WYDARZENIA PROJEKTY O FUNDACJI KONTAKT KROCHMAL TV

2012-03-02

POSTAREMCZAK/SZPURA,

W ramach Festiwalu Nowy Wiek Awangardy


SKŁAD:
Paweł Postaremczak- saksofon
Paweł Szpura - perkusja


Paweł Szpura / Paweł Postaremczak - Tribute to John Coltrane
Projekt dwóch muzyków związanych z kwartetem Hera (Zimpel/Wójciński/Szpura/Postaremczak), poświęcony twórczości Johna Coltrane'a. Paweł Postaremczak (saksofon) i Paweł Szpura (perkusja) tworzą kolaż kompozycji amerykańskiego muzyka oraz własnych. Całość ujęta w przypominającą suitę formę pociąga słuchającego w przestrzeń dzwięków, powodując silne odczuwanie tej mocno transowej muzyki.
Dlaczego duet? Jak sami muzycy twierdzą - to optymalny skład – daje poczucie pełnego panowania nad muzyką, pozwala na swobodę wypowiedzi i nieprzerwany dialog.
http://nowywiekawangardy.pl
 

BILETY 15/20 PLN

2012-03-15

Ken Vandermark's Resonance Project

Resonance to projekt przygotowany, skomponowany i zaaranżowany przez Kena Vandermarka. Miał już trzy swoje odsłony - w 2007 (w Krakowie), 2009 (w Krakowie plus trasa koncertowa obejmująca Polskę, Włochy, Węgry oraz Ukrainę) ora festiwal w Chicago w marcu ubiegłego roku. Na muzykę wykonywaną w jego ramach znów złożą się kompozycje Kena Vandermarka, w tym dedykowane Czesławowi Miłoszowi oraz Witoldowi Lutosławskiemu. Muzyka zespołu jest sumą doświadczeń Vandermarka w pracy nad wielonurtowymi kompozycjami na bigband jazzowy ze szczególnym uwzględnieniem free jazzowych doświadczeń oraz historycznej ciągłości tradycji jazzowych orkiestr od lat trzydziestych (dokonania orkiestra Stana Kentona i Duke'a Ellingtona) po dzień dzisiejszy. Wydany w roku 2009 nakładem krakowskiej oficyny NotTwo box Resonansu uznany został przez dziennikarzy All About Jazz za najwybitniejsze dzieło edytorskie 2009 roku w kategorii "wydawnictwa wielopłytowe".


więcej informacji: www.nowywiekawangardy.pl

Europejska trasa koncertowa Resonance’u to także koncerty promujące najnowsze wydawnictwo zespołu - wydaną przez krakowską oficynę NotTwo płytę „What Country Is This?”, nagraną w Chicago w marcu 2011 r.

 

Ken Vandermark - saksofon tenorowy, klarnet

Wacław Zimpel - klarnet, klarnet basowy

Mikołaj Trzaska - saksofony, klarnet basowy

Dave Rempis  - saksofon altowy i tenorowy

Steve Swell   - puzon

Per-Åke Holmlander - tuba

Magnus Broo - trąbka

Mark Tokar - kontrabas

Tim Daisy - perkusja

Michael Zerang - perkusja



15 MARCA 2012 /CZWARTEK/  START GODZINA 20.00
PAWILON NOWA GAZOWNIA
STARE KORYTO WARTY UL. EWANGELICKA 1


BILETY W SPRZEDAŻY OD 1 MARCA W CENIE 40 PLN W PRZEDSPRZEDAŻY ORAZ 50 PLN W DNIU KONCERTU


MIEJSCA SPRZEDAŻY BILETÓW: SKLEP MUZYCZNY FRIPP STARY RYNEK  52B
                                                          KLUB DRAGON UL. ZAMKOWA 3


ORGANIZATOR: FUNDACJA MAŁY DOM KULTURY
WSPÓŁORGANIZATORZY: ESTRADA POZNAŃSKA  MULTIKULTI PROJECT
                                                LAURENCE FAMILY  KLUB DRAGON FUNDACJA SPOT


PATRONAT MEDIALNY: GAZETA WYBORCZA,  RADIO AFERA, TELEWIZJA WTK , PORTAL EPOZNAN.PL , JAZZARIUM.PL , CZAS KULTURY

Projekt realizowany przy wsparciu Miasta Poznania

 

Magnus Broo, szwedzki trębacz, improwizator i kompozytor.  Urodzony w 1965 roku w Västervik (Smaland), gdzie też zainteresował się jazzem I pobierał pierwsze lekcje u puzonisty Boba Hendersa. Talent jego odkrył na letnim obozie tubista i nauczyciel Rich Matteson, i zaprosił do Stanów celem dalszej nauki. Po powrocie do Szwecji Magnus szybko został członkiem wielu liczących się grup: Fredrik Norén’s band,  The Stockholm Jazz Orchestra,  Jazz Furniture, Radiojazzgruppen, a w rok potem rozpoczął także współpracę z muzykami sceny free jazzowej (kwintet Atomic, Paal Nilssen-Love, Mats Gustafsson), co otworzyło mu drogę do grania z muzykami amerykańskimi. Jest jednym z założycieli kwartetu 4 Corners (z Paalem Nilssen-Lovem, Kenem Vandermarkiem i Adamem Lanem), prowadzi też własny zespoły (m.in Magnus Broo Quartet).
www.magnusbroo.com


Timothy Daisy urodził się 15 lipca 1976 w Waukegan w stanie Illinois. Tim jest jedną z podpór chicagowskiej sceny jazzowej (tzw. młodego Chicago) od roku jego przybycia do Chicago (1997). Jednym z pierwszych muzyków, z którym Tim wtedy nawiązał kontakt był Dave Rempis - ich współpraca trwa po dziś dzień. W 1998 roku powstał ich pierwszy wspólny projekt - trio Triage (pierwotnie grał w nim na basie Gordon Lewis, w 2000 roku zastąpił go Jason Ajemian). Oprócz tego wraz z Davem Tim Daisy realizuje równolegle kilka różnych projektów - Tim Daisy / Dave Rempis Duo, Rempis Percussion Quartet (wraz z Antonem Hatwichem i Frankiem Rosaly) czy The Engines ( wraz z Jebem Bishopem i Natem McBridem). W roku 2001 Tim Daisy dołączył do kwintetu Ken Vandermarka - The Vandermark 5 (zastąpił tu Tima Mulvennę). Owocem tego spotkania jest pięć studyjnych albumów i dwa koncertowe boksy oraz współpraca wraz z Kenem Vandermarkiem w kilku innych grupach - Bridge 61 (wraz z Natem McBridem i Jasonem Steinem) oraz Frame Quartet (wraz z Fredem Lonberg-Holmem oraz Natem McBridem). Owocem trasy po Polsce Dragons 1976 w luty 2008 roku jest współpraca Tima Daisy z polskimi muzykami - triem The Light, a także duetowy projekt z klarnecistą Wacławem Zimplem. Tim prowadzi także własne zespoły, których repertuar bazuje na jego kompozycjach - są to Festival Quartet (z Keefem Jacksonem, Joshem Bermanem oraz Antonem Hatwichem), Sky and Light (z klarnecistą basowym Jasonem Steinem i Antonem Hatwichem) i New Fracture Quartet (z Jamie'm Branchem, Dave'm Miller'em i Nate'm McBride'm)
www.timdaisy.com

Per-Åke Holmlander - szwedzki tubista, improwizator i kompozytor. Członek Peter Brotzmann Chicago Tentet. Stały współpracownik Matsa Gustafssona, Paala Nilssen-Love'a, Frederika Ljungkvista, Kena Vandermarka i wielu czołowych muzyków tak amerykańskich jak i europejskich. Obok Michela Godarda uznawany za najlepszego jazzowego tubistę Europy. Wraz z Matsem Gustafssonem współlideruje projektowi Swedish Azz, odwołującemu się do skandynawskiej muzyki lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych. Właściciel wytwórni płytowej CarrotTelia.

Dave Rempis: kompozytor i saksofonista (altowy, tenorowy i barytonowy); absolwent antropologii i etnomuzykologii Northwestern University oraz University of Ghana w Legon; karierę muzyczną rozpoczął w 1997 roku i bardzo szybko otrzymał ofertę zastąpienia Marsa Williamsa w kwintecie Kena Vandermarka, w którym stałym członkiem jest po dziś dzień. Krótko po tym działalność rozpoczęły autorskie formacje Dave'a Rempisa - Triage (z Jasonem Ajemianem na basie i Timem Daisym na perkusji), Dave Rempis Quartet i Dave Rempis Percussion Quartet. Koncertował i nagrywał z rozmaitymi składami - w triach z Alec'iem Ramsdell'em i Jerry'm Bryerton'em, Jason'em Roebke i Jim'em Baker'em, od początku został zaproszony do formacji Kena Vandermarka Territory Band a także the Brian Dibblee Quartet oraz the Chicago Improvisors. Współpracuje z wszystkimi najważniejszymi muzykami chicagowskiego młodego pokolenia (Hamid'em Drake'iem, Joe Morris'em, Fred'em Lonberg-Holm'em, Michael'em Zerang'iem, Kevin'em Drumm'em), a także europejskiej sceny awangardowej (Axel'em Doerner'em, Paul Lytton, Frederikiem Ljungkvistem, Per-Åke Holmlanderem i wielu innymi). Animator chicagowskiej sceny muzycznej i współtwórca Umbrella Festival.
www.daverempis.com


Steve Swell - urodzony w Newark w stanie New Jork, 6 grudnia 1954. Amerykański puzonista, improwizator i kompozytor. Aktywny na scenie jazzowej o połowy lat siedemdziesiątych, początkowo grał w zespołach salsy, a także grupach jazzu tradycyjnego. Wkrótce został członkiem big bandów Buddy Richa i Lionela Hamptona. Pierwszym free jazzowym zespołem była Makanda prowadzona przez Kena McIntyre'a. Koncertował  i nagrywał z najważniejszymi muzykami amerykańskiej sceny jazzowej: Tim Berne, Joey Baron, Herb Robertson, Jemeel Moondoc, Anthony Braxton, Cecil Taylor, William Parker, Bill Dixon, Butch Morris, John Zorn, Elliott Sharp, Rob Mazurek, Perry Robinson. Jest członkiem wielu grup free jazzowych: Slammin' The Infinte (Sabir Mateen, Matthew Heyner, Klaus Kugel), Fire Into Music (William Parker, Jemeel Moondoc, Hamid Drake), Unified Theory Of Sound (Cooper-Moore, Matt Lavelle) oraz swojego własnego zespołu Nation Of We (NOW Ensemble). Współpracuje także z muzykami z Europy - m.in z portugalskim saksofonistą Rodrigo Amado oraz z Mikołajem Trzaską.
www.steveswell.com


Mark Tokar: ukończył studia na Politechnice Lwowskiej. Później studiował w Szkole Muzycznej im St. Ludkiewicza we Lwowie (gitara klasyczna). Równocześnie rozpoczął grę na kontrabasie. W latach 2002-2004 wielokrotnie uczestniczył w warsztatach jazzowych w Krakowie pod kierunkiem M.Parkinsona. W roku 2006 w ramach stypendium Gaude Polonia od ministra kultury Rzeczypospolitej studiował w Akademii Muzycznej im K.Szymanowskiego w Katowicach na wydziale jazzowym pod kierunkiem prof. Jacka Niedzeli. W latach 2005-2006 pracował jako dyrektor artystyczny i współorganizator ukraińsko-polskiego festiwalu "Jazz Bezz". Organizował także serie koncertów filharmonicznych "Metro Jazz" we Lwowie. Występował jako basista z rożnymi formacjami w Niemczech, Czechach, Polsce, Ukrainie, Rosji. Członek lwowskiej formacji Dzyga Jazz Quintet. Jest także twórcą i liderem międzynarodowych projektów Leo'm'art i Mark Tokar Quintet. Był uczestnikiem projektów "Resonance" i "Five Spot". Grał i nagrywał z Kenem Vandermarkiem, Robertą Piket (USA), Klausem Kugelem, Arkadijem Shylkloperem (Niemcy), Petrasem Visniauskasem (Litwa), Mirceą Tiberianem (Rumunia), Mazzolem, Mikołajem Trzaską (Polska), Wacławem Zimplem (Polska), Davem Rempisem (USA), Timem Daisym (USA), Yuriem Yaremczukiem (Ukraina).  marktokar.info

Mikołaj Trzaska (ur. 1966 r.), saksofonista altowy i klarnecista basowy. Absolwent Liceum Plastycznego w Gdyni-Orłowie. W 1987 roku rozpoczął studia w Akademii Sztuk Plastycznych w Gdańsku na Wydziale Malarstwa. Zafascynowany free jazzem, szczególnie muzyką Johna Coltrane'a i Ornette'a Colemana, na pierwszym roku zaczął grać na saksofonie altowym. Po dwóch latach studiów porzucił uczelnię. W trakcie nauki na uczelni poznał Tymona Tymańskiego i wskutek tej znajomości w roku 1986 dołączył do zespołu tego basisty - Sni Sredstvom Za Uklanianie. Grupa ta stanowiła zalążek późniejszego największego fermentu w polskim jazzie przełomu lat 80. i 90. - zespołu o nazwie Miłość. W składzie grupy spotkali się tacy indywidualiści jak: Tymon Tymański, Leszek Możdżer, Maciej Sikała, Jacek Olter, Jerzy Mazzoll czy Tomasz Gwińciński. Przez ostatnie lata Trzaska nawiązał stałą współpracę z muzykami na co dzień stanowiącymi stałą sekcję rytmiczną Petera Brötzmanna - basistą Peterem Friisem Nielsenem i perkusistą Peeterem Uuskylą. Podczas koncertów w 2004 roku daje się poznać jako pełnoprawny partner jednego z najwybitniejszych obecnie muzyków grywających solowe koncerty na saksofonie sopranowym - Joe Giardullo. Te projekty nie wyczerpują jednak muzycznych poszukiwań Trzaski. Wraz z ukraińskim poetą Jurijem Andruchowyczem oraz z Maciejem Morettim i Wojtkiem Mazolewskim nagrywa płytę "Andruchoid". W kwietniu 2005 roku Trzaska realizuje jedno ze swoich marzeń, stając się członkiem zespołu North Quartet i tym samym rozpoczyna współpracę z Peterem Brötzmannem. Od 2006 roku współpracuje z innym legendarnym muzykiem amerykańskim - Joe McPheem, początkowo w ramach trio, później w kwartecie Magic, z którym kilkakrotnie koncertowali w Stanach Zjednoczonych i Europie. W roku 2007 zostaje członkiem Resonansu - specjalnego projektu Kena Vandermarka. Z tym ostatnim współpracuje także w ramach Reed Trio. W 2009 rozpoczął również działqlność kolejny zespół Mikołaja - Ircha Clarinet Quintet z Joe McPhee, Wacławem Zimplem, Pawłem Szamburskim i Mikołajem Górczyńskim w składzie. Trzaska gra na coraz to nowych instrumentach. Aktualnie nie tylko na saksofonie altowym, ale również na klarnecie basowym, na saksofonach sopranowym i barytonowym, saksofonie c-melody i na harmonijce ustnej.
www.trzaska.art.pl

Ken Vandermark
; ur. 1964-09-22, Warwick, Rhode Island (USA), saksofonista, klarnecista, kompozytor i improwizator. Od kilku lat, jeden z najważniejszych muzyków współczesnego jazzu. Rewelacyjnie sprawny saksofonista (przede wszystkim tenorowy) i klarnecista (przede wszystkim basowy). Jego gra na obu tych instrumentach, powoduje, że znaleźć się on powinien pośród najwybitniejszych przedstawicieli obu tych instrumentów we współczesnym jazzie. Winien być jednak postrzegany także jako animator jazzowej sceny. Wielość projektów, które prowadzi doprawdy imponuje. Wczesny okres jego twórczości, to współpraca z rockowym (czy lepiej powiedzieć avant-rockowym) w zasadzie zespołem The Flying Luttenbachers. Zresztą przez całe lata 90. aktywnie włącza się w działalność różnych zespołów awangardowej sceny rockowej, jak Gastr del Sol, czy Jima O'Rourke. Podstawową formą wypowiedzi Vandermarka pozostaje jednak jazz. Już na początku wykluwania się jego jazzowych koncepcji, Vandermark pokazał cały jego eklektyzm, jednak z drugiej strony silnie osadzony w tradycji spod znaku Aylera czy Colemana. Okres ten prezentują nagrania Ken Vandermark Quartet, którego koncepcja przeniesiona została do The Vandermark 5, jednego z kilku najważniejszych projektów Vandermarka. Początkowo The Vandermark 5 sięgał w równym stopniu do tradycji free jazzu, jak i muzyki rockowej, stapiając te dwa światy w jedną formułę, w stopniu chyba dotychczas nieznanym. Od płyty "Acoustic Machine", z muzyki tego zespołu wyeliminowane zostało charakterystyczne dla niej brzmienie przesterowanej gitary, które w największym stopniu odpowiadało za sonorystyczne pokrewieństwo z rockiem. Równolegle z The Vandermark 5, prowadzone jest trio DKV, w skład którego, oprócz Vandermarka, wchodzą Hamid Drake oraz Kent Kessler. Ten zespół, prezentujący akustyczne trio ściśle nawiązuje do tradycji free jazzowej, wywodzącej się z wczesnych form free, dorzucając jednak młodzieńczą witalność. Bardziej rytmiczno-rockową postacią tria jazzowego prezentowanego przez Vandermarka jest Spaceways Incorporated, zespół z udziałem Nate'a McBride'a i Hamida Drake'a, powstały by przypomnieć nagrania Sun Ra. Obecnie prezentujący już własną twórczość, jednak w dalszym ciągu słychać w nim rockową witalność wywiedzioną z "przebojów" Sun Ra. Niezależnie od tych projektów, Vandermark uczestniczy w nagraniach NRG Ensemble, w którym zajął miejsce jego twórcy Hala Russella. Vandermark czynnie włącza się również w projekty powstałe przy współudziale muzyków amerykańskich i z kontynentu europejskiego: od kilku lat jest członkiem tentetu Petera Brötzmanna, a także współprowadzi dwa amerykańsko-skandynawskie projekty: School Days oraz Territory Band. Szczególnie ten ostatni prezentuje prawdziwy melanż różnych inspiracji - od jazzowych po przywodzące na myśl muzykę współczesną. Często także uczestniczy w nagraniach AALY Trio Matsa Gustafssona. Oprócz tych zespołów, Vandermark jest również aktywny w różnego rodzaju okazjonalnych projektach jak, duety (np. z Jebem Bishopem), czy tria (np. z Joe Morrisem, czy Johnem McPhee, czy Pandelisem Karayorgisem). Gra i dotychczasowa aktywność Vandermarka spotkała się w roku 1999 z uznaniem, albowiem dostał on w tym roku nagrodę MacArthura (stając się jej laureatem pośród takich luminarzy jazzu, jak Cecil Taylor, czy Anthony Braxton). Ken Vandermark wielokrotnie koncertował w Polsce, m.in. z DKV Trio (2002), LKV Trio (2003), The Vandermark 5 (2004), które zaowocowało 12-płytowym boksem "Alchemia", Bridge 61 (2005), Free Music Ensemble (2006).
Od lat związany z polskim rynkiem muzycznym i polskimi oficynami wydawniczymi (Not Two, Laurence Family, ale także Multikulti Project i Kilogram Records)
www.kenvandermark.com

Michael Zerang - perkusista, improwizator i kompozytor, jeden z czołowych muzyków amerykańskiej sceny jazzowej. Urodził się w 1958 roku w Chicago. Pracował i współtworzył wiele lokalnych grup: Liof Munimula, The Neutrino Orchestra, Trio Troppo, The Wonderfuls, The Blue Angels, Sam Pappas' Tumbling Strains, Frozen Lucy, The Quirt Quintet, Musica Menta, The Vandermark Quartet, Dream Cheese, The Sputter Ensemble, In Zenith, i Broken Wire . Pracował z najważniejszymi muzykami amerykańskiej i europejskiej sceny jazzowej: Fred Anderson, Mats Gustafsson, Raymond Strid, Sten Sandell, Don Meckley, Jaap Blonk, Daniel Scanlan, Peter Brötzmann, Kent Kessler, Barre Phillips, Jim Baker, Hamid Drake, Ken Vandermark, Luc Hautkamp, czy Fred Lonberg-Holm. Nagrywał dla wielu czołowych wytwórni muzycznych m.in. Okka Disc, boxMEDIA, Kontrans, Southport, Quinnah, Eighth Day Music, Garlic, i Platypus. Gościnnie współpracuje z performerami z School of the Art Institute of Chicago oraz zajmuje się analizą rytmiczną tańca w The Dance Center of Columbia i Northwestern University, a także prowadzi kursy kompozycji w ramach Choreographer Collaborations na Northwestern University, oraz muzyki dla dzieci w The Jane Adams Hull House
www.michaelzerang.com

Wacław Zimpel - klarnecista, kompozytor. Ukończył z wyróżnieniem studia w klasie klarnetu prof. Zdzisława Nowaka w Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. Studiował również w Hochschule für Musik und Teather w Hannoverze w klasie klarnetu prof. Johannesa Peitza. Zimpel prowadzi działalność nagraniową, koncertową i kompozytorską. Współpracował z najważniejszymi przedstawicielami polskiej i międzynarodowej awangardy muzycznej, między innymi z Kenem Vandermarkiem, Bobbym Few, Joe McPhee, Stevem Cohnem, Christianem Ramondem, Mikołajem Trzaską, Timem Daisym, Stevem Swellem, Davem Rempisem, Klausem Kugelem, Marcinem Maseckim, Raphaelem Roginskim. Jego wspólny projekt z Timem Daisym "Four Walls" (w którym udział wzięli również Mark Tokar i Dave Rempis) został uznany płytą roku 2008 w ankiecie serwisu Diapazon. W listopadzie 2010 roku jako drugi w historii polski muzyk wystąpił z własnym projektem specjalnym podczas Umbrella Festival.
www.waclawzimpel.pl

 

 



 

2012-03-21

THE MIGHTY MOUSE

W ramach Festiwalu Nowy Wiek Awangardy

SKŁAD:
Morten Pedersen (DK)piano
Adam Pultz Melbye (DK) - double bass
Håkon Berre (NO) - drums



Po wyjątkowo udanym tournee po Europie jako akompaniatorzy takich muzyków jak Maria Faust, Peter Brötzmann, Petter Wettre, Jesper Zeuthen, Stephan Meinberg, Kasper Tranberg and Peter Friis-Nielsen, Duńsko/Norweskie trio The Mighty Mouse stworzyło swój własny repertuar oparty w dużej mierze na wspólnym oddziaływaniu muzyków między sobą.


Transparentny charakter ich muzyki bazuje na rozbudowanej melodii oraz rytmicznych szkicach, które otwierają drogę do improwizacji. Poczucie ogromnej wolności oraz odpowiedzialności, która za nią podąża, przekazywana jest w sposób iście naskórkowy. Rezultatem takiej formy przekazu jest muzyka czysta, niemamiąca odbiorców tanimi trikami, ale skupiająca się na procesie tworzenia przestrzeni muzycznej.


www.mightymousejazz.com

 

BILETY 20/25 PLN

2012-03-24

AKADEMIA MAŁEGO DOMU KULTURY


WARSZTATY ANIMACJI POKLATKOWEJ

Stoliczku porusz się.
 

Na warsztatach dzieci poznają dwie podstawowe techniki animacji rysunkowej.
Inspiracją do tworzenia animacji stanie się bajka. Każdy będzie miał okazję wykonać swoje własne animacje i zapoznać się z historią tworzenia animacji poklatkowej.
Najlepiej, żeby dzieci były ubrane w wygodne stroje, które mogą pobrudzić.


Warsztaty dla dzieci w wieku 5 – 12 lat


Warsztaty prowadzą: Anna Pilawska i Julia Szmyt - Krych


Zapisy do 18 marca.


Cena warsztatów: 30zł/osobę (w przypadku rodzeństwa każde kolejne dziecko 20zł, rodzice nie płacą)

 

2012-03-25

ZAKAMARKI MAŁEGO DOMU KULTURY

warsztaty dla dzieci i rodziców
(warsztaty trwają około godziny)

Zakamarki Małego Domu Kultury to spotkanie z książką, które może się skończyć w zupełnie innym czasie i przestrzeni. Chcemy, żeby książka inspirowała do odkrywania, tworzenia, eksperymentowania. Zdarzyć może się wszystko.



Zakamarki Małego Domu Kultury to połączenie działań Fundacji Mały Dom Kultury i Wydawnictwa Zakamarki. Zapraszamy serdecznie.

Liczba miejsc ograniczona
Rezerwacja pod nr tel. 696-310-592

Jak zwykle na warsztatach będzie możliwość zakupienia książek w promocyjnej cenie.

WSTĘP: 10ZŁ
 

2012-03-25

Warsztaty Teatralne pt. "Improwizacja - Akcja"


Głównym tematem warsztatów jest coś, w czym dzieci są mistrzami,
czyli improwizacja. Na warsztatach uczestnicy zostaną wprowadzeni
w podstawowe kulisy improwizacji teatralnej i na tej bazie stworzą własne,
improwizowane scenki teatralne.

Warsztaty dla dzieci w wieku 7 - 13 lat.


Warsztaty odbywają się w ramach ogólnopolskiej akcji kulturalnej
"Dotknij teatru" z okazji 51. Międzynarodowego Dnia Teatru.


cena warsztatów: 15zł/osobę

 

2012-03-30

QUAKI ENSEMBLE - ŁYSZKIEWICZ/VOLQUARTZ/ GBUREK

W ramach festiwalu Nowy Wiek Awangardy

Quaki Ensemble - grupa o międzynarodowym składzie powołana do życia przez Piotra Łyszkiewicza saksofonistę młodego pokolenia. Do współpracy zaproszeni zostali muzycy sceny eksperymentalnej o imponującym dorobku artystycznym Ove Volquartz(Ger) i Jeff Gburek(USA). Zespół eksploruje możliwości improwizowanej muzyki elektro-akustycznej oraz rozszerzonych technik instrumentalistyki. Muzycy łączą ambientowe brzmienia rodem ze Skandynawii z noizową ekspresją i zagęszczoną fakturą dźwiękową. Muzyka Quaki Ensemble pobudza wyobraźnię abstrakcyjną poprzez kreowanie obrazów dźwiękowych będących autorskimi kompozycjami.



Ove Volquartz - klarnet kontrabasowy

Multiinstrumentalista z Getyngi w Niemczech o wieloletnim doświadczeniu w dziedzinie free jazzu i muzyki improwizowanej. Ma na swoim koncie wiele interdyscyplinarnych projektów, w których kolaboruje z tancerzami klasy Tadashi Endo, malarzami, poeatmi. Do muzyków, z którymi Ove Volquartz współpracował zaliczają się: Cecil Taylor, Roscoe Mitchell, Peter Kowald, Gunter Hampel, Barre Phillips, Lester Bowie, Barry Guy, Perry Robinson, Jeanne Lee, Mark Whitecage, Chris Sharkey, Maria Jardardottir, Dave Kane, Richard Ormrod, Ulrik Thorsrud, Christophe de Bezenac, Annexus Quam, Biggi Vinkeloe, Rebekka Uhlig, Martin Speicher, Georg Wolf. Peer Schlechta, Ray Kaczynski.



Jeff Gburek - gitara preparowana, elektronika

Gitarzysta, kompozytor, improwizator, artystą dźwiękowy i wizualny, a także poeta. W swojej muzyce wykorzystuje zarówno gitarę tradycyjną jak i preparowaną, elektronikę, field recordings i konstruowane przez siebie ''maszyny dźwiękowe". Mieszkał w takich miejscach jak: Buffalo, San Francisco, Florencji, Montreal, Nowy Jork, Austin, Tokyo, Dżakarta, Taos, Albuquerque, Berlin, Lyon, Liege. W każdym z tych miast spotykał się i współpracował z
wyjątkowymi muzykami. Rezydował również w amsterdamskim STEIM i przebywał na stypendium w Darmstadzie studiując u Helmuta Lachenmanna. Zgłębiał także tajniki indonezyjskiej muzyki gamelanowej oraz muzyczne teorie Harry'ego Partcha. Przez 10 lat odpowiedzialny był za stronę muzyczną teatru tańca butoh Djalma Primordial Science a także współorganizował szereg związanych z projektem warsztatów.Jego muzyka wydawana jest przez takie labele jak Absurd, Aural Terrains, Triplebath, FoxyDigitalis, Nur Nicht Nur, N.O.T. Dwie ostatnie płyty "Slope/The experience of losing control" (we współpracy z Rafałem Iwańskim z grupy Hati) oraz "Impatience" (z gościnnym udziałem Tetuzi Akiyamy) zebrały pozytywne opienie zarówno wśród odbiorców internetowych jak i w polskiej prasie.

Więcej info na stronie www.futurevessel.com/orphansound.



Piotr Łyszkiewicz - saksofony, sampler

Saksofonista,kompozytor, improwizator. Współzałożyciel zespołu Ziemia Planeta Ludzi oraz freejazzowego P.K.P. Trio. Występował z awangardowym multiinstrumentalistą z Niemiec Ove Volquartzem. Bierze udział w interdyscyplinarnych projektach z tancerzami contact-improvisation, współprcuje z teatrem tańca. Uczestniczył w nagraniu drugiej płyty nominowanego do nagrody ''Paszporty Polityki 2011'' zespołu Ballady i Romanse. Zdobył wyróżnienie na VII Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Komedy w 2011.
 

2012-03-31

AKADEMIA MAŁEGO DOMU KULTURY

 

JAK MÓWIĆ, ŻEBY SIĘ LEPIEJ KOMUNIKOWAĆ – PODSTAWY ANALIZY TRANSAKCYJNEJ.

(DWUDNIOWE WARSZTATY DLA DOROSŁYCH)

DZIEŃ 1

Doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, jak ważna jest komunikacja zarówno w pracy, w domu, na spotkaniach towarzyskich, rano, popołudniu i w nocy, z dziećmi i dorosłymi. Nieraz świetny pomysł, czy starannie przygotowany projekt legł w gruzach, lub nie był możliwy do pełnego przeprowadzenia z tego powodu, że ludzie nie potrafili się porozumieć.
Szefowie, pracownicy, rodzice, żony, mężowie, przyjaciele, którzy mają pomysł i potrafią podejmować trafne decyzje, ale nie potrafią swojej wizji zakomunikować, bardzo łatwo tracą autorytet i popadają w konflikty.


Na naszych warsztatach poznasz praktyczny zestaw narzędzi do ulepszania swoich relacji w pracy  i w domu. Nauczysz się tego, dlaczego to jak mówisz jest czasem ważniejsze od tego co mówisz oraz zrozumiesz z jakiego „zestawu siebie” lepiej skorzystać w określonej sytuacji. Nauczysz się lepiej siebie i innych.

Warsztaty prowadzą: Katarzyna Janaszczyk i Julia Szmyt – Krych.


Zapisy do 25 marca.

Cena warsztatów: 200zł/osobę.

(KONTYNUACJA WARSZTATÓW: 1 KWIETNIA 2012)