNIA
Gian-Carlo Menotti - Medium
Symphony Orchestra of Rome Radio Italiana
Dyr. Thomas Schippers
Soliści: Marie Powers
Dzięki wsparciu Biblioteki Kongresu USA
Projekt realizowany przy wsparciu z Miasta Poznań.
Patronat medialny:
www.operaomnia.pl
2011-10-02
WARSZTATY Z SAINKHO
Zapraszamy na warsztaty wokalne prowadzone przez SAINKHO NAMTCHYLAK.
ZGŁOSZENIA: mdk@krzyk.pl w tytule WARSZTATY z SAINKHO
KOSZT: 45 zł od osoby
(ilość miejsc ograniczona)
SAINKHO NAMTCHYLAK
Urodzona w Republice Tuva (południowa Syberia). Śpiewać zaczęła w 1975 roku w zespole "Sayani" w Tuvie. Ukończyła wyższą szkołę muzyczną oraz Gnesin Academy w Moskwie w 1989 roku; dwa lata później przeprowadziła się do Wiednia. Jej udział można zauważyć w wielu interesujących projektach; wraz z muzykami i śpiewakami jazz i world music wydała ponad 30 albumów we współpracy z różnymi wytwórniami w Europie, Kanadzie, Japonii i Chinach.
Muzyka tradycyjna jest tylko jednym z aspektów niesamowitej podróży, jaką odbyła jej dusza nomady z dala od rodzimej ziemi, wiodąca przez film, performance, elektronikę, improwizację, dance i world music, przesycając twórczość jej własnym uduchowieniem, syberyjskim folklorem oraz Buddyjskimi rytuałami pozwalającymi poszerzać jej niesamowite zdolności wokalne.
Jednym z jej pierwszych muzycznych doświadczeń był khoomei, niezwykły śpiew, pełen podtekstów, praktykowany w Azji centralnej. Dzięki tej technice nie mniej niż cztery wysokości głosu są jednocześnie harmonijnie uwalniane. Sugestywne i mistyczne, przyzywa duchy szamanów, przenosi jej duszę na stepy i zaprasza, porywa w jej indywidualną, głęboko personalną podróż.
2011-10-07
OLESZAK/JACQUEMYN/TURNER TRIO
KONCERT W RAMACH FESTIWALU NOWY WIEK AWANGARDY
Skład:
Peter Jacquemyn: kontrabas
Witold Oleszak: fortepian
Roger Tuner: perkusja
OLESZAK/JACQUEMYN/TURNER TRIO z powodu użytego instrumentarium stanowi klasyczne trio jazzowe, jednak o całkowicie przedefiniowanym znaczeniu i eksplorujące wiele wciąż nieodkrytych możliwości tkwiących w potencjale takiego składu. Pozbawione jest ono również wiodącej (egocentrycznej) roli fortepianu. Taka postawa pozwala, między innymi, na uzyskanie bardziej jednorodnego i spójnego brzmienia. Perkusja bardzo często staje się instrumentem melodycznym, fortepian przejmuje jej rolę, a nie pozostający w tle kontrabas – ukazuje złożoną i wielogłosową harmonię.
Wyobraźnia plastyczna gra tutaj niebagatelną rolę – wszyscy członkowie trio oprócz aktywności muzycznej zajmują się również jakąś dziedziną sztuki wizualnej.
Peter Jacquemyn (urodzony w 1963r.) z łatwością porusza się pomiędzy sztukami wizualnymi i muzyką. Jego koncerty są spektakularne: z nieokiełznaną energią, namiętnie zmaga się ze swoim kontrabasem. To jest walka, w której wszystkie środki są dozwolone: smyczki (1, 2 lub ??3), pogniecione puszki po napojach, plastikowe worki, zmięty papier, tłumiki, mosiądz, przestrojone struny... Jak sam powiedział: "Staram się przełamać granicę między instrumentem, a mną samym...". Wszystko to stawia Petera Jacquemyn pośród najciekawszych belgijskich improwizatorów, o całkiem uzasadnionej międzynarodowej reputacji.
Witold Oleszak (urodzony w 1970r.) naukę muzyki rozpoczął w wieku 5 lat. Po 10 latach kształcenia (fortepian klasyczny), porzucił szkołę i wkrótce dołączył do awangardowej, muzycznej i para-teatralnej grupy "Krew", która wraz z zespołem "Reportaż", w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku, tworzyła poznańskie podziemie muzyczne.
W latach 1989-1999 powstawały wyłącznie utwory-ilustracje dla teatru alternatywnego oraz koncepcje partytur graficznych. Od roku 2003, aktywny jako muzyk/improwizator, konsekwentnie rozwija własną metodę twórczą "Muzyka Prefabrykowana". Stały członek poszukujących grup muzycznych – "REPORTAŻ" i "RAL7024". Najczęściej gra na fortepianie i fortepianie preparowanym, instrumentach własnej konstrukcji oraz na instrumentach zepsutych i na krawędzi ruiny.
Roger Turner (urodzony w 1946r.) wzrastał na mocnym fundamencie Jazzu pośród muzycznego życia Canterbury lat sześćdziesiątych. Od 1974 r., poprzez proces improwizacji, skoncentrował się na odkrywaniu bardziej osobistego języka perkusji. Samodzielna praca, doświadczenia z rockiem eksperymentalnym, obszerna praca z tańcem, filmem i sztuką wizualną, zaangażowanie w liczne grupy jazzowe i warsztaty, tworzyły znaczącą część tego rozwoju. Zazwyczaj jednak największą przyjemnością i odkryciami było tworzenie muzyki z najlepszymi europejskimi i światowymi muzykami, zarówno w stałych składach jak i tworzonych ad hoc, takimi jak: Alan Silva, Cecil Taylor, Henry Grimes, Derek Bailey, Evan Parker, Keith Rowe, Toshinori Kondo, Irene Schweitzer, Joelle Leandre…
BILETY W CENIE 20 ZŁ W PRZEDSPRZEDAŻY ORAZ 30ZŁ W DNIU KONCERTU
2011-10-09
OPERA OMNIA
Benjamin Britten – Gloriana
English Northern Philharmonia
Dyr. Paul Daniel
Soliści: Josephine Barstow, Tom Randle
Projekt realizowany przy wsparciu Miasta Poznań.
Patronat medialny:
www.operaomnia.pl
2011-10-10
POKAZY W RAMACH FESTIWALU TRANZYT
9-15.10.2011 TRANZYT
Rusza 3 edycja Międzynarodowego Festiwalu Filmów Dokumentalnych Tranzyt. W programie m.in. przeglądy, spotkania, dyskusje, warsztaty, wystawy, teatr, koncerty. Organizatorem festiwalu jest Fundacja Tranzyt. Festiwal jest współfinansowany przez Urząd Miasta Poznania.
Szczegóły na stronie:
www.kinotranzyt.pl
Tegoroczne pokazy filmów możecie wybierać z siedmiu blokach tematycznych:
DŹWIĘKI- Filmy z muzyką w tle i w roli głównej.
HORYZONTY- Odległe światy, szerokie myśli, wielkie pasje.
OBRAZY-Piękne zdjęcia, portrety, próby uchwycenia czasu.
TOŻSAMOŚĆ- Kim jesteśmy? Jak postrzegamy siebie i innych?
MIASTO - Podróż po różnych obliczach miasta.
PAMIĘĆ- Przeszłość jest cześcią naszej historii tej wielkiej i tej prywatnej. Interesuje nas pamięć zbiorowa, i indywidualna, co pamiętamy i jak o tym potrafimy mówić.
LUDZIE- Znani wszystkim i nieznani nikomu. Człowiek, jego zmagania ze sobą i codziennym życiem.
15.00-22.00
DŹWIĘKI, HORYZONTY, OBRAZY - Pokazy konkursowych filmów dokumentalnych.
BILET CAŁODZIENNY W CENIE 10 ZŁ
2011-10-11
POKAZY W RAMACH FESTIWALU TRANZYT
9-15.10.2011 TRANZYT
Rusza 3 edycja Międzynarodowego Festiwalu Filmów Dokumentalnych Tranzyt. W programie m.in. przeglądy, spotkania, dyskusje, warsztaty, wystawy, teatr, koncerty. Organizatorem festiwalu jest Fundacja Tranzyt. Festiwal jest współfinansowany przez Urząd Miasta Poznania.
Szczegóły na stronie:
www.kinotranzyt.pl
Tegoroczne pokazy filmów możecie wybierać z siedmiu blokach tematycznych:
DŹWIĘKI- Filmy z muzyką w tle i w roli głównej.
HORYZONTY- Odległe światy, szerokie myśli, wielkie pasje.
OBRAZY-Piękne zdjęcia, portrety, próby uchwycenia czasu.
TOŻSAMOŚĆ- Kim jesteśmy? Jak postrzegamy siebie i innych?
MIASTO - Podróż po różnych obliczach miasta.
PAMIĘĆ- Przeszłość jest cześcią naszej historii tej wielkiej i tej prywatnej. Interesuje nas pamięć zbiorowa, i indywidualna, co pamiętamy i jak o tym potrafimy mówić.
LUDZIE- Znani wszystkim i nieznani nikomu. Człowiek, jego zmagania ze sobą i codziennym życiem.
15.00-18.00
TOŻSAMOŚĆ, MIASTO - Pokazy konkursowych filmów dokumentalnych
18.00-20.30 Pokazy najlepszych filmów z Międzynarodowego Festiwalu Filmów Krótkometrażowych ŻubrOFFka. Spotkanie z koordynatorami festiwalu: Krzysztofem Sienkiewiczem oraz Maciejem Rantem.
20.30-22.00
DŹWIĘKI - Pokazy konkursowych filmów dokumentalnych.
PODĄŻAJ Z NAMI WŁASNĄ ŚCIEŻKĄ FILMOWĄ!
BILET CAŁODZIENNY W CENIE 10 ZŁ
2011-10-12
SIDE A
KONCERT W RAMACH FESTIWALU NOWY WIEK AWANGARDY
Skład:
Ken Vandermark: tenor saxophone, clarinet
Chad Taylor: drums
Håvard Wiik: piano
Zupełnie nowe trio z udziałem Kena Vandermarka! „Z udziałem”, ponieważ w tym zespole nie jest on liderem. Brzmienie i muzyka grupy powstaje w wyniku współistnienia rozmaitych tradycji – „nowego Chicago” z jego świetną znajomością jazzowej tradycji łączonej z iście rockową energią, tradycji europejskiej awangardy, ale i frez jazzowej sceny nowojorskiej z licznymi odniesieniach do „Great Black Music” jak również – chociaż delikatnymi - AACM-u. I właśnie równorzędny, partnerski stosunek muzyków wewnątrz tej formacji sprawia, że połączenie wszystkich tych wpływów w muzyce jest możliwe i spójne.
Ken Vandermark; ur. 1964-09-22, Warwick, Rhode Island (USA), saksofonista, klarnecista, kompozytor i improwizator. Od kilku lat, jeden z najważniejszych muzyków współczesnego jazzu. Rewelacyjnie sprawny saksofonista (przede wszystkim tenorowy) i klarnecista (przede wszystkim basowy). Jego gra na obu tych instrumentach, powoduje, że znaleźć się on powinien pośród najwybitniejszych przedstawicieli obu tych instrumentów we współczesnym jazzie. Winien być jednak postrzegany także jako animator jazzowej sceny. Wielość projektów, które prowadzi doprawdy imponuje. Wczesny okres jego twórczości, to współpraca z rockowym (czy lepiej powiedzieć avant-rockowym) w zasadzie zespołem The Flying Luttenbachers. Zresztą przez całe lata 90. aktywnie włącza się w działalność różnych zespołów awangardowej sceny rockowej, jak Gastr del Sol, czy Jima O'Rourke. Podstawową formą wypowiedzi Vandermarka pozostaje jednak jazz. Już na początku wykluwania się jego jazzowych koncepcji, Vandermark pokazał cały jego eklektyzm, jednak z drugiej strony silnie osadzony w tradycji spod znaku Aylera czy Colemana. Okres ten prezentują nagrania Ken Vandermark Quartet, którego koncepcja przeniesiona została do The Vandermark 5, jednego z kilku najważniejszych projektów Vandermarka. Początkowo The Vandermark 5 sięgał w równym stopniu do tradycji free jazzu, jak i muzyki rockowej, stapiając te dwa światy w jedną formułę, w stopniu chyba dotychczas nieznanym. Od płyty "Acoustic Machine", z muzyki tego zespołu wyeliminowane zostało charakterystyczne dla niej brzmienie przesterowanej gitary, które w największym stopniu odpowiadało za sonorystyczne pokrewieństwo z rockiem. Równolegle z The Vandermark 5, prowadzone jest trio DKV, w skład którego, oprócz Vandermarka, wchodzą Hamid Drake oraz Kent Kessler. Ten zespół, prezentujący akustyczne trio ściśle nawiązuje do tradycji free jazzowej, wywodzącej się z wczesnych form free, dorzucając jednak młodzieńczą witalność. Bardziej rytmiczno-rockową postacią tria jazzowego prezentowanego przez Vandermarka jest Spaceways Incorporated, zespół z udziałem Nate'a McBride'a i Hamida Drake'a, powstały by przypomnieć nagrania Sun Ra. Obecnie prezentujący już własną twórczość, jednak w dalszym ciągu słychać w nim rockową witalność wywiedzioną z "przebojów" Sun Ra. Niezależnie od tych projektów, Vandermark uczestniczy w nagraniach NRG Ensemble, w którym zajął miejsce jego twórcy Hala Russella. Vandermark czynnie włącza się również w projekty powstałe przy współudziale muzyków amerykańskich i z kontynentu europejskiego: od kilku lat jest członkiem tentetu Petera Brötzmanna, a także współprowadzi dwa amerykańsko-skandynawskie projekty: School Days oraz Territory Band. Szczególnie ten ostatni prezentuje prawdziwy melanż różnych inspiracji - od jazzowych po przywodzące na myśl muzykę współczesną. Często także uczestniczy w nagraniach AALY Trio Matsa Gustafssona. Oprócz tych zespołów, Vandermark jest również aktywny w różnego rodzaju okazjonalnych projektach jak, duety (np. z Jebem Bishopem), czy tria (np. z Joe Morrisem, czy Johnem McPhee, czy Pandelisem Karayorgisem). Gra i dotychczasowa aktywność Vandermarka spotkała się w roku 1999 z uznaniem, albowiem dostał on w tym roku nagrodę MacArthura (stając się jej laureatem pośród takich luminarzy jazzu, jak Cecil Taylor, czy Anthony Braxton). Ken Vandermark wielokrotnie koncertował w Polsce, m.in. z DKV Trio (2002), LKV Trio (2003), The Vandermark 5 (2004), które zaowocowało 12-płytowym boksem "Alchemia", Bridge 61 (2005), Free Music Ensemble (2006).
Paweł Baranowski, Diapazon
źródło: diapazon.pl
http://www.kenvandermark.com/
Chad Taylor, amerykański perkusista, kompozytor, improwizator. Jeden z najbardziej znanych i cenionych perkusistów na współczesnej scenie free jazzowej. Pochodzi z Chicago, ale aktywny też na nowojorskiej scenie muzycznej. Stały współpracownik Roba Mazurka, w objętych wspólną nazwą projektach Chicago Underground, od duetu z trębaczem, po rozbudowaną Chicago Underground Orchestra. Z Mataną Roberts gra w jej kwartecie i trio. Prowadzi także własny skład wraz m.in. z pianistką Angelicą Sanchez. Regularnie występował m.in. u boku Freda Andersona w licznych jego projektach (trio, kwartet, kwintet). Z Tatsu Aokim i Francisem Wongiem tworzy trio, które koncertowało w Poznaniu na festiwalu ANIMATOR (koncert ten - nakładem Estrady Poznańskiej - ukazał sie na płycie CD). Współpracuje również m.in. z Kenem Vandermarkiem i Havardem Wiikiem, Marciem Ribotem i Henry Grimsem, jak i art-countrową formacją Iron and Wine.
http://www.chadtaylordrums.com/
Håvard Wiik - pianista i kompozytor norweski, ur. w 1975 r. Ukończył studia kompozycji i muzyki jazzowe w Trondheim Music Conservatory. Jeszcze w trakcie studiów współtworzył swój pierwszy zespół - kwartet Element, z którym nagrał dwie wysoko oceniane płyty ("Element" i "Shaman") Kontynuację tego kwartetu jest skandynawska supergrupa Atomic (z Fredrikiem Ljungkvistem, Magnusem Broo, Ingebrigtem Haker-Flatenem i Paalem Nilssem-Love) z którą w październiku ubiegłego roku koncertował w Poznaniu. W ramach tria Free Fall koncertuje i nagrywa z Kenem Vandermarkiem. W 2004 roku został doceniony przez organizatorów największego norweskiego festiwalu w Molde i pełnił tam funkcję "resident artist". W 2006 roku o w trzymał na festiwalu w Kongsbergu prestizową nagrodę - the Kongsberg Jazzfestival's 'Vital-prize. W Poznaniu koncertował z kwintetem Atomic oraz własnym trio. Mieszka w Berlinie.
BILETY W CENIE 35 ZŁ W PRZEDSPRZEDAŻY ORAZ 40ZŁ W DNIU KONCERTU
2011-10-13
MARK TOKAR SOLO
KONCERT W RAMACH FESTIWALU NOWY WIEK AWANGARDY
Mark Tokar ukończył studia na Politechnice Lwowskiej. Później studiował w Szkole Muzycznej im St. Ludkiewicza we Lwowie (gitara klasyczna). Równocześnie rozpoczął grę na kontrabasie. W latach 2002-2004 wielokrotnie uczestniczył w warsztatach jazzowych w Krakowie pod kierunkiem M.Parkinsona. W roku 2006 w ramach stypendium Gaude Polonia od ministra kultury Rzeczypospolitej studiował w Akademii Muzycznej im K.Szymanowskiego w Katowicach na wydziale jazzowym pod kierunkiem prof. Jacka Niedzeli. W latach 2005-2006 pracował jako dyrektor artystyczny i współorganizator ukraińsko-polskiego festiwalu "Jazz Bezz". Organizował także serie koncertów filharmonicznych "Metro Jazz" we Lwowie. Występował jako basista z różnymi formacjami w Niemczech, Czechach, Polsce, Ukrainie, Rosji. Członek lwowskiej formacji Dzyga Jazz Quintet. Jest także twórcą i liderem międzynarodowych projektów Leo'm'art i Mark Tokar Quintet. Uczestnik projektów "Resonance" Kena Vandermarka i "Five Spot". Grał i nagrywał z Kenem Vandermarkiem, Robertą Piket (USA), Klausem Kugelem, Arkadijem Shylkloperem (Niemcy), Petrasem Visniauskasem (Litwa), Mirceą Tiberianem (Rumunia), Mazzolem, Mikołajem Trzaską (Polska), Wacławem Zimplem (Polska), Davem Rempisem (USA), Timem Daisym (USA), Yurijem Yaremczukiem (Ukraina).
BILETY W CENIE 15 ZŁ W PRZEDSPRZEDAŻY ORAZ 20ZŁ W DNIU KONCERTU
2011-10-14
JULIISYTUACJE GRUPA
„PTAK. NIEBIESKO ZIELONO BIAŁO CZERWONO RÓŻOWO CZARNY NA SREBRNYM TLE” ,
scena TEATRU 8 DNIA,
Julia Szmyt, Kajetan Hajkowicz: scenariusz
Julia Szmyt: reżyseria
Maurycy Zimmermann Mooryc: muzyka
Ilona Binarsch: scenografia i kostiumy
Ewa Kaczmarek, Katarzyna Janaszczyk, Agnieszka Nowacka, Marianna Piskorz, Adam Leniec, Christos Leontis, Paweł Jerzy Bocian: aktorzy
Projekt ma charakter eksperymentalny, który polega na zastosowaniu techniki coachingu w pracy teatralnej. Teatr zostaje połączony z coachingiem – intymna, osobista przestrzeń zostaje oddana widzowi, na scenie w postaci przefiltrowanej przez głowy i doświadczenia autorów scenariusza.
PTAK nie jest historią, ale próbą pokazania człowieka w trakcie opowiadania swojej historii i odkrywania, że ta nie należy do niego. Nie jest jego słowami, jego decyzjami, że każdy moment życia ma tło, które mało atrakcyjnie wygląda i nie stanowi naszej własności. Potrzeba uchwycenia tego, co w tym wszystkim istotne, rozpoczyna proces, w którym kolejne zdejmowane z siebie kłamstwa, stereotypy, formy zdają się kryć następne obrazy- a te niestety nie stanowią celu odkrycia.
www.juliisytuacje.pl
BILETY W CENIE: 10 PLN
2011-10-15
POKAZY W RAMACH FESTIWALU TRANZYT
9-15.10.2011 TRANZYT
Rusza 3 edycja Międzynarodowego Festiwalu Filmów Dokumentalnych Tranzyt. W programie m.in. przeglądy, spotkania, dyskusje, warsztaty, wystawy, teatr, koncerty. Organizatorem festiwalu jest Fundacja Tranzyt. Festiwal jest współfinansowany przez Urząd Miasta Poznania.
Szczegóły na stronie:
www.kinotranzyt.pl
Tegoroczne pokazy filmów możecie wybierać z siedmiu blokach tematycznych:
DŹWIĘKI- Filmy z muzyką w tle i w roli głównej.
HORYZONTY- Odległe światy, szerokie myśli, wielkie pasje.
OBRAZY-Piękne zdjęcia, portrety, próby uchwycenia czasu.
TOŻSAMOŚĆ- Kim jesteśmy? Jak postrzegamy siebie i innych?
MIASTO - Podróż po różnych obliczach miasta.
PAMIĘĆ- Przeszłość jest cześcią naszej historii tej wielkiej i tej prywatnej. Interesuje nas pamięć zbiorowa, i indywidualna, co pamiętamy i jak o tym potrafimy mówić.
LUDZIE- Znani wszystkim i nieznani nikomu. Człowiek, jego zmagania ze sobą i codziennym życiem.
12.00-20.00
OBRAZY, PAMIĘĆ, LUDZIE - Pokazy konkursowych filmów dokumentalnych.
BILET CAŁODZIENNY W CENIE 10 ZŁ
2011-10-16
OPERA OMNIA
Krzysztof Penderecki – Diabły z Louden
The Hamburg Philharmonic State Orchestra
Dyr. Marek Janowski
Soliści: Tatiana Troyanos, Andrzej Hiolski
Projekt realizowany przy wsparciu Miasta Poznań.
Patronat medialny:
www.operaomnia.pl
2011-10-20
FIRE!
Koncert odbędzie się w SPOT.
KONCERT W RAMACH FESTIWALU NOWY WIEK AWANGARDY
Trio powstałe w 2008 roku, założone przez trzech wybitnych instrumentalistów szwedzkich - Matsa Gustafsson, Johanna Berthlinga oraz Andreasa Werliina. Muzyka zespołu odwołuje się bardzo silnie do noise'u i transu, ale równie czerpie ze skandynawskiego folkloru, jak i free jazzowej tradycji oraz muzyki elektronicznej i doświadczeń muzyki repetytywnej kompozytorów amerykańskich (Reich, Glass), łącząc to wszystko w jedną wspólną i nierozerwalną całość, tworząc zupełnie nową jakość na muzycznej scenie. Pierwsza ich płyta ukazała się w roku 2009 nakładem norweskiej oficyny Rune Grammmofon i przez wielu muzycznych krytyków uznana została za najbardziej nowatorskie nagranie roku. Nigdy wcześniej zespół nie koncertował w Polsce i z powodu mnogości projektów, w jakie zaangażowani są muzycy tria, bardzo rzadko ma okazję grać w Europie.
Skład:
Mats Gustafsson: saxophone
Johan Berthling: bass
Andreas Werlin: drums, percussion
Mats Gustafsson, ur. 1964-10-29, Umea (Szwecja), saksofonista, kompozytor, improwizator. Gustafsson rozpoczął naukę od gry na flecie. Jako nastolatek grał w różnych jazz-rockowych i punkowych zespołach w rodzinnym Umea. Z muzyką improwizowaną zetknął się w 1982 r. grając z perkusistą i wibrafonistą Kjellem Nordesonem. Wraz z nim oraz kontrabasistą Peterem Jansonem współtworzył w 1986 roku AALY Trio. Od 1985 roku po przeniesieniu się do Sztokholmu artysta współpracuje z gitarzystą Christianem Munthe oraz jest członkiem tria Gush (Gustafsson, Sten Sandell, Raymond Strid). Duży wpływ na dalszy rozwój saksofonisty miała działalność i sposób grania Petera Brötzmanna, którego usłyszał końcem lat 80. Od tej pory bardzo dużo koncertuje, głównie z muzykami free improve. Współpracuje m.in. z Paulem Lovensem, Paulem Lyttonem, Günterem Christmannem, Barry Guyem, Raymondem Stridem, Rogerem Turnerem, Patem Thomasem, Derekiem Baileyem. Jest członkiem Barry Guy New Orchestra. Od poczatku lat 90. Gustafsson regularnie koncertuje w USA, zwłaszcza w Chicago. Nawiązuje tam ścisłą współpracę z Kenem Vandermarkiem, Fredem Lonbergiem Holmem, Hamidem Drakiem, Michaelem Zerangiem. W 1997 roku zostaje zaproszony do Peter Brötzmann Chicago Tentetu. Wraz z norweskimi muzykami Ingebrigtem Hakerem Flatenem i Paalem Nilssen-Lovem w 2000 r. tworzy trio The Thing, uważane za za jedną z najważniejszych formacji XXI wieku w zakresie muzyki improwizowanej. Trio współpracuje i nagrywa z Kenem Vandermarkiem i Joe McPhee. Kolejną niezwykłą formacją, w której gra Gustafsson jest trio Sonore. Współtworzy je trzech wybitnych improwizatorów grających na instrumentach stroikowych - Gustafsson, Ken Vandermark i Peter Brötzmann. Mats Gustafsson często współpracuje z rockową grupą Sonic Youth. Jest także partnerem artystów z kręgu sztuki tańca, teatru, poezji i malarstwa. Skomponował również kilkanaście dobrze ocenianych utworów z gatunku muzyki współczesnej.
Johan Berthling ; urodzony w 1973 roku w Sztokholmie. Basista. W czasie studiów na Royal Conservatory of Music in Stockholm (1996-1998) tworzył muzykę improwizowaną. Jednym z jego głównych projektów był minimalistyczny, experymentalny Tape.
Andreas Werlin ; urodzony w 1982 roku na północy Szwecji, wychowywał się na zachodnim wybrzeżu w małej wiosce Strömstad. Andeas Berlin najlepiej znany jest ze swoich inwencji elektryczno-perkusyjnych (Wildbirds & Peacedrums) tworzonych wraz z żoną Mariam Wallentin. Ich debiutancki album w 2007 roku otrzymał nagrodę roku Swedish Jazz Act of the Year. Mając za bazę swojej twórczości muzykę improwizowaną jest w tej chwili uznanym członkiem takich formacji jak Wildbirds & Peacedrums, Dan Berglund’s Tonbruket i Loney Dear.
http://www.earthwindand.com/
BILETY W CENIE 45 ZŁ W PRZEDSPRZEDAŻY ORAZ 60ZŁ W DNIU KONCERTU
2011-10-23
OPERA OMNIA
John Adams przedstawia: Tan Dunn – Cesarz
Metropolitan Opera Orchestra, Chorus and Ballet
Dyr. Tan Dunn
Soliści: Placido Domingo, Elizabeth Futral
Projekt realizowany przy wsparciu Miasta Poznań
Patronat medialny:
www.operaomnia.pl
2011-10-23
ZAKAMARKI MAŁEGO DOMU KULTURY
warsztaty dla dzieci i rodziców
(warsztaty trwają około godziny)
Zakamarki Małego Domu Kultury to spotkanie z książką, które może się skończyć
w zupełnie innym czasie i przestrzeni. Chcemy, żeby książka inspirowała
do odkrywania, tworzenia, eksperymentowania. Zdarzyć może się wszystko.
Zakamarki Małego Domu Kultury to połączenie działań Fundacji Mały Dom Kultury i Wydawnictwa Zakamarki. Zapraszamy serdecznie.
(dla spóźnialskich wejście przez Klub Dragon).
WSTĘP 10 ZŁ (Liczba miejsc ograniczona)
2011-10-26
PAAL NILSSEN - LOVE/KEN VANDERMARK
KONCERT W RAMACH FESTIWALU NOWY WIEK AWANGARDY
Ken Vandermark: tenor saxophone, clarinet
Paal Nilssen-Love: drums, percussion
Paal Nilssen-Love, perkusista, kompozytor i improwizator. Bez wątpienie najważniejszy perkusista szeroko pojętej europejskiej sceny freejazzowej ostatnich lat i jeden z najbardziej kreatywnych norweskich muzyków młodego pokolenia. Właściciel oficyny wydawniczej PNL Records.
Ken Vandermark ur. 1964-09-22, Warwick, Rhode Island (USA), saksofonista, klarnecista, kompozytor i improwizator. Od kilku lat, jeden z najważniejszych muzyków współczesnego jazzu. Rewelacyjnie sprawny saksofonista (przede wszystkim tenorowy) i klarnecista (przede wszystkim basowy). Jego gra na obu tych instrumentach, powoduje, że znaleźć się on powinien pośród najwybitniejszych przedstawicieli obu tych instrumentów we współczesnym jazzie. Winien być jednak postrzegany także jako animator jazzowej sceny. Wielość projektów, które prowadzi doprawdy imponuje.
BILETY W CENIE 30 ZŁ W PRZEDSPRZEDAŻY ORAZ 35ZŁ W DNIU KONCERTU
KARNET NA TRZY KONCERTY 26 I 27 X: 70 ZŁ
2011-10-27
PAAL NILSSEN - LOVE/KEN VANDERMARK
KONCERTY W RAMACH FESTIWALU NOWY WIEK AWANGARDY
Skład:
Ken Vandermark: tenor saxophone, clarinet
Paal Nilssen-Love: drums, percussion
Paal Nilssen-Love, perkusista, kompozytor i improwizator. Bez wątpienie najważniejszy perkusista szeroko pojętej europejskiej sceny freejazzowej ostatnich lat i jeden z najbardziej kreatywnych norweskich muzyków młodego pokolenia. Właściciel oficyny wydawniczej PNL Records.
Ken Vandermark ur. 1964-09-22, Warwick, Rhode Island (USA), saksofonista, klarnecista, kompozytor i improwizator. Od kilku lat, jeden z najważniejszych muzyków współczesnego jazzu. Rewelacyjnie sprawny saksofonista (przede wszystkim tenorowy) i klarnecista (przede wszystkim basowy). Jego gra na obu tych instrumentach, powoduje, że znaleźć się on powinien pośród najwybitniejszych przedstawicieli obu tych instrumentów we współczesnym jazzie. Winien być jednak postrzegany także jako animator jazzowej sceny. Wielość projektów, które prowadzi doprawdy imponuje.
BILETY W CENIE 30 ZŁ W PRZEDSPRZEDAŻY ORAZ 35ZŁ W DNIU KONCERTU
KARNET NA TRZY KONCERTY 26 , 27 i 29.X: 70 ZŁ
2011-10-29
AKIRA SAKATA/ CHRIS CORSANO/DARIN GRAY TRIO
KONCERTY W RAMACH FESTIWALU NOWY WIEK AWANGARDY
Skład:
Akira Sakata: saxophones, clarinet, vocal
Darin Gray: bass
Chris Corsano: drums
Trio, Akira Sakata wraz z dwoma młodymi muzykami wywodzącymi się ze sceny improwizowanej - perkusistą Chrisem Corsano (koncertuje i nagrywa m.in. z Joe McPhee) oraz basistą Darinem Grayem. Zaprezentują mocny, bezkompromisowy frez jazz, w którym znajdą się też chwile wyciszenia i niemal wprost zaczerpnięte z buddyjskiej tradycji chwile wokalnej medytacji w interpretacji nestora japońskiej sceny awangardowej. Koncert, który na pewno będzie niezwykłym przeżyciem!
Akira Sakata: saksofonista i klarnecista japoński. Urodzony w Kure w Hiroshimie w 1945 roku. . Debiutował na początku lat siedemdziesiątych w zespole najsłynniejszego japońskiego pianisty jazzowego - Yosuke Yamashity, z którym koncertował i nagrywał do roku 1979. W roku 1969 utworzył w Tokio grupę Saibo-bunretsu, jednocześnie udzielając się w innych formacjach frez-jazzowych. . W 1986 roku koncertował wraz z formacją Last Ext w skład której wchodzili m.in. Bill Laswell, Peter Brotzmann, Sonny Sharock (ukazało się z tego nagranie pt "Noise of Trouble"). Zaowocowało to dalszą współpracą z Laswellem, który produkował następne albumy saksofonisty m.in. "Mooko", "Silent Plankton" oraz "Fisherman's.com". Uchodzi za jednego najgłośniej i najostrzej grających muzyków free jazzowych. Od początku lat dziewięćdziesiątych współpracował z elitą improwizatorów japońskich (Otomo Yoshihide, Tatsuya Yoshida, Hiroaki Mizutani), amerykańskich (nagrywał i koncertował z Billem Laswellem, Antonem Fierem i Johnem Zornem, występował też - co prawda tylko w Japonii - z Kenem Vandermarkiem) i europejskich (Mats Gustafsson czy Peter Brotzmann). Od 1994 roku prowadzi kilkunastoosobowy zespół Flying Mijinko Band złożony z muzyków pochodzących z Afryki, Japonii i Stanów Zjednoczonych.
Darin Gray; urodzony w 1967 amerykański muzyk i kompozytor. Najlepiej znany jest ze swoich basowych wariacji w Dazzling Killmen wraz z Jimim O’Rourke na jego solowym albumie.
Chris Corsano; amerykański perkusista-improwizator. Często pogrywa w duecie z Paulem Flaherty. Nagrywał również z takimi artystaki jak Evan Parker, Dredd Foole, Sunburned Hand of the Man, Six Organs of Admittance, Kim Gordon, Thurston Moore, Matt Valentine, Nels Cline, Vibracathedral Orchestra, Cold Bleak Heat, Jim O'Rourke, Jandek, Michael Flower. Był również obecny I czynnie uczestniczyl w tworzeniu albumu „Volta” Björk.
BILETY W CENIE 30 ZŁ W PRZEDSPRZEDAŻY ORAZ 35ZŁ W DNIU KONCERTU
KARNET NA TRZY KONCERTY 26 ,27 I 29. X: 70 ZŁ