WYDARZENIA PROJEKTY O FUNDACJI KONTAKT KROCHMAL TV

2012-11-03

ALTE ZACHEN

2 sierpnia 2012, premiera płyty TOTAL GIMEL – ALTE ZACHEN! LADO B/17 www.ladoabc.com

 

Alte Zachen (jid. Stare Rzeczy) to zespół powołany przez Raphaela Rogińskiego (Shofar, Wovoka, Cukunft…) i współtworzony przez Olę Rzepkę (Drekoty, Wovoka…), Bartka Tycińskiego i Macia Morettiego (Mitch and Mitch, Baaba, Paristetris…). Muzycy słynący z kompulsywnej aktywności muzycznej, tym razem spotykają się w zespole, w którym wykonują chasydzkie niguny, mieszając je m.in. z muzyką rock 'n rollową, surferską i psychodeliczną. Najnowsza płyta zespołu "Total Gimel" to hołd złożony religijnej kulturze surferskiej, którą członkowie póki co obserwują z brzegu. Nazwa zespołu, zapożyczona ze slangu zbieraczy złomu w Izraelu, tłumaczy ich pomysł na tworzenie muzyki - Dziś gramy muzykę, która brzmi jak z lat 60-tych, obecna w kulturze była 150 lat temu, a jej źródła sięgają 5000 lat wstecz. Okładkę płyty zaprojektował Zev Engelmayer – izraelski rysownik, którego rysunki w Izraelu zdołały już: a) trafić pod obrady Knesetu; b) stać się przedmiotem petycji kancelarii prezydenta; c) zostać wyklęte przez część rabinów; d) sprawić, że mieszkańcy Tel Awiwu całowali się na ulicach; e) stać się dla milionów Izraelczyków regularnym komentarzem politycznym gazety „Yediot Achronot” oraz f) dotrzeć do garstki zaufanych jako pornoopowieść o politykach. (źródło: http://wiadomosci.wp.pl/kat,37976,title,Izrael-wedlug-Zeva- Engelmayera,wid,11228299,wiadomosc.html?ticaid=1ec36)

 

W skład Alte Zachen wchodzą: Raphael Goldberg Rogiński – gitara, Bartłomiej Tiktinstein Tyciński – gitara, Macio Moritz Moretti – bas, Ola Brukvebaum Rzepka – perkusja.

Gościnnie: Miłosz Platsnberg Pękala – bongosy

 

 

Raphael Rogiński – (ur 1977) gitarzysta, kompozytor i wykonawca, improwizator, animator kultury i badacz folkloru muzycznego. Wykształcony jazzowo i klasycznie, edukację uzupełniał o muzykologie i etnomuzykologie. Związany z kulturą żydowską, szuka jej miejsca w swojej działalności. Lider zespołu Cukunft (żydowska muzyka weselna), muzyk tria Shofar (chasydzki free jazz) i wielu innych projektów, w których gra bluesa, free jazz, swing, muzykę klasyczną, afrykańską i cygańską. Kieruje, bądź współtworzy następujące składy: Sisters, Ektoplazma, Spinalonga, Wovoka i inne. Jego kompozycje, improwizacje lub interpretacje często ilustrują wydarzenia artystyczne oraz filmy.

 

Ola Rzepka – (ur 1979) perkusistka i pianistka. Absolwentka Akademii Muzycznej w Katowicach, stypendystka Rhythmic Music Conservatory w Kopenhadze. W 2011 roku założyła zespół Drekoty. Gra także w zespołach Pictorial Candi oraz Wovoka. Na koncie ma współpracę z zespołami Pogodno, Budyń i Sprawcy Rzepaku, Graal oraz The Complainer. Poza graniem zajmuje się także sztukami scenicznymi integrującymi muzykę, plastykę i teatr.

Bartek Tyciński - (ur 1971) vel Bartek Magneto vel Manetka vel Mitch, muzyk, multiinstrumentalista, producent, kompozytor, wydawca i współzałożyciel alternatywnej wytwórni płytowej Lado ABC. Aktualnie współkieruje zespołem Mitch & Mitch. Poza tym współtworzył następujące składy: Paristetris, Ektoplazma, Kwadratowi, Fransua i Benua, Urlatori i Łobuzzi, Starzy Sida, Starzy Singers, Drom i Paraphrenia.

 

Macio Moretti - (ur 1975), Muzyk i grafik. Albo odwrotnie. Jest jednym z Mitchów, a oprócz tego jest jednym z wielu. Pierwszy koncert zagrał jako szesnastolatek. Było to ponad dwadzieścia lat temu, więc sam jest w szoku. Występował na całym świecie wyłączając: Abchazję, Afganistan, Al - banię,Algierię, Andorę, Angolę, Antiguę i Barbudę, Arabię Saudyjską, Armenię, Australię, Azerbejdżan, Bahamy, Bahrajn, Bangladesz, Barbados, Belize, Benin, Bhutan, Birmę, Boliwię, Bośnię i Hercegowinę, Botswanę, Brunei, Bułgarię, Burkinę Faso, Burundi, Chile, Chiny, Chorwację, Cypr, Cypr, Północny, Czad, Czarnogórę, Danię, Demokratyczną Republikę Konga, Dominikę, Dominikanę, Dżibuti, Egipt, Ekwador, Erytreę, Etiopię, Fidżi, Filipiny, Finlandię, Gabon, Gambię, Ghanę, Górski Karabach, Grecję, Grenadę, Gruzję, Gujanę, Gwatemalę, Gwineę, Gwineę Bissau, Gwineę, Równikową, Haiti, Hiszpanię, Honduras, Indie, Indonezję, Irak, Iran, Irlandię, Jamajkę, Jemen, Jordanię, Kambodżę, Kamerun, Kanadę, Katar, Kazachstan, Kenię, Kirgistan, Kiribati, Kolumbię, Komory, Kongo, Koreę, Południową, Koreę Północną, Kosowo, Kostarykę, Kubę, Kuwejt, Laos, Lesotho, Liban, Liberię, Libię, Liechtenstein, Luksemburg, Macedonię, Madagaskar, Malawi, Malediwy, Malezję, Mali, Maltę, Maroko, Mauretanię, Mauritius, Meksyk, Mikronezję, Mołdawię, Monako, Mongolię, Mozambik, Naddniestrze, Namibię, Nauru, Nepal, Niger, Nigerię, Nikaraguę, Nową Zelandię, Oman, Osetię Południową, Pakistan, Panamę, Papuę - Nową Gwineę, Paragwaj, Peru, Republikę Południowej Afryki, Republikę Środkowoafrykańską, Republikę Zielonego Przylądka, Rumunię, Rwandę, Saint Kitts i Nevis, Saint Lucię, Saint Vincent i Grenadyny, Salwador, Samoę, San Marino, Senegal, Serbię, Seszele, Sierra Leone, Singapur, Słowenię, Somalię, Somaliland, Sri Lankę, Suazi, Sudan, Surinam, Syrię, Szwajcarię, Tadżykistan, Tajlandię, Tajwan, Tanzanię, Timor Wschodni, Togo, Tongę, Trynidad i Tobago, Tunezję, Turcję, Turkmenistan, Tuvalu, Ugandę, Urugwaj, Uzbekistan, Vanuatu, Watykan, Wenezuelę, Wietnam, Włochy, Wybrzeże Kości Słoniowej, Wyspy Salomona, Wyspy Świętego Tomasza i Książęcą, Zambię, Zimbabwe i Zjednoczone Emiraty Arabskie. Współtworzy warszawską wytwornię płytową Lado ABC, która ma na swoim koncie ponad 40 płyt z muzyką znad Wisły i nie tylko.

 

WSTĘP WOLNY

  • 2012-11-06

    MARK SOLBORG feat. HERB ROBERTSON

    Nowy Wiek Awangardy na NORDIC JAZZ FESTIVAL

    www.nordicjazzfestival.pl

    Skład:

    Herb Robertson (US), trąbka

    Mark Solborg (DK), gitara

    Jonas Westergaard (DK), bass

    Björn Heeböll (DK) perkusja

     

    Ostatnie lata dla duńskiego gitarzysty były bardzo aktywne, współpraca zarówno koncertowa jak i nagraniowa z Herb'em Robertson'em (US), Chris'em Speed'em (US), Mats'em Eilertsen'em (NO) czy Pal'em Nilssen'em Love (NO) sprawiły, że Mark Solborg w świecie muzyki improwizowanej jest postacią dobrze już znaną. Jest odpowiedzialny za wiele projektów muzycznych, które na europejskiej scenie kreatywnego jazzu znaczą coraz więcej jak nonet Solborg 4+4+1 z Chris'em Speed'em, moLd, Solborg 4, Ventilator, Revolver z Mats'em Eilertsen'em i Liudas'em Mockunas'em, Peter Wessels Polyfonias Poetry Project, Hopscotch z Kevin'em Brow'em i Francesco Bigoni'm. Jego duetowe i kwartetowe formacje z amerykańskim trębaczem Herb'em Robertson'em otrzymały wysokie noty zarówno w Europie jak i w USA. Komponuje do sztuk teatralnych i do filmów, ostatnio pracuje nad zamówieniem dla Nordjysk Sinfonietta.

    Wszytko to pokazuje, że mam do czynienia z postacią wyjątkową, nie przez przypadek Martin Longley, recenzent All About Jazz w recenzji płyty NOD porównuje inwencję Solborga do ikon improwizowanej gitary jazzowej jak Bill Frisell, Derek Bailey i Fred Frith.

     

    Kwartet, z którym Solborg przyjeżdża do Polski to jego sztandarowy zespół, w składzie usłyszymy Herba Robertsona, z którym początek współpracy datuje się na 2008 rok, kiedy to Mark Solborg zaprosił tego amerykańskiego trębacza do wspólnego grania w kwartecie. Było to na tyle istotne doświadczenie dla obu muzyków, że planowane jako jednorazowe spotkanie przerodziło się w trwającą do dzisiaj muzyczną przygodę. Podczas 4-letniej już współpracy powstały nagrania kwartetowe jak i duetowe, liczne koncerty w Europie, USA i Azji sprawiły, że muzycy rozumieją się doskonale.

    Obdarzony wielką muzyczną wyobraźnią duński kontrabasista Jonas Westergaard to jeden z najwybitniejszych przedstawicieli tzw. złotego pokolenia jazzowego Skandynawii i zarazem jeden z najbardziej rozchwytywanych kontrabasistów Europy. Spotykamy go zarówno w składach nestorów improwizowanego jazzu jak John Tchicai i formacjach wyznaczających nowe kierunki w jazzie jak kwartet SPRiNG, dla wielu jedna z najważniejszych grup XXI wieku.

    Skład uzupełnia duński perkusista Björn Heeböll, który z Markiem Solborgiem współpracuje już od kilku lat.

    BILETY:40/50PLN

     

    2012-11-15

    LEVIN/BROWN/MAZURKIEWICZ

    W RAMACH FESTIWALU NOWY WIEK AWANGARDY

     

    Daniel Levincello

    Rob Brownalto saxophone

    Jacek Mazurkiewicz - bass

     

    Daniel Levin i Rob Brown współpracują z sobą w różnych konfiguracjach od wielu lat. Pozwoliło im to stworzyć bardzo zgrany i dynamiczny improwizatorski duet. Opierając się na ogromnej palecie faktur, barw i wirtuozerii Levin i Brown tworzą muzykę, która jest niezwykle wciągająca, oryginalna i ekscytująca. W 2011 roku nakładem wydawnictwa Not Two Records ukazała się płyta duetu pt. „Natural Disorder”.

    Tym razem muzycy postanowili nagrać trio wraz z Jackiem Mazurkiewiczem, przedstawicielem rodzimej sceny muzyki improwizowanej. Jest to kontrabasista, który aktywnie współpracuje z muzykami awangardowymi w Polsce, jak i za granicą. Jego gra charakteryzuje się nieskrępowanym podejściem do  muzyki. Bardzo często łączy akustykę z elektroniką przetwarzając brzmienie kontrabasu na wiele sposobów.

    Levin / Brown / Mazurkiewicz to trio poruszające się w obszarach współczesnej improwizowanej kameralistyki i avant jazzu. Wiolonczela, saksofon i kontrabas wykorzystane na wiele sposobów opowiadają wielowątkową historię, w której wszystko może się wydarzyć.

     

    Daniel Levin urodził się w roku 1974 w Burlington w stanie Vermont. Zaczął uczyć się gry na wiolonczeli w wieku lat sześciu, a gdy miał lat kilkanaście grywał już na jamach. Od tamtej pory jest rozchwytywany jako muzyk sesyjny przez ścisłą czołówkę amerykańskiej muzyki improwizowanej – współpracował – koncertował i nagrywał – z Billym Bangiem, Borah Bergmanem, Timem Bernem, Anthonym Braxtonem, Robem Brownem, Geraldem Cleaverem, Whitem Dickey’em, Markiem Dresserem, Ingebrigtem Haker-Flatenem, Joe Morrisem, Joe McPhee, Williamem Parker, Warrenem Smithem czy Kenem Vandermarkiem. Nagrywa dla najbardziej renowanych światowych wytwórni płytowych – szwajcarskiego HatHut, portugalskiego Clean Feedu ale i krakowskiej oficyny Not Two.

    „Jeden z najwybitniejszych wiolonczelistów działających na scenie awangardowej” (All About Jazz)
    daniel-levin.com

     

    Rob Brown urodził się w Hampton w 1962 roku. Rozpoczął naukę gry na saksofonie altowym gdy miał jedenaście lat. W 1984 roku przeniósł się do Nowego Jorku gdzie dosyć szybko wyrobił sobie markę sprawnego instrumentalisty i improwizatora. Od tego czasu regularnie współpracuje jako sideman lub lider rozmaitych projektów z muzykami tej miary co Matthew Shipp, William Parker, Craig Taborn, Gerald Cleaver, Daniel Levin, Joe Morris, Whit Dickey. Koncertował i nagrywał także z gigantami światowego jazzu – Cecilem Taylorem, Anthonym Braxtonem, Dennisem Charles, Billem Dixonem, Reggiem Workmanem, Henrym Grimesem, Royem Campbellem, Hamidem Drakiem czy Fredem Hopkinsem. Często współpracuje także w ramach interdyscyplinarnych projektów z improwizującymi poetami lub tancerzami. W Poznaniu koncertował już wraz z braćmi Olesiami (z którymi też nagrał podczas tamtej trasy płytę).

    „Jeden z najbardziej utalentowanych awangardowych muzyków” (The New York Times)

    http://www.robbrownmusic.com/

     

    BILETY:40/50PLN

     

     

  • 2012-11-16

    MOSAIC

    Mosaic to grupa łącząca polską muzykę dawną, tradycyjną z orientem i Word music. Grają na instrumentach historycznych i tradycyjnych z różnych krajów. W muzyce, którą tworzy Mosaic, słuchacz odnajdzie słowiańską dzikość i melancholię, orientalną tajemniczość, mieszaninę dźwięków natury, miejskiego chaosu, dawnego porządku świata i współczesnego eklektyzmu.

    Mosaic jest laureatem konkursów, takich jak Festiwal Folkowy Polskiego Radia "Nowa Tradycja" i "Mikołajki Folkowe". Występował na prestiżowych festiwalach prezentujących muzykę etno (Skrzyżowanie Kultur czy Ethnoport Music Festival). Zespół wydał dwie płyty. Debiutancki album pt. "Ludovava" był jednym z najważniejszych folkowych wydarzeń roku 2010. Owocem współpracy Mosaic z Polskim Radiem jest ich druga płyta, "...a my do Betlejem", będąca zapisem koncertu w radiowym Studiu im. W. Lutosławskiego.

     www.mosaic.art.pl  

    BILETY:15PLN

     

  • 2012-11-18

    ZAKAMARKI MAŁEGO DOMU KULTURY – WARSZTATY DLA DZIECI I RODZICÓW

    Każde spotkanie rozpoczyna czytanie książki  z  Wydawnictwa Zakamarki - chcemy, żeby książka inspirowała do odkrywania, tworzenia i eksperymentowania. Druga część spotkania to działanie artystyczne, które związane jest z przeczytaną książką.


    Na warsztatach w listopadzie…

    … spotkamy się z nową, jak zwykle humorystyczną i urokliwą książką Pii Lindenbaum „Zlatanka i ukochany wujek”. Czy byliście kiedyś zazdrośni? Czy przydarzyła się wam sytuacja, w której nagle okazało się, że musicie podzielić się kimś, kogo wcześniej mieliście „na wyłączność”? Z takim właśnie trudnym problemem mierzy się Zlatanka – główna bohaterka książki Pii Lindenbaum. Jesteście ciekawi, jak sobie poradziła? Zapraszamy na warsztaty.  

     

    Warsztaty dla dzieci w wieku 4 – 12 lat.

     

    WSTĘP WOLNY

     

    Projekt ten realizowany jest przy wsparciu Miasta Poznania.

    Projekt realizuje: Fundacja Mały Dom Kultury

    Partner projektu: Wydawnictwo Zakamarki.

    Patroni Medialni: Miasto Dzieci, Czas Dzieci, IKS, Dzieci Poznań, Kultura Poznań, Ryms,

    Qlturka, Radio Afera.

     

    Prosimy o wcześniejszą rezerwację miejsc.

    Rezerwacja pod nr tel. 696-310-592 lub mailowo: julia@fundacjamdk.pl

  • 2012-11-18

    DOUBLE TANDEM

    Ab Baars: tenor saxophone, clarinet

    Ken Vandermark: tenor saxophone, clarinet

    Paal Nilssen-Love: drums, percussion

     

    Super Trio Ab Baars/ Ken Vandermark / Paal Nilssen-Love po raz pierwszy w Polsce!!!

    Grają muzykę w pełni improwizowaną, (co było do przewidzenia - bo w takiej formule gustuje będący tu napędem norweski perkusista), ale i nieprzewidywalną. Odmienne techniki gry obu "dmuchaczy" budują kontrast i napięcie, a mocna podbudowa rytmiczna jest znacznie więcej niż tylko tłem dla zmagań dęciaków.

     

    Na pierwszy rzut oka najważniejszy powinien tu być chicagowski saksofonista - to on grał i z Paalem Nilssem-Love'm, i z Abem Baarsem - ale w Double Tandem tak nie jest. Zwornikiem zespołu, osobą budującą kolektyw jest bowiem norweski specjalista od bębnów i perkusjonaliów. Rola Paala Nilssen-Love'a jest w tym trio bowiem znacznie ważniejsza niż tylko osadzenie w rytmie i "drivie" klarnetów i saksofonów. Tworzą się w tym zespole duety, w których na przemian z perkusistą improwizują Vandermark i Baars. Świetnie słychać to w długich improwizacjach, często prowadzących do zapętlonego, krótkiego, "rockowego" riffu.

     

    Odmienność Vandermarka i Baarsa znakomicie słychać, gdy grają na klarnetach - Ken gra bardzo siłowo i lubuje się wysokich, piskliwych rejestrach instrumentu. O wiele bardziej pełna niuansów i natchnienia jest gra Holendra - pastelowa w kolorycie i wykorzystująca w pełni możliwości instrumentu. O wiele bliżej im do siebie w grze na tenorze, chociaż mięsista barwa Vandermarka, głębia i jędrność jego brzmienia jest nie do podrobienia. Holenderski muzyk nie jest tak skrajnie odmienny jak Amerykanin gdy chwyta za saksofon - znów jest bardziej kolorystą, niż muzykiem prowadzącym melodyczną narrację. A już bardzo daleko mu, gdy porównamy z Vandermarkiem motorykę ich improwizacji.

     

    BILETY: 35/40 PLN

    W Poznaniu trio Promować będzie swój najnoszy album "Ox" wydany nakładem włoskiej oficyny Den Records.

  • 2012-11-21

    PIERNIKOWSKI/ETAMSKI

    P/E to duet Roberta Piernikowskiego oraz Przemysława Etamskiego. Robert Piernikowski - jest założycielem zespołu Napszykłat, muzykiem, producentem oraz autorem tekstów. W tym roku wydał swój pierwszy solowy album “Się Żegnaj” (2012 FQP). Przemysław Etamski - muzyk, producent, znany głównie z twórczości solowej jak i ze współpracy z Kristen oraz Peve Letym (Indigo Tree, SWNY, Boar Sleeping). W tym roku ukazała się jego trzecia płyta “Lovely Interstellar Trip” (2012 Qulturap). Początki obu artystów tkwią głęboko w hiphopie, który fascynuje ich do dziś, jak mówią - jest to prosta forma, która zarówno odnosi się do ludowego rytuału jak i posiada ogromny potencjał do eksperymentu. Muzycy próbują przemycić zarówno jedno jak i drugie - przy pomocy samplerów, mikserów, kaset, sampli i analogowych syntezatorów skrupulatnie budują proste formy, które ewoluują podczas wolnej improwizacji osiągając swój szczyt na niesamowitych koncertach, które są niezwykle istotnym elementem w rozwoju ich muzyki. Ta metoda powstała z naturalnego połączenia fascynacji free jazzem (Etamski) oraz analogową syntezą (Piernikowski) i tworzy ona zupełnie nową jakość na polskiej -- jeśli nie swiatowej - scenie muzycznej. Do tej pory P/E zagrali na festiwalach Multiplace w Brnie, Transvizualia w Gdyni oraz Unsound w Krakowie, jedyne dotychczasowe wydawnictwo to “Live at Kisielice” czyli zbiór szkiców z pierwszego wspólnego koncertu.

    Duet pracuje właśnie nad pierwszą pełną, studyjną płytą, którą planuje wydać w przyszłym roku. Jesienna trasa koncertowa P/E zaczyna się siedemnastego listopada w Gdańsku koncertem z Fenneszem oraz Foodem, występ będzie jednocześnie Trójmiejską premierą płyty “Lovely Interstellar Trip” Etamskiego.

    W Klubie Dragon trzy koncerty - Etamski solo, Piernikowski solo i duet P/E z gościnnym udziałem Łukasza Rychlickiego (Kristen).

     

    http://facebook.com/piernikowskietamski

     

    PRZEMYSŁAW ETAMSKI

    Producent muzyczny, pochodzi ze Szczecina, mieszka w Gdyni. Z braćmi Rychlickimi (Kristen) tworzy trio Salto, z Robertem Piernikowskim (Napszykłat) duet P/E, gra również w duecie z Peve Letym (Indigo Tree, SWNY, Boar Sleeping). Jego muzyka oscyluje w okolicach eksperymentalnej elektroniki, samplingu, field recordingu i awangardowego jazzu, lecz swoje korzenie posiada głęboko w podziemiach hip-hop’u. Etamski brzmieniem balansuje na granicy szmeru, ciszy i spokojnych, delikatnie chropowatych tonów, niekiedy szkicując pulsujący bit, a czasem zatapiając się w hałaśliwym kolażu budując tym samym pełen sonicznych niuansów niepowtarzalny klimat. Wszystko jednak serwuje z doskonałym wyczuciem, co klasy- fikuje go w czołówce młodej polskiej elektroniki.

     

    Wydał do tej pory albumy: Zabrudzony Garnitur (2008 Qulturap), Kosmos (2009 Qulturap/Pink- Punk), w kolaboracji z Konradem Smoleńskim winyl Niuniuni Gra Na Psie (2010 Artbazaar Records), Western Lands  (2011 Lado ABC) z zespołem Kristen oraz Live at Kisielice (2012 Qulturap)  w duecie z Robertem Piernikowskim. Niebawem ukaże się najnowsza płyta Etamskiego - Lovely Interstellar Trip (Qulturap ).

     

    “Przypomina to nieco dokonania 10-20 i Lukida, innych twórców, którzy nie boją się radykalnego przekraczania granic gatunkowych. W pewnym sensie Etamski utrzymuje też duchowy kontakt z takimi labelami jak Mille Plateaux i Raster Noton. Wszelkie porównania i odniesienia powinny jednak służyć wyłącznie jako niezobowiązujące słowa pomocnicze, albowiem żadne z nich nie wyczerpuje tematu. Twórczość Etamskiego jest na tyle charakterystyczna i zupełnie inna od tego, co dzieje się na polskiej scenie elektronicznej, że jedynym sposobem na jej opisanie staje się gra kosmopolitycznych skojarzeń [...] Bezkompromisowy, niepowtarzalny charakter „Kosmosu” sprawia, że epka staje się prawdziwym wyzwaniem dla słuchacza, a to już bardzo wiele.

    Poza tym to po prostu kawał intrygującej muzyki na światowym poziomie.”

                                                            Maciej Kaczmarski / www.nowamuzyka.pl

     

    http://etamski.bandcamp.com / http://soundcloud.com/etamski

    http://www.etamski.com / http://facebook.com/etamskimusic

     

     

    ROBERT

    PIERNIKOWSKI

    „Gdyby ktoś mi nie powiedział, że to jest muzyka, bym w ogóle nie wiedział, że to jest muzyka”. Muzyk, producent i autor tekstów. Mieszka i pracuje w Poznaniu. Znany jako lider grupy Napszykłat z którą nagrał 4 albumy (Plenum 2006, Brudne Zwierzaki 2007, NP 2009, Kultur Schock 2011). Jego solowe wydawnictwo “Się żegnaj” (2012 Few Quiet People) to album pełen wykoślawionych melodii, analogowej syntezy, pulsujących gdzieś w tyle głowy bitów oraz surowych, ale mistrzowsko utkanych struktur. “Choć krążek koresponduje z współczesnym abstract-hiphopem, a czuć na nim także echa choćby Ovala czy późnego Autechre, jest to bez wątpienia dzieło artysty dysponującego własnym, oryginalnym językiem” (Aktvist). Piernikowski współpracował z takimi artystami jak Dälek (USA), Sibit (JP), DVA (CZ), Jan Klamm (CZ) czy Bene (SK). Obecnie wraz z Przemysławem Etamskim tworzy projekt P/E, czego efektem jest wydawnictwo Piernikowski/Etamski “Live at Kisielice” (2012 Qulturap). Piernikowski zagrał ostatnio na festiwalach: Multiplace Brno, Transvizualia Gdynia, Unsound Kraków.

     

    robertpiernikowski.bandcamp.com

    www.napszyklat.com ///// facebook.com/robertpiernikowski

     

    BILETY: 10PLN

     

  • 2012-11-24

    KORMORANY - projekt MAJAKI

    KORMORANY to wrocławska legenda alternatywy i awangardy - autorzy niesamowitych plastycznomuzycznych happeningów, mistrzowie muzyki teatralnej i filmowej. To jedna z najoryginalniejszych grup muzycznych w Polsce: powstała spontanicznie, rozwija się we własnym tajemniczym kierunku i nigdy nie zmiesciła się w żadnych klasyfikacjach, nawet jeśli przez wiele lat tworzyła głównie w obrębie teatru. Muzyka Kormoranów, chociaż faktycznie wywodzi się z performansu, nigdy nie stanowiła tylko prostego podkładu dla scenicznych działań. Sama w sobie jest tak plastyczna, że równie dobrze nadawałaby się do galerii sztuki jako 'dzwiękowe obrazy bez ramy', 'zmiennokształtne rzeźby muzyczne' czy 'instalacje sonorystyczne'. Inne porównanie to 'muzyka filmowa bez filmu', ponieważ w tym wypadku to własnie dźwięki przywołują wizje i opowiadają historie. Te niezwykłe właściwości są zasługa wyjątkowej spółki kompozytorów-wykonawców, którzy od ponad 25 lat spotykają się we wspólnych eksperymentach i poszukiwaniach. Niezależnie od kontekstu, w jakim chciałoby się postawić ich muzykę, Kormorany potrafią zaczarować dźwiękiem.

     

    Obecna twórczość Kormoranów to przede wszystkim granie na żywo, przy czym każdy występ jest starannie przygotowywany jako osobne dzieło – zależy od wybranej scenerii, wymaga bardzo dokładnego wyreżyserowania dzwięku i światła. Dzięki specjalnej technice kompozycji, wywodzącej się z improwizacji i ukierunkowanej na ciągły rozwój, każdy koncert jest niepowtarzalnym seansem muzycznym, do przeżywania dokładnie w momencie, kiedy się wydarza na scenie. Otwartość oraz uważność muzyków jest kluczem do autentyczności i świeżości każdego wykonania.

     

    Premiera nowego koncertu „MAJAKI”, pierwsza z części tryptyku „WYZWOLENIE”, została entuzjastycznie przyjęta przez publiczność III Festiwalu Wrocławski Sound 2011.

     

    „Pisanie piosenek zostawili innym. Swa muzyka potrafią wyczarować plaże, góry, miasta i pustynie. Wszystko, co ludziom wyświetla się w głowie przed oczami, Kormoranom wyświetla się w uszach. (...) Malują dźwiękiem i tak działają na wyobraźnię, że wywołują emocje godne większych form. (...) Melodyjność kompozycji, harmonia i akcenty rytmiczne to dowód, że donkiszoteria, jaka od lat uprawiają Kormorany ma jednak sens. W ich muzyce pobrzmiewają dalekie echa dokonaź Mike'a Oldfielda, muzyki Pink Floyd, Briana Eno i The Edge'a. Gitary elektryczne traktowane smyczkami, flet, instrumenty perkusyjne, echa, pętle dźwiękowe – słuchanie i oglądanie Kormoranów na scenie, to jak dźwiękowy thriller.” (Mariusz Marks, ”Kreatywny Wrocław”)

     

    Trzon zespołu obecnie stanowia:

    Jacek Tunczyk Fedorowicz, Piotr Blusmen Jankowski, Krzysztof Konik Konieczny, Artur Gaja Krawczyń

     

    www.kormorany.net

    www.facebook.com/kormorany.wro

    www.myspace.com/kormorany

    www.youtube.com/kormorany1

     

    BILETY: 25/30PLN

     

  • 2012-11-25

    AKADEMIA MAŁEGO DOMU KULTURY

    ŻYWE OBRAZY

    Czy zastanawialiście się kiedyś, co się dzieje na obrazie? Co by się stało z nieruchomymi postaciami, gdyby mogły się poruszyć, przemówić, oddychać?

    Tym razem inspiracją do pracy podczas warsztatów będą obrazy. Będziemy je ożywiać, nadawać im sens, stwarzać do nich historie, poznawać ich bohaterów. Czeka nas dużo zabawy z wyobraźnią i nieograniczone możliwości interpretacyjne. Zapraszamy serdecznie.

     

    Warsztaty dla osób w wieku 6–12 lat

    Cena warsztatów: 25zł/osobę

    Liczba miejsc ograniczona

     

    Rezerwacja pod nr tel. 696-310-592 lub mailowo: julia@fundacjamdk.pl

    Zapisy do 23 listopada

     

    Miejsce: Fundacja Mały Dom Kultury, ul. Zamkowa 3/4 Poznań

    (dla spóźnialskich wejście przez Klub Dragon).

     

  • 2012-11-25

    BAL FOLK PRAKTIKA

    Podobnie jak w wielu tanecznych kulturach – tango, salsa itd. – chcemy zaproponować wszystkim zainteresowanym tańcami „bal folkowymi” formułę praktik, podczas których możliwe będzie przećwiczenie i zatańczenie tańców tradycyjnych z różnych zakątków Europy, które pojawiają się na bal folkach i warsztatach. Rozpoczynać będziemy od powtórek, wyjaśnienia wątpliwości i krótkiej nauki, by następnie po prostu tańczyć! Chcielibyśmy by praktiki były okazją do ćwiczenia, przypominania, utrwalania, zatańczenia z różnymi partnerami, zadawania pytań (także tych trudnych), ale też miłego spotkania i dobrej tanecznej zabawy.

    Pojawią się na pewno najbardziej popularne scottishe i mazurki, poznawane na niedawnych warsztatach walczyki w różnym rytmie oraz polski, a także bretońskie korowody, czy francuskie bourrée, baskijskie skoki i inne (mniej lub bardziej popularne) tańce. Mniej zaawansowanym tancerzom chcemy w ten sposób stworzyć możliwość szlifowania tanecznych umiejętności, zupełnie początkujący również znajdą tu coś dla siebie, gdyż części tańców bez problemu można uczyć się po prostu włączając się w nie. Zapraszamy także bardziej doświadczonych tancerzy, którzy zechcą dzielić się swoją pasją i energią, by wspólnie popraktykować. Szczegóły oddajemy w znacznej mierze do dyspozycji uczestników – każdy może zaproponować taniec czy dopytać o istotny szczegół, podzielić się doświadczeniami.

     

    BAL FOLK               

    Rodzaj potańcówki do muzyki ludowej, z tańcami wywodzącymi się z tradycji różnych europejskich kultur. Zainicjowany w latach 70-tych XX w. we Francji, dziś popularny w wielu krajach, m.in. w Belgii, Holandii, Portugalii, Niemczech.

    Tańce bal folkowe są oparte na prostych, przystępnych układach wywodzących się bezpośrednio z tańców tradycyjnych. Są to zarówno tańce korowodowe, jak i parowe oraz zabawy taneczne. Pozbawione są funkcji prezentującej dany folklor: pomijają strój ludowy, rozbudowane choreografie i sceniczne wyrafinowanie na rzecz swobodnej zabawy opartej na prostej tanecznej bazie. Najczęściej akompaniament muzyczny jest grany na żywo.

    Muzyka jest bezpośrednio oparta na motywach tradycyjnych, lecz zawiera również nowoczesne wpływy i autorskie propozycje nowych melodii tanecznych.

     

    Prowadzenie:

    Marta Tomczak i Krzysztof Rogulski to pasjonaci tradycyjnych tańców i muzyki. Od lat zajmują się ich praktykowaniem – Marta w zespołach tańca irlandzkiego i bretońskiego, Krzysztof – w zespole tańca irlandzkiego oraz w zespole muzyki celtyckiej Triskel, poznańskiej Potańcówkowej Kapeli Bal Folkowej oraz zespole Balzinga, a także na licznych sesjach muzycznych. Uczestnicy warsztatów, festiwali tanecznych i muzycznych obejmujących muzykę i tańce tradycyjne Europy w Polsce i za granicą. Od ponad roku dzielą się swoją pasją pod szyldem „Bal Folk Poznań” ucząc tańców bretońskich, francuskich, baskijskich oraz organizując potańcówki, gdzie można w praktyce wykorzystać taneczne umiejętności.

     WSTĘP WOLNY