WYDARZENIA PROJEKTY O FUNDACJI KONTAKT KROCHMAL TV

2011-11-05

TERMINUS A QUO „Usta/lenia”

Edward Gramot: reżyser

Aleksandra Samborska, Michał Kasprzak, Edward Gramont, Eliasz Gramont, Cezary Molenda: aktorzy

 

"Usta/lenia" - to, zdawać by się mogło, czysta esencja twórczości teatru. Jest to dzieło stricto autorskie, którego twórcą jest Edward Gramont. Przez zmieniające się w trakcie oblicza bohaterów, a także miejsca wydarzeń na pograniczu jawy i snu, rozebrana zostaje tutaj mentalność współczesnego człowieka. Cały spektakl opiera się na płynących z arcyprzekonującej gry aktorów ironii, absurdu i groteski. Obalone zostają typowe dla ludzi zachowania, wiara w mity czy w końcu kwestie religijne. To spektakl iście fenomenalny. Przez cały czas jego trwania widz jest świadkiem nieprawdopodobnej dawki stojącego na najwyższym poziomie humoru, ale i znakomitej wizji reżyserskiej i gry aktorów.

http://www.terminusaquo.eu/

 BILETY 10 PLN

(współorganizator występu: Kultury_Bakterii)

  • 2011-11-08

    HERA + Michael Zerang = ECSTATIC MUSIC

    "Ecstatic music" to koncepcja formy, obecna w większości rdzennych kultur muzycznych. Jest to pierwotna idea oparta na cyklach energetycznych natury, gdzie energia wznosi się i rozchodzi na zewnątrz, żeby za chwilę znowu się unieść.

    Michael Zerang, jeden z najwybitniejszych współczesnych improwizatorów, w swoich kompozycjach poszukuje współczesnej retoryki, która umożliwi poddać się owym cyklom. Do realizacji ideii Zerang zaprosił muzyków HERY rozszerzając instrumentarium zespołu o ksylofon, bębny ramowe i drewniane gwizdki.

    Muzycy przez kilka dni będą uczestniczyć w intensywnym procesie zgłębiania koncepcji Zeranga. Poszczególne etapy pracy będą dostępne dla publiczności podczas wieczornych koncertów w Dragonie, które zostaną zwieńczone koncertem w CK ZAMEK.

    Wszystkie publiczne występy będą nagrywane dla wytwórni MultiKulti.

     BILETY 25ZŁ, KARNET 50ZŁ

     

    Michael Zerang – perkusista, perkusjonalista, kompozytor, pedagog. Prawdziwy szaman perkusji. W swojej muzyce opiera się na świadomym transie, który przenosi słuchaczy w nowe wymiary. Łącząc rytmikę tradycji bliskiego wschodu ze współczesną stylistyką i poszukując wciąż nowej retoryki dla pierwotnych form, stworzył własne, oryginalne brzmienie.

    Współpracował z wybitnymi muzykami, takimi jak: Fred Anderson, Mats Gustafsson, Raymond Strid, Sten Sandell, Don Meckley, Jaap Blonk, Daniel Scanlan, Peter Brötzmann, Kent Kessler, Barre Phillips, Jim Baker, Hamid Drake, Ken Vandermark, Luc Hautkamp, Fred Lonberg-Holm, Tatsu Aoki, czy Jeb Bishop.

     

    Wacław Zimpel – klasycznie wykształcony klarnecista oraz kompozytor, obecnie jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich muzyków na światowej scenie muzyki improwizowanej. Największe inspiracje czerpie z sakralnej i rytualnej muzyki różnych

    kultur. W swoich kompozycjach często odnosi się do dawnych kompozytorów tworząc swoiste, współczesne polemiki lub komentarze muzycznych tradycji. Współpracuje m.in. z Kenem Vandermarkiem, Joe McPhee, Michaelem Zerangiem, Klausem

    Kugelem, Stevem Swellem, Bobbym Few, Perrym Robinsonem czy Mikołajem Trzaską.

     

    Ksawery Wójciński – niezwykle wszechstronny, klasycznie wykształcony kontrabasista, swobodnie poruszający się w stylistykach sięgających od muzyki dawnej po współczesną muzykę improwizowaną. Wójciński dysponuje bardzo charakterystycznym, głębokim dźwiękiem i wyjątkowym poczuciem rytmu, przywołując na myśl wielkich kontrabasistów afroamerykańskich. Jego wirtuozowska technika smyczkowa pozwala mu na prowadzenie partii melodycznych wchodząc w równoprawny dialog z solowymiinstrumentami. Współpracuje m.in. z Klausem Kugelem, Michaelem Zerangiem, Raphaelem Rogińskim, Mikołajem Trzaską.

     

    Paweł Postaremczak – obecnie najciekawszy saksofonista młodego pokolenia na polskiej scenie. Charakteryzuje go wyjątkowo liryczny i ekstatyczny styl, będący kontynuacją tradycji wielkich mistrzów saksofonu jak John Coltrane czy Pharoah Sanders.

    Jego gra hipnotyzuje. Z niezwykłą świadomością tworzy frazy niepowtarzalne, trudne do zapomnienia. Współpracuje m.in. z Mikołajem Trzaską, Klausem Kugelem, Raphaelem Rogińskim, Januszem Stefańskim czy Robertem Kusiołkiem.

     

    Paweł Szpura – perkusista, którego styl jest kompilacją wielu tradycji. W jego grze można usłyszeć inspiracje perkusją czarnej i arabskiej Afryki, tradycje tureckie, a także nawiązania do amerykańskich perkusistów rockowych z lat 60-tych i 70-tych. Szpura operuje tymi stylistykami z niezwykłą lekkością, zaskakując słuchacza rozwiązaniami rytmicznymi lub wprowadzając go w głęboki trans, to sprawia, że jest kontynuatorem tradycji Eda Blackwella i Hamida Drake’a. Współpracuje m.in. z Mikołajem Trzaską, Raphaelem Rogińskim.

     

  • 2011-11-09

    HERA + Michael Zerang = ECSTATIC MUSIC

    "Ecstatic music" to koncepcja formy, obecna w większości rdzennych kultur muzycznych. Jest to pierwotna idea oparta na cyklach energetycznych natury, gdzie energia wznosi się i rozchodzi na zewnątrz, żeby za chwilę znowu się unieść.

    Michael Zerang, jeden z najwybitniejszych współczesnych improwizatorów, w swoich kompozycjach poszukuje współczesnej retoryki, która umożliwi poddać się owym cyklom. Do realizacji ideii Zerang zaprosił muzyków HERY rozszerzając instrumentarium zespołu o ksylofon, bębny ramowe i drewniane gwizdki.

    Muzycy przez kilka dni będą uczestniczyć w intensywnym procesie zgłębiania koncepcji Zeranga. Poszczególne etapy pracy będą dostępne dla publiczności podczas wieczornych koncertów w Dragonie, które zostaną zwieńczone koncertem w CK ZAMEK.

    Wszystkie publiczne występy będą nagrywane dla wytwórni MultiKulti.

     BILETY 25ZŁ, KARNET 50ZŁ

     

    Michael Zerang – perkusista, perkusjonalista, kompozytor, pedagog. Prawdziwy szaman perkusji. W swojej muzyce opiera się na świadomym transie, który przenosi słuchaczy w nowe wymiary. Łącząc rytmikę tradycji bliskiego wschodu ze współczesną stylistyką i poszukując wciąż nowej retoryki dla pierwotnych form, stworzył własne, oryginalne brzmienie.

    Współpracował z wybitnymi muzykami, takimi jak: Fred Anderson, Mats Gustafsson, Raymond Strid, Sten Sandell, Don Meckley, Jaap Blonk, Daniel Scanlan, Peter Brötzmann, Kent Kessler, Barre Phillips, Jim Baker, Hamid Drake, Ken Vandermark, Luc Hautkamp, Fred Lonberg-Holm, Tatsu Aoki, czy Jeb Bishop.

     

    Wacław Zimpel – klasycznie wykształcony klarnecista oraz kompozytor, obecnie jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich muzyków na światowej scenie muzyki improwizowanej. Największe inspiracje czerpie z sakralnej i rytualnej muzyki różnych

    kultur. W swoich kompozycjach często odnosi się do dawnych kompozytorów tworząc swoiste, współczesne polemiki lub komentarze muzycznych tradycji. Współpracuje m.in. z Kenem Vandermarkiem, Joe McPhee, Michaelem Zerangiem, Klausem

    Kugelem, Stevem Swellem, Bobbym Few, Perrym Robinsonem czy Mikołajem Trzaską.

     

    Ksawery Wójciński – niezwykle wszechstronny, klasycznie wykształcony kontrabasista, swobodnie poruszający się w stylistykach sięgających od muzyki dawnej po współczesną muzykę improwizowaną. Wójciński dysponuje bardzo charakterystycznym, głębokim dźwiękiem i wyjątkowym poczuciem rytmu, przywołując na myśl wielkich kontrabasistów afroamerykańskich. Jego wirtuozowska technika smyczkowa pozwala mu na prowadzenie partii melodycznych wchodząc w równoprawny dialog z solowymiinstrumentami. Współpracuje m.in. z Klausem Kugelem, Michaelem Zerangiem, Raphaelem Rogińskim, Mikołajem Trzaską.

     

    Paweł Postaremczak – obecnie najciekawszy saksofonista młodego pokolenia na polskiej scenie. Charakteryzuje go wyjątkowo liryczny i ekstatyczny styl, będący kontynuacją tradycji wielkich mistrzów saksofonu jak John Coltrane czy Pharoah Sanders.

    Jego gra hipnotyzuje. Z niezwykłą świadomością tworzy frazy niepowtarzalne, trudne do zapomnienia. Współpracuje m.in. z Mikołajem Trzaską, Klausem Kugelem, Raphaelem Rogińskim, Januszem Stefańskim czy Robertem Kusiołkiem.

     

    Paweł Szpura – perkusista, którego styl jest kompilacją wielu tradycji. W jego grze można usłyszeć inspiracje perkusją czarnej i arabskiej Afryki, tradycje tureckie, a także nawiązania do amerykańskich perkusistów rockowych z lat 60-tych i 70-tych. Szpura operuje tymi stylistykami z niezwykłą lekkością, zaskakując słuchacza rozwiązaniami rytmicznymi lub wprowadzając go w głęboki trans, to sprawia, że jest kontynuatorem tradycji Eda Blackwella i Hamida Drake’a. Współpracuje m.in. z Mikołajem Trzaską, Raphaelem Rogińskim.

     

  • 2011-11-10

    HERA + Michael Zerang = ECSTATIC MUSIC

    "Ecstatic music" to koncepcja formy, obecna w większości rdzennych kultur muzycznych. Jest to pierwotna idea oparta na cyklach energetycznych natury, gdzie energia wznosi się i rozchodzi na zewnątrz, żeby za chwilę znowu się unieść.

    Michael Zerang, jeden z najwybitniejszych współczesnych improwizatorów, w swoich kompozycjach poszukuje współczesnej retoryki, która umożliwi poddać się owym cyklom. Do realizacji ideii Zerang zaprosił muzyków HERY rozszerzając instrumentarium zespołu o ksylofon, bębny ramowe i drewniane gwizdki.

    Muzycy przez kilka dni będą uczestniczyć w intensywnym procesie zgłębiania koncepcji Zeranga. Poszczególne etapy pracy będą dostępne dla publiczności podczas wieczornych koncertów w Dragonie, które zostaną zwieńczone koncertem w CK ZAMEK.

    Wszystkie publiczne występy będą nagrywane dla wytwórni MultiKulti.

    BILETY 25ZŁ, KARNET 50ZŁ

     

    Michael Zerang – perkusista, perkusjonalista, kompozytor, pedagog. Prawdziwy szaman perkusji. W swojej muzyce opiera się na świadomym transie, który przenosi słuchaczy w nowe wymiary. Łącząc rytmikę tradycji bliskiego wschodu ze współczesną stylistyką i poszukując wciąż nowej retoryki dla pierwotnych form, stworzył własne, oryginalne brzmienie.

    Współpracował z wybitnymi muzykami, takimi jak: Fred Anderson, Mats Gustafsson, Raymond Strid, Sten Sandell, Don Meckley, Jaap Blonk, Daniel Scanlan, Peter Brötzmann, Kent Kessler, Barre Phillips, Jim Baker, Hamid Drake, Ken Vandermark, Luc Hautkamp, Fred Lonberg-Holm, Tatsu Aoki, czy Jeb Bishop.

     

    Wacław Zimpel – klasycznie wykształcony klarnecista oraz kompozytor, obecnie jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich muzyków na światowej scenie muzyki improwizowanej. Największe inspiracje czerpie z sakralnej i rytualnej muzyki różnych

    kultur. W swoich kompozycjach często odnosi się do dawnych kompozytorów tworząc swoiste, współczesne polemiki lub komentarze muzycznych tradycji. Współpracuje m.in. z Kenem Vandermarkiem, Joe McPhee, Michaelem Zerangiem, Klausem

    Kugelem, Stevem Swellem, Bobbym Few, Perrym Robinsonem czy Mikołajem Trzaską.

     

    Ksawery Wójciński – niezwykle wszechstronny, klasycznie wykształcony kontrabasista, swobodnie poruszający się w stylistykach sięgających od muzyki dawnej po współczesną muzykę improwizowaną. Wójciński dysponuje bardzo charakterystycznym, głębokim dźwiękiem i wyjątkowym poczuciem rytmu, przywołując na myśl wielkich kontrabasistów afroamerykańskich. Jego wirtuozowska technika smyczkowa pozwala mu na prowadzenie partii melodycznych wchodząc w równoprawny dialog z solowymiinstrumentami. Współpracuje m.in. z Klausem Kugelem, Michaelem Zerangiem, Raphaelem Rogińskim, Mikołajem Trzaską.

     

    Paweł Postaremczak – obecnie najciekawszy saksofonista młodego pokolenia na polskiej scenie. Charakteryzuje go wyjątkowo liryczny i ekstatyczny styl, będący kontynuacją tradycji wielkich mistrzów saksofonu jak John Coltrane czy Pharoah Sanders.

    Jego gra hipnotyzuje. Z niezwykłą świadomością tworzy frazy niepowtarzalne, trudne do zapomnienia. Współpracuje m.in. z Mikołajem Trzaską, Klausem Kugelem, Raphaelem Rogińskim, Januszem Stefańskim czy Robertem Kusiołkiem.

     

    Paweł Szpura – perkusista, którego styl jest kompilacją wielu tradycji. W jego grze można usłyszeć inspiracje perkusją czarnej i arabskiej Afryki, tradycje tureckie, a także nawiązania do amerykańskich perkusistów rockowych z lat 60-tych i 70-tych. Szpura operuje tymi stylistykami z niezwykłą lekkością, zaskakując słuchacza rozwiązaniami rytmicznymi lub wprowadzając go w głęboki trans, to sprawia, że jest kontynuatorem tradycji Eda Blackwella i Hamida Drake’a. Współpracuje m.in. z Mikołajem Trzaską, Raphaelem Rogińskim.

     

  • 2011-11-11

    HERA+MICHAEL ZERANG= ECSTATIC MUSIC

    "Ecstatic music" to koncepcja formy, obecna w większości rdzennych kultur muzycznych. Jest to pierwotna idea oparta na cyklach energetycznych natury, gdzie energia wznosi się i rozchodzi na zewnątrz, żeby za chwilę znowu się unieść.

    Michael Zerang, jeden z najwybitniejszych współczesnych improwizatorów, w swoich kompozycjach poszukuje współczesnej retoryki, która umożliwi poddać się owym cyklom. Do realizacji ideii Zerang zaprosił muzyków HERY rozszerzając instrumentarium zespołu o ksylofon, bębny ramowe i drewniane gwizdki.

    Muzycy przez kilka dni będą uczestniczyć w intensywnym procesie zgłębiania koncepcji Zeranga. Poszczególne etapy pracy będą dostępne dla publiczności podczas wieczornych koncertów w Dragonie, które zostaną zwieńczone koncertem w CK ZAMEK.

    Wszystkie publiczne występy będą nagrywane dla wytwórni MultiKulti.

    BILETY 25ZŁ, KARNET 50ZŁ

     

    Michael Zerang – perkusista, perkusjonalista, kompozytor, pedagog. Prawdziwy szaman perkusji. W swojej muzyce opiera się na świadomym transie, który przenosi słuchaczy w nowe wymiary. Łącząc rytmikę tradycji bliskiego wschodu ze współczesną stylistyką i poszukując wciąż nowej retoryki dla pierwotnych form, stworzył własne, oryginalne brzmienie.

    Współpracował z wybitnymi muzykami, takimi jak: Fred Anderson, Mats Gustafsson, Raymond Strid, Sten Sandell, Don Meckley, Jaap Blonk, Daniel Scanlan, Peter Brötzmann, Kent Kessler, Barre Phillips, Jim Baker, Hamid Drake, Ken Vandermark, Luc Hautkamp, Fred Lonberg-Holm, Tatsu Aoki, czy Jeb Bishop.

     

    Wacław Zimpel – klasycznie wykształcony klarnecista oraz kompozytor, obecnie jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich muzyków na światowej scenie muzyki improwizowanej. Największe inspiracje czerpie z sakralnej i rytualnej muzyki różnych

    kultur. W swoich kompozycjach często odnosi się do dawnych kompozytorów tworząc swoiste, współczesne polemiki lub komentarze muzycznych tradycji. Współpracuje m.in. z Kenem Vandermarkiem, Joe McPhee, Michaelem Zerangiem, Klausem

    Kugelem, Stevem Swellem, Bobbym Few, Perrym Robinsonem czy Mikołajem Trzaską.

     

    Ksawery Wójciński – niezwykle wszechstronny, klasycznie wykształcony kontrabasista, swobodnie poruszający się w stylistykach sięgających od muzyki dawnej po współczesną muzykę improwizowaną. Wójciński dysponuje bardzo charakterystycznym, głębokim dźwiękiem i wyjątkowym poczuciem rytmu, przywołując na myśl wielkich kontrabasistów afroamerykańskich. Jego wirtuozowska technika smyczkowa pozwala mu na prowadzenie partii melodycznych wchodząc w równoprawny dialog z solowymiinstrumentami. Współpracuje m.in. z Klausem Kugelem, Michaelem Zerangiem, Raphaelem Rogińskim, Mikołajem Trzaską.

     

    Paweł Postaremczak – obecnie najciekawszy saksofonista młodego pokolenia na polskiej scenie. Charakteryzuje go wyjątkowo liryczny i ekstatyczny styl, będący kontynuacją tradycji wielkich mistrzów saksofonu jak John Coltrane czy Pharoah Sanders.

    Jego gra hipnotyzuje. Z niezwykłą świadomością tworzy frazy niepowtarzalne, trudne do zapomnienia. Współpracuje m.in. z Mikołajem Trzaską, Klausem Kugelem, Raphaelem Rogińskim, Januszem Stefańskim czy Robertem Kusiołkiem.

     

    Paweł Szpura – perkusista, którego styl jest kompilacją wielu tradycji. W jego grze można usłyszeć inspiracje perkusją czarnej i arabskiej Afryki, tradycje tureckie, a także nawiązania do amerykańskich perkusistów rockowych z lat 60-tych i 70-tych. Szpura operuje tymi stylistykami z niezwykłą lekkością, zaskakując słuchacza rozwiązaniami rytmicznymi lub wprowadzając go w głęboki trans, to sprawia, że jest kontynuatorem tradycji Eda Blackwella i Hamida Drake’a. Współpracuje m.in. z Mikołajem Trzaską, Raphaelem Rogińskim.

    2011-11-13

    STARZY KOMPOZYTORZY, MŁODE GŁOSY, NIEŚMIERTELNE ARIE

    KONCERT WIEŃCZĄCY PROJEKT "OPERA OMNIA"

     

     

     

    Wstęp bezpłatny (zaproszenia do odebrania w Klubie Dragon – liczba zaproszeń ograniczona)

     

    Patronat medialny:

     

    Projekt realizowany przy wsparciu Miasta Poznania.

    2011-11-18

    MALINOWE BAJKI

    W ramach festiwalu NO WOMEN NO ART

     

    Zapraszamy na wyjątkowe spotkanie z pisarką Maliną Prześlugą, która czytać będzie swoje bajki. Leżąc wygodnie na miękkich poduchach, dzieci poznają niezwykłych bohaterów (Mola Zbyszka, Rozczarowanego Rumaka Romualda...) i ich zaskakujące przygody. To spotkanie dla małych i dużych. Będzie ciepło, rodzinnie i bardzo wesoło!

     

    Spotkanie, połączone z promocją książki Nowe Bajki dla dzieci..., zorganizowane we współpracy z Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu.

    Zapraszamy dzieci od 4 lat

     

    MALINA PRZEŚLUGA

    Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz  Szkoły Dramatu przy Laboratorium Dramatu w Warszawie. Dramatopisarka, bajkopisarka, felietonistka portalu e-teatr.pl. Autorka tekstów piosenek do spektakli: Pippi (reż. Tomasz Czarnecki, Teatr Muzyczny w Gdyni), Dudi bez piórka (reż. Robert Jarosz, Teatr Baj Pomorski w Toruniu), Kot w Butach (reż. Robert Jarosz, Teatr Groteska w Krakowie). Autorka książki Nowe Bajki dla dzieci... wydanej przez Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu. Laureatka licznych nagród i wyróżnień w Konkursie na Sztukę Teatralną dla Dzieci i Młodzieży, organizowanym przez Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu: główna nagroda za sztukę Jak jest (XVIII edycja Konkursu), nagroda za sztukę Pręcik oraz wyróżnienie za sztukę Stopklatka  (XXII edycja Konkursu), główna nagroda za sztukę Nic, Dzika Mrówka, Adam i Ewa i wyróżnienie za sztukę Bleee... (XXI edycja Konkursu), wyróżnienia za sztuki: Najmniejszy Bal Świata (prapremiera w Teatrze Animacji w Poznaniu, 2010 r.) i Grande Papa (XX edycja Konkursu). Sztuka Stephanie Moles dziś rano zabiła swojego męża, a potem odpiłowała mu prawą dłoń (reż. Kuba Kowalski, Laboratorium Dramatu) otrzymała drugą nagrodę w 9 Ogólnopolskim Przeglądzie Monodramu Współczesnego w Warszawie oraz wyróżnienie w I Konkursie Sztuka Monologu. We wrześniu b.r. w rzeszowskim teatrze Maska będzie można zobaczyć prapremierowe wystawienie jej sztuki Bleee... w reżyserii Laury Słabińskiej.

    http://nowomen-noart.pl/

    WSTĘP: 5 ZŁ

    2011-11-19

    DAVE REMPIS SOLO

    W RAMACH FESTIWALU NOWY WIEK AWANGARDY

     

    Dave Rempis to jeden z technicznie najbardziej sprawnych saksofonistów tenorowych i altowych świata. W stylu gry jawi się on jako spadkobierca technik i koncepcji Charlie Parkera, który jednakże - w przeciwieństwie do wielu - świadomy jest wagi przemian, które w muzyce jazzowej od lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku nastąpiły. Wzbogaca więc muzykę o elementy free jazzu, rocka, muzyki etnicznej i noise'u. Wszystko to zaprezentuje w swoim solowym koncercie. Bajeczna technika i muzyka chicagowskiego improwizatora!!!

     

     

    Dave Rempis: kompozytor i saksofonista (altowy, tenorowy i barytonowy); absolwent antropologii i etnomuzykologii Northwestern University oraz University of Ghana w Legon; karierę muzyczną rozpoczął w 1997 roku i bardzo szybko otrzymał ofertę zastąpienia Marsa Williamsa w kwintecie Kena Vandermarka, w którym stałym członkiem jest po dziś dzień. Krótko po tym działalność rozpoczęły autorskie formacje Dave'a Rempisa - Triage (z Jasonem Ajemianem na basie i Timem Daisym na perkusji), Dave Rempis Quartet i Dave Rempis Percussion Quartet. Koncertował i nagrywał z rozmaitymi składami - w triach z Alec'iem Ramsdell'em i Jerry'm Bryerton'em, Jason'em Roebke i Jim'em Baker'em, od początku został zaproszony do formacji Kena Vandermarka Territory Band a także the Brian Dibblee Quartet oraz the Chicago Improvisors. Współpracuje z wszystkimi najważniejszymi muzykami chicagowskiego młodego pokolenia (Hamid'em Drake'iem, Joe Morris'em, Fred'em Lonberg-Holm'em, Michael'em Zerang'iem, Kevin'em Drumm'em), a także europejskiej sceny awangardowej (Axel'em Doerner'em, Paul Lytton, Frederikiem Ljungkvistem, Per, Ake Holmlanderem i wielu innymi). Animator sceny muzycznej w Chicago, współtwórca festiwalu Umbrella Music.


    http://www.daverempis.com/

     

    BILETY 20ZŁ W PRZEDSPRZEDAŻY, 25ZŁ W DNIU KONCERTU

    2011-11-20

    ZAKAMARKI MAŁEGO DOMU KULTURY

    Zakamarki Małego Domu Kultury powracają!!!
    Tym razem z nową książką o NUSI - NUSIA SIĘ CHOWA.

    Zakamarki Małego Domu Kultury to spotkanie z książką, które może się skończyć
    w zupełnie innym czasie i przestrzeni. Chcemy, żeby książka inspirowała  do odkrywania, tworzenia, eksperymentowania. Zdarzyć może się wszystko...

    Na warsztatach nr 11 ponownie spotkamy się z Nusią i jej nową przygodą z książki Pii Lindenbaum NUSIA SIĘ CHOWA.

    Dlaczego Nusia się chowa?
    Co się wydarzyło i gdzie znalazła kryjówkę?
    Już niedługo się dowiecie!

    Zakamarki Małego Domu Kultury  to połączenie działań Fundacji Mały Dom Kultury
    i Wydawnictwa Zakamarki.


    Zapraszamy serdecznie.

    Wstęp 10 zł.
    Liczba miejsc ograniczona.
    Warsztaty trwają około 1h.

  • 2011-11-21

    KONCERT KOMPOZYTOREK

    W ramach festiwalu NO WOMEN NO ART

    Cz. I W starym zamczysku na skale

     

    Wykonawcy:

    Anna Budzyńska, Maria Naganowska, Marek Paśko – śpiew

    Ewa Fabiańska – fortepian

    Paulina Graś – flet

    Wojciech Jeliński – puzon

    Jakub Majda – klarnet

    Kwartet smyczkowy w składzie:

    Anna Machowska – skrzypce I

    Dominika Dołżyńska – skrzypce II

    Karolina Waścińska-Łukanowska – altówka

    Aleksandra Walczak – wiolonczela

     

    Utwory (pieśni i kołysanki):

    Potop

    Było sobie złe wilczysko

    W starym zamczysku na skale

    Pieśń o wielkim słoneczniku

    Kiedy ptaszki i motylki

    Uśnij dziecię, uśnij

    Nie bój się burzy

     

     

    Opis pierwszej części koncertu:

     

    Prawie sto lat temu kilkunastoletnia Hania, wnuczka sławnego pisarza Aleksandra Fredry, ułożyła kilka wesołych piosenek.
    Piosenki te, a także zasłyszane, stare, liryczne kołysanki, śpiewane przez jej nianię, powtarzała wiele lat później innym dzieciom, od wielu lat były obecne w jej rodzinie.
    Dziś jedna z wnuczek Anna Budzyńska, postanowiła podzielić się z Wami tymi melodiami i nagrała płytę, na której pieśni i kołysanki śpiewają różni członkowie jej rodziny wraz ze znakomitymi instrumentalistami – studentami i absolwentami Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu.
    Zapraszamy do wysłuchania pierwszego publicznego wykonania tych piosenek i kołysanek w aranżacjach młodej, poznańskiej kompozytorki Ewy Fabiańskiej.
    Mamy nadzieję, że teksty (piękne i zabawne) oraz melodie (i te wesołe i te spokojne) porwą dzieci we wspaniały Świat Wyobraźni, a rodziców- w Świat Wspomnień!

     

     

     

    Cz. II Magiczne kredki. Opera o komputerach. Dla dzieci.

    (Utwór nagrodzony III Nagrodą w konkursie Wrocławskiej Opery Leopoldinum w 2009 r.)

     

    Pomysłowy Pawełek swój nowy telefon komórkowy zamienił w szkole na niezwykłe kredki spełniające marzenia. To, co narysuje się przed zaśnięciem, w nocy staje się rzeczywistością. Chłopiec zapragnął zwiedzić Internet, wiele słyszał o jego stronach, o serwerach, portalach i komunikatorach, a nie wiedział dokładnie co to znaczy. Przy pomocy magicznych kredek postanowił zwiedzić tajemną twierdzę Internetu... O tym, jak mu się to udało opowiada opera napisana przez młodą, poznańską kompozytorkę Alinę Kubik. Fragmenty utworu, pierwotnie napisanego na orkiestrę i solistów usłyszycie dziś w mniejszej obsadzie kwartetu smyczkowego, a całą historię przedstawi Wam autorka opery.

     

    1.                  Uwertura.

    2.                  Aria Pawełka.

    3.                  Taniec Kredek.

    4.                  I Kołysanka.

    5.                  Nadejście snu.

    6.                  Aria Serwera.

    7.                  Aria Plory.

    8.                  Barwność Internetu.

    9.                  II Kołysanka.

     

     

    W kwartecie smyczkowym zagrają:

    Mikołaj Pokora skrzypce I

    Alina Kubik skrzypce II

    Jędrzej Kaczmarek altówka

    Katarzyna Krawczak wiolonczela

     

    http://nowomen-noart.pl/

     

    WSTĘP: 5ZŁ



    2011-11-28

    FIRE ROOM

    KONCERT W RAMACH FESTIWALU NOWY WIEK AWANGARDY

    Skład:

    Ken Vandermark: clarinet, baritone saxophone, tenor saxophone

    Paal Nilssen-Love: drums, percussion

    Lasse Marhaug: electronics, turntable

    Ken Vandermark, Lasse Marhaug i Paal Nilssen-Love grali już wspólnie w Territory Band oraz norweskiej odsłonie Powerhouse sond. W tym projekcie nie obcujemy z noisem w formie czystej - Vandermark silnie osadza i ten projekt w jazzowej tradycji, odwołuje się do rocka czy muzyki współczesnej - ale jest to składnik, który zdecydowanie tutaj dominuje. Ci, którzy szukają mocnych muzycznych doznań na pewno nie będą zawiedzeni - obcujemy z muzyką intensywną i drapieżną, gęstą i rozwichrzoną, pełną dziwnych, generowanych elektronicznie (Lasse Marhaug), ale i akustycznie (niesamowity Paal Nilssen-Love) brzmień i zgrzytów. W tą dźwiękową i wyimprowizowaną zawiesinę wdziera się saksofon Vandermarka - czasem przecina muzyczną tkankę niczym nożem , czasem przejmuje kontrolę nad poczynaniami tria i narzuca swoją mocno zrytmizowaną, pędzącą wizję, czasem tylko snuje coś na kształt melodii. Trzy muzyczne osobowości wnoszą to co mają najlepszego, nikt tu nie dominuje - wszyscy są na równych prawach. Całość nie jest jednak tylko sumą umiejętności członków zespołu - dzięki wzajemnemu zrozumieniu, doświadczeniu, otwartości i uwadze improwizatorów obcujemy w muzyce z pewną wartością dodaną.

    [Wawrzyniec Mąkinia - fragmenty]

     

    Ken Vandermark; ur. 1964-09-22, Warwick, Rhode Island (USA), saksofonista, klarnecista, kompozytor i improwizator. Od kilku lat, jeden z najważniejszych muzyków współczesnego jazzu. Rewelacyjnie sprawny saksofonista (przede wszystkim tenorowy) i klarnecista (przede wszystkim basowy). Jego gra na obu tych instrumentach, powoduje, że znaleźć się  on powinien pośród najwybitniejszych przedstawicieli obu tych instrumentów we współczesnym jazzie. Winien być jednak postrzegany także jako animator jazzowej sceny. Wielość projektów, które prowadzi doprawdy imponuje. Wczesny okres jego twórczości, to współpraca z rockowym (czy lepiej powiedzieć avant-rockowym) w zasadzie zespołem The Flying Luttenbachers. Zresztą przez całe lata 90. aktywnie włącza się w działalność różnych zespołów awangardowej sceny rockowej, jak Gastr del Sol, czy Jima O'Rourke. Podstawową formą wypowiedzi Vandermarka pozostaje jednak jazz. Już na początku wykluwania się jego jazzowych koncepcji, Vandermark pokazał cały jego eklektyzm, jednak z drugiej strony silnie osadzony w tradycji spod znaku Aylera czy Colemana. Okres ten prezentują nagrania Ken Vandermark Quartet, którego koncepcja przeniesiona została do The Vandermark 5, jednego z kilku najważniejszych projektów Vandermarka. Początkowo The Vandermark 5 sięgał w równym stopniu do tradycji free jazzu, jak i muzyki rockowej, stapiając te dwa światy w jedną formułę, w stopniu chyba dotychczas nieznanym. Od płyty "Acoustic Machine", z muzyki tego zespołu wyeliminowane zostało charakterystyczne dla niej brzmienie przesterowanej gitary, które w największym stopniu odpowiadało za sonorystyczne pokrewieństwo z rockiem. Równolegle z The Vandermark 5, prowadzone jest trio DKV, w skład którego, oprócz Vandermarka, wchodzą Hamid Drake oraz Kent Kessler. Ten zespół, prezentujący akustyczne trio ściśle nawiązuje do tradycji free jazzowej, wywodzącej się z wczesnych form free, dorzucając jednak młodzieńczą witalność. Bardziej rytmiczno-rockową postacią tria jazzowego prezentowanego przez Vandermarka jest Spaceways Incorporated, zespół z udziałem Nate'a McBride'a i Hamida Drake'a, powstały by przypomnieć nagrania Sun Ra. Obecnie prezentujący już własną twórczość, jednak w dalszym ciągu słychać w nim rockową witalność wywiedzioną z "przebojów" Sun Ra. Niezależnie od tych projektów, Vandermark uczestniczy w nagraniach NRG Ensemble, w którym zajął miejsce jego twórcy Hala Russella. Vandermark czynnie włącza się również w projekty powstałe przy współudziale muzyków amerykańskich i z kontynentu europejskiego: od kilku lat jest członkiem tentetu Petera Brötzmanna, a także współprowadzi dwa amerykańsko-skandynawskie projekty: School Days oraz Territory Band. Szczególnie ten ostatni prezentuje prawdziwy melanż różnych inspiracji - od jazzowych po przywodzące na myśl muzykę współczesną. Często także uczestniczy w nagraniach AALY Trio Matsa Gustafssona. Oprócz tych zespołów, Vandermark jest również aktywny w różnego rodzaju okazjonalnych projektach jak, duety (np. z Jebem Bishopem), czy tria (np. z Joe Morrisem, czy Johnem McPhee, czy Pandelisem Karayorgisem). Gra i dotychczasowa aktywność Vandermarka spotkała się w roku 1999 z uznaniem, albowiem dostał on w tym roku nagrodę MacArthura (stając się jej laureatem pośród takich luminarzy jazzu, jak Cecil Taylor, czy Anthony Braxton). Ken Vandermark wielokrotnie koncertował w Polsce, m.in. z DKV Trio (2002), LKV Trio (2003), The Vandermark 5 (2004), które zaowocowało 12-płytowym boksem "Alchemia", Bridge 61 (2005), Free Music Ensemble (2006).

    http://www.kenvandermark.com/

     

     

    Lasse Marhaug (ur. 10 września 1974) - Norweg, hiperaktywny twórca noise'u. Działa w takich projektach jak Jazzkammer (obecnie Jazkamer), Nash Kontroll, DEL. Nagrywał płyty między innymi z Mają Ratkje, Paalem Nilsen-Love, Kevinem Drummem, Alexandrem Rishaugiem, Alanem Courtisem. Znalazł się w składzie Territory Band-4 oraz 5. Jest współorganizatorem festiwalu All Ears. Od 1996 do 2002 prowadził Jazzassin Records, w połowie 2007 roku uruchomił wytwórnię Pica Disk. Z Kenem Vandermarkiem współpracował w ramach projektu Territory Band, a z Paalem Nilssen-Lovem koncertował i nagrywał w różnych konfiguracjach.

     

    Paal Nilssen-Love, perkusista, kompozytor i improwizator. Bez wątpienie najważniejszy perkusista szeroko pojętej europejskiej sceny freejazzowej ostatnich lat i jeden z najbardziej kreatywnych norweskich muzyków młodego pokolenia, występuje i nagrywa wraz z Kenem Vandermarkiem, Davem Rempisem, Fredem Lonberg-Holmem, Sabirem Mateenem, Bobby Bradfordem, Jimem O'Rourke, Terrym Ex, Thurstonem Moorem, Peterem Brötzmannem (Chicago Tenten), Evanem Parkerem, Matsem Gustafssonem (The Thing), Johnem Butcherem, Jebem Bishopem, Stenem Sandellem, Joe McPhee i Toshinori Kondo. Lider własnego kwartetu TownOrchestraHouse. Koncertuje i nagrywa także solo. Właściciel oficyny wydawniczej PNL Records.

    http://www.paalnilssen-love.com

     

    BILETY W CENIE 40 PLN W PRZEDSPRZEDAŻY ORAZ 50 PLN W DNIU KONCERTU

    2011-11-29

    INWAZJA BARBARZYŃCÓW - INNY FESTIWAL

    ORGANIZATOR: BARAK KULTURY

                Inwazja barbarzyńców - Inny Festiwal jest nową inicjatywą Fundacji Barak Kultury, której pierwsza edycja zacznie się pod koniec listopada 2011 roku.

              Inwazja Barbarzyńców to festiwal poświęcony problemowi spotkania i poznania Innego, którego odmienność może przybierać różne formy. Nie tylko kolor skóry, język, ale także wiek i pochodzenie są często powodem dyskryminacji i wykluczenia. Festiwal poprzez obnażanie stereotypów i bezkompromisową polemikę z mitami jest próbą nowego spojrzenia na relacje z Innym.

     

    Wtorek 29 listopada

    • Godz.18.00

    „Nassredin et moi” – monodram, wyk.Hacen Sahraoui

    Hacen Sahraoui : "Nasreddin i ja"- monodram. Hacen Sahraoui urodził się we Francji w rodzinie algierskich emigrantów. Wychował się w dwóch kulturach, posługując się dwoma językami: francuskim i arabskim. Jego rodzice są niepiśmienni, rodzimej kultury i zasad postępowania w życiu uczyli go opowiadając zabawne i pouczające przygody Nassredina Hodji, mitycznego mędrca muzułmańskiego. Hacen uczynił sztukę opowiadania swoim zawodem, został aktorem, od kilku lat mieszka w Polsce. W monodramie Hacen opowiada o swojej rodzinie, korzeniach, tradycji. 

    • Godz.20.00

    „Margarete” – performance filmowy Janusza Turkowskiego

    Janusz Turkowski :Margarete” – performance filmowy. “W czerwcu 2008 roku dość przypadkowo wszedłem w posiadanie amatorskich filmów na taśmach 8mm, na których utrwalono sceny z życia Niemki, mieszkającej w pobliżu polsko-niemieckiej granicy. W maju 2010 r. rozpocząłem pokazy tych filmów. Prezentacja  składa się z projekcji filmów z rzutnika multimedialnego i projektora 8mm. Opowiem też historię związaną z ich znalezieniem.”

    www.margarete.pl

     

     WSTĘP WOLNY (ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA)

     

    Wstęp bezpłatny do wyczerpania miejsc. Szczegóły www.inwazjabarbarzyncow.pl

     

    Inwazja barbarzyńców - Inny festiwal 28.11 – 02.12

    3 dni performance'ów w ramach Inwazji Barbarzyńców organizowanej przez Fundację Barak Kultury.

    całościowy program festiwalu: www.inwazjabarbarzyncow.pl

  • 2011-11-30

    INWAZJA BARBARZYŃCÓW - INNY FESTIWAL

     ORGANIZATOR: BARAK KULTURY

                Inwazja barbarzyńców - Inny Festiwal jest nową inicjatywą Fundacji Barak Kultury, której pierwsza edycja zacznie się pod koniec listopada 2011 roku.

              Inwazja Barbarzyńców to festiwal poświęcony problemowi spotkania i poznania Innego, którego odmienność może przybierać różne formy. Nie tylko kolor skóry, język, ale także wiek i pochodzenie są często powodem dyskryminacji i wykluczenia. Festiwal poprzez obnażanie stereotypów i bezkompromisową polemikę z mitami jest próbą nowego spojrzenia na relacje z Innym.

    Środa 30 listopada

    • Godz.18.00

    „Margarete” – performance filmowy Janusza Turkowskiego

    Janusz Turkowski :Margarete” – performance filmowy. “W czerwcu 2008 roku dość przypadkowo wszedłem w posiadanie amatorskich filmów na taśmach 8mm, na których utrwalono sceny z życia Niemki, mieszkającej w pobliżu polsko-niemieckiej granicy. W maju 2010 r. rozpocząłem pokazy tych filmów. Prezentacja  składa się z projekcji filmów z rzutnika multimedialnego i projektora 8mm. Opowiem też historię związaną z ich znalezieniem.”

    www.margarete.pl

     

    Hacen Sahraoui : "Nasreddin i ja"- monodram. Hacen Sahraoui urodził się we Francji w rodzinie algierskich emigrantów. Wychował się w dwóch kulturach, posługując się dwoma językami: francuskim i arabskim. Jego rodzice są niepiśmienni, rodzimej kultury i zasad postępowania w życiu uczyli go opowiadając zabawne i pouczające przygody Nassredina Hodji, mitycznego mędrca muzułmańskiego. Hacen uczynił sztukę opowiadania swoim zawodem, został aktorem, od kilku lat mieszka w Polsce. W monodramie Hacen opowiada o swojej rodzinie, korzeniach, tradycji. 

    • Godz.20.00

    „Nassredin et moi” – monodram, wyk. Hacen Sahraoui

     

    Wstęp bezpłatny do wyczerpania miejsc. Szczegóły www.inwazjabarbarzyncow.pl

     

    Inwazja barbarzyńców - Inny festiwal 28.11 – 02.12

    3 dni performanceów w ramach Inwazji Barbarzyńców organizowanej przez Fundację Barak Kultury.

    całościowy program festiwalu: www.inwazjabarbarzyncow.pl