2013-06-02
AKADEMIA MAŁEGO DOMU KULTURY
PRZEWIŃ / NAGRAJ / COFNIJ / POSŁUCHAJ
Kaseta magnetofonowa, magnetofon, echo taśmowe to urządzenia, których być może współczesne dzieci w ogóle nie widziały, a nawet jeśli widziały to mogą być dla nich zupełnie zaskakujące. Przede wszystkim dlatego, że w odróżnieniu od nośników dźwięku cyfrowego, ten „magnetofonowy” jest namacalny, materialny i można się nim bawić w sposób, który dzieci uwielbiają, czyli poprzez dotyk, badanie rękami. Co jest wspaniałe takich dźwięków można słuchać, ale także w bardzo prosty sposób nagrywać, przyspieszać, spowalniać, wysłuchiwać od tyłu – wystarczy obsługa kilku, zazwyczaj dużych przycisków. Do takiej właśnie zabawy zapraszamy na warsztatach czerwcowych.
Warsztaty dla osób w wieku 5 –12 lat
Cena warsztatów: 25zł/dziecko
Liczba miejsc ograniczona
Rezerwacja pod nr tel. 696-310-592 lub mailowo: julia@fundacjamdk.pl
Zapisy do 31 maja
Patroni medialni: Qlturka, Czas Dzieci, IKS, Kultura Poznań, BabyOnline, Miasto Dzieci
2013-06-04
VOLUME
W RAMACH FESTIWALU NOWY WIEK AWANGARDY
http://nowywiekawangardy.blogspot.com/
Mikołaj Trzaska (PL) - saksofony
Peter Friis Nielsen (DK) - bas
Peter Ole Jorgensen (DK) - perkusja
Volume to dawka mocnego elektronicznego, strukturalnego free jazzu. Grupa zadebiutowała na festiwalu „Encounter“ w Kopenhadze, wiosną 2004 roku. Powstała z inicjatywy polskiego saksofonisty i klarnecisty basowego Mikołaja Trzaski. Debiutancki album “Eather”, wydany nakładem duńskiego wydawnictwa “Ninth World Music” okazał się sukcesem artystycznym roku 2007, otrzymując znakomite recenzje w kraju i zagranicą. Z czasem do tria dołączył Johannes Bauer - niemiecki puzonista. Ostatni album zespołu nagrany w kwartecie, pod
tytułem "Tungt Vand", wydany w tym samym wydawnictwie, a zarejestrowany w Bydgoskim Klubie Mózg, jest obecnie promowany podczas koncertów. Sekcję kwartetu stanowi dwóch, znakomitych duńskich muzyków, zaliczających się do ścisłej czołówki muzyki imrojazz w Europie: Peter Friis Nielsen – bas oraz Peter Ole Jorgensen – perkusja.
W ciągu kilku lat swojej aktywnej działalności kwartet zagrał wiele tras koncertowych, współpracował z wieloma znanymi muzykami światowej sceny jazzowej: saksofonistą Peterem Brotzmannem, brytyjskim pianistą Patem Thomasem, austriackim trębaczem Franzem Hautzingerem.
Podczas koncertów zespół zaprezentuje program, w którym podstawę do improwizacji tworzą kompozycje wszystkich muzyków. Trio Trzaska/Friis/Jorgensen jest bardzo interesującym zjawiskiem muzycznym, prezentującym europejskiej publiczności zderzenie kilku kultur we współczesnej muzyce improwizowanej.
Mikołaj Trzaska - urodzony w Gdańsku w 1966 roku, saksofonista, klarnecista basowy i kompozytor, wyrósł na gruncie yassu - artystyczno-społecznego ruchu, który na przełomie lat 80. i 90. zbuntował się przeciw skostnieniu krajowego jazzowego środowiska.Wraz z Tymonem Tymańskim i grupą kilku innych wolnych od wszelkiego doktrynerstwa muzyków, zmienili oblicze polskiej muzyki jazzowej. Stał się ojcem bodaj najbardziej kreatywnego zjawiska na polskiej scenie ostatnich 20 lat. Trzaska był współzałożycielem najważniejszej formacji yassu - legendarnej Miłości oraz (wciąż aktywnego) Łoskotu. Choć impet yassu wygasł wiele lat temu, stał się czołową postacią krajowej sceny improwizowanej. Po okresie yassowym, nagrał kilka skupionych i wyciszonych płyt z braćmi Olesiami. Akompaniował także poetom - Świetlickiemu i Andruchowyczowi, tworzył projekty muzyczno-literackie z Andrzejem Stasiukiem.
Dziś jest liderem, międzynarodowego tria Volumen, członkiem m.in., Resonance - Kena Vandermarka, Magic – Joe McPhee czy Shofar – wykonujacego muzykę żydowską. Przede wszystkim jednak realizuje się na gruncie radykalnego free jazzu, współpracując z tuzami światowej wolnej improwizacji, m.in. z Peterem Brötzmannem, Joe McPhee, Kenem Vandermakiem, Peterem Friisem Nielsenem, Michaelem Zerangiem, Clementine Gasser, Johnem Tchikai,. Nagrał około trzydziestu płyt.
Peter Friis Nielsen - bas. Urodzony 1948 w Kopenhadze (Dania). Czołowy basista sceny skandynawskiej. Od lat zajmuje się muzyką improwizowaną, porusza się także po obszarze muzyki współczesnej, pomiędzy eksperymentalnym rockiem i jazzem. Przez lata doświadczeń wytworzył własny, niepowtarzalny język muzyczny. Współpracował z takimi wielkimi saksofonistami jak: John Tchicai i Evan Parker Peter Brotzmann. Współpracował także z bardzo dobrze znaną w Polsce, perkusistką, Marilyn Mazur, ponadto pracował z takimi gwiazdami jak: Phil Minton. Marc Ducret. Louis Moholo, Kenneth Knudsen, Lotte Anker, Hasse Poulsen, Jesperem Zeuten, Pierre Dorge.
Peter Ole Jorgensen - perkusja, producent, kompozytor. Jest obecnie jedną z najważniejszych postaci (freeform/improscene) skandynawskiej sceny muzyki improwizowanej. Od dwóch ostatnich dekad jest bardzo kreatywnym uczestnikiem wielu muzycznych zjawisk.
Jest także właścicielem niezależnego wydawnictwa płytowego (Ninth World Music). Od lat komponuje muzykę do baletu, filmu, performansu a także dla zespołów, którymi kieruje. jako lider i uczestnik, zrealizował około 30 albumów CD.
Jest uczestnikiem takich składow jak; Sweetheart in a Drugstore, David Thomas & Foreigners, The Wild Mans Band z Peterem Brötzmannem, Cockpit Music, Global Guaranty Orchestra, Ghost In The Machine z Evanem Parkerem a takze Dog God. Mial okazje wspolpracowac i nagrywac z takim muzykami jak: David Moss, Phil Minton, Axel Dörner, Steve Lacy, Mats Gustafsson, Thomas Lehn, , Frank Lowe, David Thomas, Evan Parker, Alan Silva, Pat Thomas, Peter Brötzmann, Johannes Bauer, David Moss, Herb Robertson, & Sirone. Ostatni projekt Petera Ole to duet "Live Free or Diet" z wokalistą z kultowej grupy Pere Ubu, Davidem Thomasem oraz trio z Mikołajem Trzaską i Peterem Friisem Nielsenem.
2013-06-05
CUENTQCUENTOS
WSTĘP WOLNY
Studenci Etnolingwistyki opowiadają po hiszpańsku niezwykłe, zaskakujące a czasami nawet mroczne historii.
Cuentacuentos to hiszpański zwyczaj opowiadania krótkich historii, który pojawił się w latach 50 w Barcelonie w jednej z bibliotek, aby zachęcić ludzi do czytania książek i zwalczyć analfabetyzm. Od tego czasu historie wędrowały przez przytułki, domy kultury więzienia, bary, ulice. Wiele pubów ma swoja godzinę Cuentacuentos, a miasta organizują festiwale gdzie można wysłuchać profesjonalnych opowiadaczy. Słuchaczy są oczarowani magia słowa, które pozwala im na podróże w świecie wyobraźni i marzeń. Historie potrafią niezwykle dotykać rzeczywistości i teraźniejszości.
Celem Cuentacuentos było i jest pokazać alternatywę dla tradycyjnej nauki hiszpańskiego na uniwesitycie. Zainteresowanie opowiadaczy i widzów sprawiło, że jeden wieczór przekształcił się w cały tydzień opowieści, podczas którego proponujemy różne formy Cuentacuentos - opowiadania w radiu, teatr, historie barowe, opowiadania śpiewane i dodatkowe wydarzenia związane z opowieściami: warsztaty, prezentacja książek, pisanie opowieści...
Tydzień Cuentacuentos powstał 8 lat temu jako kontynuacja Cuentacuentos organizowanych w 1999 roku, w których uczestniczył każdy, kto uczył się kiedykolwiek hiszpańskiego i pragnął opowiadać historie.
Organizuje pracownia hiszpańskiego, Instytut Językoznawstwa, UAM
2013-06-08
MUJERES - KOBIETY
OPOWIADAJĄ – Eva Rufo, Marta Królikowska
ŚPIEWA – Paulina Zielinska
INSTALACJA – Anna Sikorska
DUŻO RZECZY – Ewa Lewandowska
JĘZYKI – polski i hiszpański
TŁUMACZENIA – Anna Sikorska, Marta Królikowska, Weronika Krajcarz
Kobiety które opowiadają, kłamią, tańczą, gryzą, piszą, dymią, pytają, milczą, głodują, latają, bluźnią, modlą się, biją, krzyczą, słuchają, kurczą się, żyją, czekają, oczekują, umierają, śmieją się Kobiety odważne, smutne, niegrzeczne, stare, błyszczące, figlarne, wolne, bite, oddane, zrozpaczone, niewinne, upokarzane, myślące, nagie, adorowane, złośliwe, zrujnowane, przezroczyste Kobiety-dzieci, Kobiety-babcie, Kobiety-panny, Kobiety-matki, Kobiety-akrobatki, Kobiety-dziwki Kobiety-lalki ... Kobiety.
Więcej o spektaklu: www.evarufo.com
http://www.youtube.com/watch?v=ty-rDkah2LE&feature=autofb
http://fotoreportaz.net.pl/modules/news/article.php?storyid=
http://www.mojeopinie.pl/niech_zyje_cuentacuentos_,3,1245056393
http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,5240869.htm
(...)Obie aktorki nie miały przypisanej sobie jednej konkretnej roli. Co chwilę wcielały się w inną postać – nadopiekuńczej babci, smutnej córki odwiedzającej swego ojca w więzieniu czy wybitnej, utalentowanej dziewczyny pracującej i spełniającej się w pracy w cyrku. Były również przedstawione kobiety łamiące wszelkie stereotypy, a także monologi poruszające takie problemy jak: samotność, poczucie bezużyteczności światu, niespełniona miłość, przemijający czas, odrzucenie społeczne i tym podobne… I choć każda z historii tworzyła jedną autonomiczną całość, to odniosłam nieodparte wrażenie, jakby żadna z nich nie miała swojego zakończenia, jak gdyby nie wszystko zostało wypowiedziane (...)
(...) „Mujeres” to spektakl niebanalny i nietuzinkowy. Pokazuje kobiety, ich rozterki i problemy z ciekawej, odmiennej perspektywy, z którą do tej pory nie miałam jeszcze okazji się spotkać. Największe wrażenie robi spotkanie z żywym językiem hiszpańskim, oryginalny sposób ekspresji i godna podziwu kreacja aktorska Evy Rufo, która zrobiła na mnie ogromne wrażenie (...)
(...)„Mujeres”... pierwsze skojarzenie, jakie przychodzi mi do głowy po obejrzeniu tego spektaklu to „sztuka dla sztuki”. Za jego największy atut uważam grę aktorską - dwie młode, wszechstronnie uzdolnione aktorki. Dużym zaskoczeniem, nie wspominając już o dwujęzyczności, ale jakże miłym, był dla mnie pomysł z umiejscowieniem sceny na samym środku. Myślę, że dzięki temu każdy widz czuł się jakby był w centrum wydarzeń, jakby w nich uczestniczył. Muszę również dodać, iż pasjonaci języka hiszpańskiego z pewnością będą zachwyceni tą sztuką (...)
Marta Akuszewska. www.mojeopinie.pl
BILETY: 10PLN
2013-06-09
POCZYTANKI MAŁEGO DOMU KULTURY
to warsztaty dla dzieci podczas których poczytamy, porozmawiamy, pomyślimy i potworzymy, a wszystko będzie się działo wokół książek. Zaprosiliśmy do współpracy wydawnictwa dziecięce: Zakamarki, Hokus Pokus, Dwie Siostry i EneDueRabe – to książki wydane przez te wydawnictwa będą nas inspirowały.
Kim jest autor, co tłumaczy tłumacz, czy ilustrator czytając czyta, czy maluje oczami – na te i inne pytania będziemy poszukiwać odpowiedzi.
Zapraszamy gorąco!
Warsztaty wokół książki Oscara Brenifiera i Jérômea Ruilliera „Życie co to takiego?”
W głowie mieści się chyba z milion pytań. Dlaczego ludzie umierają? Dlaczego muszę słuchać rodziców? Dlaczego na świecie są wojny? Dlaczego, dlaczego, dlaczego, dlaczego… Jak na nie odpowiedzieć i czy w ogóle istnieje jednoznaczna odpowiedź? Tej sprawie przyjrzymy się z różnych stron na pierwszych warsztatach Poczytankowych. Zapraszamy!
warsztaty dla dzieci w wieku 6 – 10 lat
Wstęp wolny. Liczba miejsc ograniczona.
Rezerwacja pod nr tel. 696-310-592 lub mailowo: julia@fundacjamdk.pl
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Organizator: Fundacja Mały Dom Kultury
Partnerzy: Dwie Siostry, EneDueRabe, Hokus Pokus, Zakamarki
Patroni Medialni: Qlturka, Czas Dzieci, IKS, Kultura Poznań, Miasto Dzieci, BabyOnline, Radio Afera, Ryms
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Organizator: Fundacja Mały Dom Kultury
Partnerzy: Dwie Siostry, EneDueRabe, Hokus Pokus, Zakamarki
Patroni Medialni: Qlturka, Czas Dzieci, IKS, Kultura Poznań, Miasto Dzieci, BabyOnline, Radio Afera, Ryms
2013-06-13
UCHIHASHI/GÓRCZYŃSKI
W RAMACH FESTIWALU NOWY WIEK AWANGARDY
http://nowywiekawangardy.blogspot.com/
Dwóch wybitnych, ale jakże odmiennych improwizatorów spotka się na scenie Małego Domu Kultury. Michał Górczyński, klarnecista, kojarzony z muzyką współczesną, ale i kreatywną zabawą dźwiękiem, czasami z improwizowanymi projektami zahaczającymi o jazzową awangardę oraz wybitny gitarzysta Kazuhisa Uchihashi, japoński wirtuoz, niegdyś współtwórca Ground Zero i lider tria Altered States, kojarzony raczej z undergroundowym rockiem niż odmianami współczesnej muzyki. Takie połączenie musi zaowocować muzyką silnie naznaczoną emocjami, różnorodną i wielobarwną, wymykającą się szufladkom i utartym schematom. Pochodzący bowiem z odmiennych kultur i tradycji muzycy wniosą do muzyki także osobiste doświadczenia, własne inspiracje i fascynacje. Zapowiadane się niesamowite muzyczne spotkanie i dwa sety pięknej muzyki!
Michał Górczyński: clarinet, bass clarinet
Kazuchisa Uchihashi: guitars, daxofon
Kazuhisa Uchihashi jest jednym z najważniejszych gitarzystów improwizatorów na świecie, stanowi ważny filar niezwykle płodnej i inspirującej japońskiej awangardy obok takich postaci jak Otomo Yoshihide, Keiji Haino, Hoppy Kamiyama czy Tatsuya Yoshida. Improwizacja w muzyce znajduje wg Uchihashi`ego ucieleśnienie jako najwyższa forma komunikacji, ale nie jako forma muzyczna sensu stricte. Jak sam twierdzi, jego muzyka staje się "przestarzała" już w chwilę po jej wygenerowaniu.
Urodzony w 1959 roku w Osace w Japonii. Naukę gry na gitarze rozpoczął w dwunastym roku życia. Od 1983 roku całkowicie poświęcił się muzyce improwizowanej. Eksperymentuje z wieloma różnymi urządzeniami i przystawkami dźwiękowymi by wzmocnić ekspresję brzmienia gitary. Komponuje muzykę do filmów, spektakli teatralnych, słuchowisk radiowych i reklamówek telewizyjnych. Popularność w Japonii i na świecie zdobył po koncertach z tuzami muzyki improwizowanej jak Hans Reichel, Tom Cora, Butch Morris, Ned Rothenberg, Barre Phillips, Kan Tae Hwan, Peter Brotzmann, Derek Bailey, Sam Bennett, Steve Beresford, Zeena Parkins, Elliott Sharp i wieloma innymi. Ma na koncie także współpracę z Fredem Frithem, Johnem Zornem, Otomo Yoshihide, Eugenem Chadbournem, Shelley Hirsch.W latach 94-97 współtworzył legendarną formację Ground Zero. W ostatnich latach często występował i nagrywał w towarzystwie muzyków kultowego japońskiego duetu Ruins.
Od 1990 roku jest liderem niezwykłego, rockowo-impowizacyjnego tria Altered States. Trio odczuwając ograniczenia klubowej japońskiej sceny jazzowej, stopniowo rozszerzyło swą działalność na scenę rockową, łącząc wiele typów muzyki, m.in. blues, funk, country czy nosie, skutecznie udowadniając, że podziały i bariery w muzyce nie istnieją. Równolegle Uchihashi współpracuje z japońskim teatrem multimedialnym Ishinha oraz kontynuuje twórczość solową.
W latach 1995–2005 był organizatorem "New Music Action Workshop" - comiesięcznych warsztatów dla młodych twórców w Kobe i Londynie, a od 1996 roku współtworzył najważniejszy japoński festiwal muzyki improwizowanej "Beyond Innocence". Był także animatorem klubu "The Bridge" w Osace. Od 10 lat prowadzi własną wytwórnię płytową Innocent Records realizując konsekwentnie ambitne, niskonakładowe serie wydawnicze. Innocent Records stała się pretekstem i platformą niezliczonych kolaboracji muzyków różnej proweniencji.
Uchihashi jest świetnie znany polskiej publiczności. Po raz pierwszy gościł w Polsce z grupą Altered States podczas festiwalu Warsaw Summer Jazz Days 2001, następnie powracał dwukrotnie na solowe, żywiołowo przyjęte koncerty. Uzbrojony jedynie w gitarę, zestaw efektów oraz osobliwy instrument o nazwie daxofon (wynalazek Hansa Reichela) wywoływał owacje, pomimo dość radykalnych dźwięków, jakimi raczył publiczność. W roku 2004 Uchihashi odbył trasę po Polsce w towarzystwie Tatsuya Yoshidy (perkusisty grupy Ruins), uwieńczoną wydaniem koncertowej płyty Uchihashi/Yoshida Hercules Icy Club (Tone Industria 2005). Kolejny rok to kolejna wizyta, tym razem w towarzystwie kilkudziesięcioosobowej Shibusashirazu Orchestra na festiwalu Era Nowe Horyzonty w Cieszynie. Rok 2006 to polska trasa, sesja nagraniowa i płyta w towarzystwie Franza Hautzingera (AT) i Jacka Kochana jako trio KUH. W roku 2007 Uchihashi ponownie gościł w Polsce z serią solowych koncertów, występując również w towarzystwie Piotra Zabrodzkiego i Jacka Kochana.
BILETY:25/30PLN
2013-06-15
DRAGON FOLK FEST VOL.4
ZWYCIĘZCĄ CZWARTEJ EDYCJI DRAGON FOLK FEST I ZDOBYWCĄ ZŁOTEJ FUJARY ZOSTAŁ ZESPÓŁ SAME SUKI.
GRATULUJEMY!!!
Dokładnie w połowie czerwca w klubowych pieleszach klubu Dragon oraz na scenie Małego Domu Kultury po raz czwarty zagoszczą folkowe klimaty. Czwartą już edycję festiwalu Dragon Folk Fest rozpocznie tradycyjnie jarmark rękodzieła i wyrobów artystycznych. W samo południe za sterami zasiądzie DJ EMPE, który w ramach swojego autorskiego projektu Ethno Lounge zapewni nam selekcję tradycyjnych, korzennych, ale i współczesnych dźwięków z różnych stron świata. Zagości muzyka oparta na ludowej tradycji z prawie każdej szerokości geograficznej, podana w dobrze doprawionym, gęstym elektronicznym sosie. Tematy, przy których zmęczeni znajdą odprężenie po ciężkim tygodniu, a poszukujący odkryją nowe, intrygujące klimaty, świetnie rozgrzeją nas przed konkursowymi emocjami Dragon Folk Fest. W międzyczasie zgłodniali festiwalowicze będą mogli skosztować specjalnie na tą okazję przygotowanych specjałów bałkańskiego grilla, co również staje się już tradycją tej imprezy. Po południu zacznie się najgoręcej oczekiwana część festiwalu: konkurs o Złotą Fujarę. Zaplanowanych jest pięć konkursowych koncertów, a wystąpią: MITLOS, LESJA FOLK, MALWINA PASZEK I TOMASZ GRDEŃ, ANGELA GABER TRIO oraz SAME SUKI. Po konkursowych emocjach i ogłoszeniu laureatów Złotej Fujary, 4 edycję Dragon Folk Fest zwieńczy energetyczne afterparty na dwóch poziomach pod wodzą DJ BALKANA.
Zapraszamy serdecznie!
WSTĘP NA WSZYSTKIE WYDARZENIA FESTIWALU JEST WOLNY
HARMONOGRAM DRAGON FOLK FEST VOL.4
11:00 Jarmark rękodzieła i wyrobów artystycznych
12:00 – 17:00 Etno Lounge (DJ EMPE)
15:00 Bałkański Grill
17:00 Konkurs o Złotą Fujarę
22:30 Rozstrzygnięci konkursu
22:30 After Party (DJ BALKAN)
http://soundcloud.com/dj_empe/halo-ziemia-set
ORGANIZATORZY: klub Dragon, Fundacja Mały Dom Kultury, Etnoteka.pl
PATRONI MEDIALNI: Folk24.pl, Etnosystem.pl, Dom Tańca Poznań, Radio Merkury, BalconyTV, Poznan, I Love You, lepszypoznan.pl, radio Afera, Podotykaj Sobie Poznań,
2013-06-28
SEPTEMBER TRIO
W RAMACH FESTIWALU NOWY WIEK AWANGARDY
http://nowywiekawangardy.blogspot.com/
Skład:
Harris Eisenstadt: drums
Ellery Eskelin: tenor saxophone
Angelica Sanchez: piano
Niezwykłe trio po raz pierwszy w Polsce!!! Słynny saksofonista Ellery Eskelin, nowojorska nadzieja jazzowego fortepianu - Kris Davis pod przewodem perkusisty Harrisa Eisenstadta.
"Współczesna kultura jest stertą śmieci, stereotypów i klisz, odłamkami, które piętrzą się wśród ruin" pisał Walter Benjamin. Dlatego też od lat moje muzyczne poszukiwania kierują mnie raczej na jej obrzeża niż do centrum, gdzie nie sposób znaleźć cokolwiek interesującego. Nowojorski perkusista Harris Eisenstadt już kilka lat temu zwrócił moją uwagę.
Delikatność, intymność, namysł i skupienie stanowią największą wartość jego pracy artystycznej, zarówno jako kompozytora jak i instrumentalisty. Nate Wooley, często z nim współpracujący, w liner notes do płyty pisze (...) Harris Eisenstadt is a thinking man. He does not attempt at being a thinker. He doesn't play at being the intellectual, or hide behind the conceptual or technical to invite the listener's mind away from the music, he simply is a thinking man (...). Trudno się z nim nie zgodzić.
Pomimo młodego jeszcze wieku Eisenstadt wypracował sobie w świecie kreatywnego jazzu mocną pozycję. Nowy album przynosi mniejszy i odmieniony skład w porównaniu do ostatnich płyt, z których trzy to żelazne pozycje dla fanów jazzu, "Guewel", "Canada Day" i "Woodblock Prints". Pewnej odmianie podlega także sama struktura utworów, mniej gęsta niż na wspomnianych przeze mnie płytach daje jeszcze więcej miejsca na autorski wkład instrumentalistów.
A trzeba wiedzieć, że nowojorskie trio z Ellerym Eskelinem na saksofonie tenorowym i Angeliką Sanchez na fortepianie w siedmiu kompozycjach lidera, gra muzykę pozbawioną instrumentalnych fajerwerków, ale niepozbawioną fascynujących właściwości.
Angelika Sanchez doskonale różnicuje plany, jej gra jest dynamiczna, od delikatności (September 1 i 5) po karkołomne improwizacje (September 4 i 6).
Delikatne, zwiewne frazy Eskelina, jednego z faworytów Wernera Uehlingera, właściciela wytwórnio hatOLOGY, podkreślają refleksyjną aurę całości.
Zakorzenione w bluesie i tradycyjnym jazzie kompozycje Eisenstadta konsekwentnie skręcają w stronę nowego jazzu. Wyrafinowana, złożona struktura z zaskakująco przeplatającymi się rytmem i melodią, coraz to rwąca się narracja, śmiałość muzyków w szukaniu nieszablonowych rozwiązań instrumentalnych, wszystko razem przypomina technikę akwareli z jej brakiem wyraźnych konturów.
W naszym rozgorączkowanym świecie ktoś taki jak Harris Eisenstadt jest na wagę złota, pozwala złapać balans pomiędzy tradycją a nieodgadnioną przyszłością.
Płyta emanuje prawdziwie jesienną atmosferą, ale nie znajdziecie tutaj państwo taniego sentymentalizowania, w muzyce tej zaklęta jest zarówno "złota jesień", ale także ta deszczowo-smutna, która niejednokrotnie potrafi zaskoczyć swoją gwałtownością. Być może dlatego zespół nosi nazwę September Trio?"
Tomasz Konwent, źródło: multikulti.com
BILETY:30/40PLN
2013-06-30
ZAKAMARKI MAŁEGO DOMU KULTURY
Na warsztatach w czerwcu…
… dowiemy się jak podróżować, nie wychodząc z domu. A pomogą nam w tym Orzesznica i Mrówkojad, bohaterowie książki Lotty Olsson pt. „Inna podróż”.
Ponieważ Orzesznica i Mrówkojad dochodzą do wniosku, że wybieranie się w podróż jest dość zawiłe i kłopotliwe, postanawiają zorganizować podróż inaczej, czyli tak, żeby nie wychodzić z domu. Jeśli jesteście ciekawi co wymyślili, zapraszamy serdecznie.
Warsztaty dla dzieci w wieku 4-8 lat.
Miejsce: Fundacja Mały Dom Kultury, ul. Zamkowa 3/4 Poznań.
Wstęp wolny. Liczba miejsc ograniczona.
Rezerwacja pod nr tel. 696-310-592 lub mailowo: julia@fundacjamdk.pl
Projekt ten realizowany jest przy wsparciu Miasta Poznania.
Organizator: Fundacja Mały Dom Kultury
Partner projektu: Wydawnictwo Zakamarki.
Patroni Medialni: Miasto Dzieci, Czas Dzieci, IKS, Dzieci Poznań, Kultura Poznań, Ryms, Qlturka, Radio Afera, BabyOnline.