2013-03-01
WARSZTATY ŚPIEWU
CENA WARSZTATÓW: 200PLN/os
Zapisy do 10 lutego 2013 roku.
Plan zajęć:
01.03.2013 (piątek) – 19.00-21.00
02.03.2013 (sobota) – 10.30-14.30
03.03.2013 (niedziela) – 10.30-14.30
Warsztaty nie tylko dla tych, którzy lubią flamenco, ale przede wszystkim dla tych, którzy śpiewają – profesjonalnie lub w domowym zaciszu, chcą śpiewać, szukają dźwięku, chcą odkrywać nowe ścieżki głosu, śpiewu, energii i rytmu, które są w muzyce i w nas.
Żeby flamenco było flamenco, trzeba przede wszystkim mieć doskonałą kontrolę nad energią śpiewu, czuć puls, który idzie pod skórą melodii, umieć śpiew „pociągnąć do tyłu”, lub wystrzelić dźwiękiem w górę. Kiedy uczymy się różnych rodzajów śpiewu tradycyjnego, podstawą jest zawsze osadzenie dźwięku w głębi brzucha. We flamenco ma zupełnie szczególne i dużo większe znaczenie to, że muzyka osadzona jest w niezmiennym pulsie, że dźwięk rodzi się z wnętrzności, że wypływa powoli z ziemi, by – jeśli chcemy i potrzebujemy – miękko zakrążyć w naszych głowach.
Flamenco to też jedna z tych tradycji ciągle żywych, w których ściśle przenika się to, co indywidualne i to, co wspólne. Flamenco to przeżycie zbiorowe. To dialog między ludźmi: śpiewak śpiewa dla tancerza, tancerz tańczy dla śpiewaka, wszyscy uczestniczą, nie ma widzów, jest wspólne bycie w muzyce. Ten wspólny rytm, puls, wzajemna uwaga i przepływ energii, w których jest miejsce na naszą odmienność, na indywidualność, na własną formę wyrazu – to bardzo podstawowe, ludzkie doświadczenie społeczne, które dziś jest trudne do znalezienia i przez to - unikalne. We flamenco natomiast jest podstawą jakiegokolwiek działania.
Dla człowieka, który wyrósł na północy i w swoich poszukiwaniach zetknął się głównie ze śpiewem z centrum i wschodu Europy, flamenco to odkrycie.
To zupełnie nowa jakość, nowe możliwości, śpiew, który jest w jakimś sensie odwrotnością tego, co znamy, ale też – właśnie dzięki temu – fantastycznym dopełnieniem umiejętności, świadomości tego, czym, w jaki sposób możemy śpiewać, w jaki sposób kierować głosem, dźwiękiem i energią śpiewu.
Podczas warsztatów będziemy chodzić śladami Lorki – i jego pieśni wyrosłych z andaluzyjskiej tradycji ludowej, która z flamenco jest nierozerwalnie związana. Zaśpiewamy wybrane pieśni z Romancero Gitano, wykonywane przez największych muzyków flamenco, takich jak Camaron de la Isla. Popróbujemy też takich form flamenco, które służą wspólnemu świętowaniu, a są na tyle proste, że bez wchodzenia w skomplikowane struktury rytmiczne można je śpiewać po prostu – dla przyjemności (tangos por fiesta).
Skupiać będziemy się przede wszystkim na sposobie prowadzenia śpiewu i głosu i na energii śpiewu – solowego i wspólnego.
W ramach warsztatów możliwe też będą krótkie zajęcia indywidualne dla chętnych. W przypadku odpowiedniej ilości chętnych istnieje możliwość utworzenia dwóch grup – początkującej i zaawansowanej – więc jeśli jesteś tylko początkującym śpiewakiem – nie obawiaj się!
Warsztaty prowadzi Jesus Sallabera Molina, śpiewak z Sewilli, który wychował się w samym sercu Triany – dzielnicy flamenco. To nie tylko znakomity muzyk, ale też nauczyciel, który w bezpośredni sposób potrafi przekazać to, jak w tym śpiewie działa głos, rytm i energia… Więcej o prowadzącym poniżej.
Zgłoszenia mailem na adres: Katarzyna Enemuo, parparusza@wp.pl
W zgłoszeniu proszę podać imię, nazwisko oraz (na wszelki wypadek) preferencje, jeśli chodzi o grupę – początkująca bądź zaawansowana.
Zaliczkę w wysokości 100zł (lub całość kwoty) należy wpłacić najpóźniej do 10.02.2013
na konto: Katarzyna Enemuo 63 2490 0005 0000 4000 7234 4126
W tytule proszę wpisać imię, nazwisko oraz koniecznie „za warsztaty w Poznaniu”
Jesùs Sallabera Molina (Sevilla)
Śpiewak flamenco, którego rodzina pochodzi z kolebki flamenco z dzielnicy Triana w Sevilli. Ojciec Jose Sallabera to tancerz, śpiewak i gitarzysta. Matka Florentina Molina Romero to słynna w Sevilli śpiewaczka flamenco znana przede wszystkim ze wspaniałych interpretacji saetas. Ciotka Maria Jesùs Molina Romero śpiewała w zespole Las Marcheneras, który nagrał 4 płyty i koncertował między innymi z Lorą Flores, z Pepe Pinto i z Juanito Valderrama. Jesùs swoją edukację muzyczną zdobył, jak większość artystów flamenco, uczestnicząc od dziecka w rodzinnych fiestach. Potem ugruntowywał ją i rozwijał w barach i lokalach flamenco w Sevilli. Prowadził warsztaty śpiewu flamenco m.in. w Berlinie i Gdyni. Jest znakomitym nauczycielem zarówno śpiewu flamenco, gry na cajonie i palmas, przede wszystkim zaś potrafi przekazać to, jak w tej muzyce wędruje energia, jak mieć nad nią kontrolę i jak sprawić, żeby to, co gramy i śpiewamy rzeczywiście było flamenco, żeby zbliżało i – żeby cieszyło!
2013-03-02
WARSZTATY ŚPIEWU
CENA WARSZTATÓW: 200PLN/os
Zapisy do 10 lutego 2013 roku.
Plan zajęć:
01.03.2013 (piątek) – 19.00-21.00
02.03.2013 (sobota) – 10.30-14.30
03.03.2013 (niedziela) – 10.30-14.30
Warsztaty nie tylko dla tych, którzy lubią flamenco, ale przede wszystkim dla tych, którzy śpiewają – profesjonalnie lub w domowym zaciszu, chcą śpiewać, szukają dźwięku, chcą odkrywać nowe ścieżki głosu, śpiewu, energii i rytmu, które są w muzyce i w nas.
Żeby flamenco było flamenco, trzeba przede wszystkim mieć doskonałą kontrolę nad energią śpiewu, czuć puls, który idzie pod skórą melodii, umieć śpiew „pociągnąć do tyłu”, lub wystrzelić dźwiękiem w górę. Kiedy uczymy się różnych rodzajów śpiewu tradycyjnego, podstawą jest zawsze osadzenie dźwięku w głębi brzucha. We flamenco ma zupełnie szczególne i dużo większe znaczenie to, że muzyka osadzona jest w niezmiennym pulsie, że dźwięk rodzi się z wnętrzności, że wypływa powoli z ziemi, by – jeśli chcemy i potrzebujemy – miękko zakrążyć w naszych głowach.
Flamenco to też jedna z tych tradycji ciągle żywych, w których ściśle przenika się to, co indywidualne i to, co wspólne. Flamenco to przeżycie zbiorowe. To dialog między ludźmi: śpiewak śpiewa dla tancerza, tancerz tańczy dla śpiewaka, wszyscy uczestniczą, nie ma widzów, jest wspólne bycie w muzyce. Ten wspólny rytm, puls, wzajemna uwaga i przepływ energii, w których jest miejsce na naszą odmienność, na indywidualność, na własną formę wyrazu – to bardzo podstawowe, ludzkie doświadczenie społeczne, które dziś jest trudne do znalezienia i przez to - unikalne. We flamenco natomiast jest podstawą jakiegokolwiek działania.
Dla człowieka, który wyrósł na północy i w swoich poszukiwaniach zetknął się głównie ze śpiewem z centrum i wschodu Europy, flamenco to odkrycie.
To zupełnie nowa jakość, nowe możliwości, śpiew, który jest w jakimś sensie odwrotnością tego, co znamy, ale też – właśnie dzięki temu – fantastycznym dopełnieniem umiejętności, świadomości tego, czym, w jaki sposób możemy śpiewać, w jaki sposób kierować głosem, dźwiękiem i energią śpiewu.
Podczas warsztatów będziemy chodzić śladami Lorki – i jego pieśni wyrosłych z andaluzyjskiej tradycji ludowej, która z flamenco jest nierozerwalnie związana. Zaśpiewamy wybrane pieśni z Romancero Gitano, wykonywane przez największych muzyków flamenco, takich jak Camaron de la Isla. Popróbujemy też takich form flamenco, które służą wspólnemu świętowaniu, a są na tyle proste, że bez wchodzenia w skomplikowane struktury rytmiczne można je śpiewać po prostu – dla przyjemności (tangos por fiesta).
Skupiać będziemy się przede wszystkim na sposobie prowadzenia śpiewu i głosu i na energii śpiewu – solowego i wspólnego.
W ramach warsztatów możliwe też będą krótkie zajęcia indywidualne dla chętnych. W przypadku odpowiedniej ilości chętnych istnieje możliwość utworzenia dwóch grup – początkującej i zaawansowanej – więc jeśli jesteś tylko początkującym śpiewakiem – nie obawiaj się!
Warsztaty prowadzi Jesus Sallabera Molina, śpiewak z Sewilli, który wychował się w samym sercu Triany – dzielnicy flamenco. To nie tylko znakomity muzyk, ale też nauczyciel, który w bezpośredni sposób potrafi przekazać to, jak w tym śpiewie działa głos, rytm i energia… Więcej o prowadzącym poniżej.
Zgłoszenia mailem na adres: Katarzyna Enemuo, parparusza@wp.pl
W zgłoszeniu proszę podać imię, nazwisko oraz (na wszelki wypadek) preferencje, jeśli chodzi o grupę – początkująca bądź zaawansowana.
Zaliczkę w wysokości 100zł (lub całość kwoty) należy wpłacić najpóźniej do 10.02.2013
na konto: Katarzyna Enemuo 63 2490 0005 0000 4000 7234 4126
W tytule proszę wpisać imię, nazwisko oraz koniecznie „za warsztaty w Poznaniu”
Jesùs Sallabera Molina (Sevilla)
Śpiewak flamenco, którego rodzina pochodzi z kolebki flamenco z dzielnicy Triana w Sevilli. Ojciec Jose Sallabera to tancerz, śpiewak i gitarzysta. Matka Florentina Molina Romero to słynna w Sevilli śpiewaczka flamenco znana przede wszystkim ze wspaniałych interpretacji saetas. Ciotka Maria Jesùs Molina Romero śpiewała w zespole Las Marcheneras, który nagrał 4 płyty i koncertował między innymi z Lorą Flores, z Pepe Pinto i z Juanito Valderrama. Jesùs swoją edukację muzyczną zdobył, jak większość artystów flamenco, uczestnicząc od dziecka w rodzinnych fiestach. Potem ugruntowywał ją i rozwijał w barach i lokalach flamenco w Sevilli. Prowadził warsztaty śpiewu flamenco m.in. w Berlinie i Gdyni. Jest znakomitym nauczycielem zarówno śpiewu flamenco, gry na cajonie i palmas, przede wszystkim zaś potrafi przekazać to, jak w tej muzyce wędruje energia, jak mieć nad nią kontrolę i jak sprawić, żeby to, co gramy i śpiewamy rzeczywiście było flamenco, żeby zbliżało i – żeby cieszyło!
2013-03-03
WARSZTATY ŚPIEWU
CENA WARSZTATÓW: 200PLN/os
Zapisy do 10 lutego 2013 roku.
Plan zajęć:
01.03.2013 (piątek) – 19.00-21.00
02.03.2013 (sobota) – 10.30-14.30
03.03.2013 (niedziela) – 10.30-14.30
Warsztaty nie tylko dla tych, którzy lubią flamenco, ale przede wszystkim dla tych, którzy śpiewają – profesjonalnie lub w domowym zaciszu, chcą śpiewać, szukają dźwięku, chcą odkrywać nowe ścieżki głosu, śpiewu, energii i rytmu, które są w muzyce i w nas.
Żeby flamenco było flamenco, trzeba przede wszystkim mieć doskonałą kontrolę nad energią śpiewu, czuć puls, który idzie pod skórą melodii, umieć śpiew „pociągnąć do tyłu”, lub wystrzelić dźwiękiem w górę. Kiedy uczymy się różnych rodzajów śpiewu tradycyjnego, podstawą jest zawsze osadzenie dźwięku w głębi brzucha. We flamenco ma zupełnie szczególne i dużo większe znaczenie to, że muzyka osadzona jest w niezmiennym pulsie, że dźwięk rodzi się z wnętrzności, że wypływa powoli z ziemi, by – jeśli chcemy i potrzebujemy – miękko zakrążyć w naszych głowach.
Flamenco to też jedna z tych tradycji ciągle żywych, w których ściśle przenika się to, co indywidualne i to, co wspólne. Flamenco to przeżycie zbiorowe. To dialog między ludźmi: śpiewak śpiewa dla tancerza, tancerz tańczy dla śpiewaka, wszyscy uczestniczą, nie ma widzów, jest wspólne bycie w muzyce. Ten wspólny rytm, puls, wzajemna uwaga i przepływ energii, w których jest miejsce na naszą odmienność, na indywidualność, na własną formę wyrazu – to bardzo podstawowe, ludzkie doświadczenie społeczne, które dziś jest trudne do znalezienia i przez to - unikalne. We flamenco natomiast jest podstawą jakiegokolwiek działania.
Dla człowieka, który wyrósł na północy i w swoich poszukiwaniach zetknął się głównie ze śpiewem z centrum i wschodu Europy, flamenco to odkrycie.
To zupełnie nowa jakość, nowe możliwości, śpiew, który jest w jakimś sensie odwrotnością tego, co znamy, ale też – właśnie dzięki temu – fantastycznym dopełnieniem umiejętności, świadomości tego, czym, w jaki sposób możemy śpiewać, w jaki sposób kierować głosem, dźwiękiem i energią śpiewu.
Podczas warsztatów będziemy chodzić śladami Lorki – i jego pieśni wyrosłych z andaluzyjskiej tradycji ludowej, która z flamenco jest nierozerwalnie związana. Zaśpiewamy wybrane pieśni z Romancero Gitano, wykonywane przez największych muzyków flamenco, takich jak Camaron de la Isla. Popróbujemy też takich form flamenco, które służą wspólnemu świętowaniu, a są na tyle proste, że bez wchodzenia w skomplikowane struktury rytmiczne można je śpiewać po prostu – dla przyjemności (tangos por fiesta).
Skupiać będziemy się przede wszystkim na sposobie prowadzenia śpiewu i głosu i na energii śpiewu – solowego i wspólnego.
W ramach warsztatów możliwe też będą krótkie zajęcia indywidualne dla chętnych. W przypadku odpowiedniej ilości chętnych istnieje możliwość utworzenia dwóch grup – początkującej i zaawansowanej – więc jeśli jesteś tylko początkującym śpiewakiem – nie obawiaj się!
Warsztaty prowadzi Jesus Sallabera Molina, śpiewak z Sewilli, który wychował się w samym sercu Triany – dzielnicy flamenco. To nie tylko znakomity muzyk, ale też nauczyciel, który w bezpośredni sposób potrafi przekazać to, jak w tym śpiewie działa głos, rytm i energia… Więcej o prowadzącym poniżej.
Zgłoszenia mailem na adres: Katarzyna Enemuo, parparusza@wp.pl
W zgłoszeniu proszę podać imię, nazwisko oraz (na wszelki wypadek) preferencje, jeśli chodzi o grupę – początkująca bądź zaawansowana.
Zaliczkę w wysokości 100zł (lub całość kwoty) należy wpłacić najpóźniej do 10.02.2013
na konto: Katarzyna Enemuo 63 2490 0005 0000 4000 7234 4126
W tytule proszę wpisać imię, nazwisko oraz koniecznie „za warsztaty w Poznaniu”
Jesùs Sallabera Molina (Sevilla)
Śpiewak flamenco, którego rodzina pochodzi z kolebki flamenco z dzielnicy Triana w Sevilli. Ojciec Jose Sallabera to tancerz, śpiewak i gitarzysta. Matka Florentina Molina Romero to słynna w Sevilli śpiewaczka flamenco znana przede wszystkim ze wspaniałych interpretacji saetas. Ciotka Maria Jesùs Molina Romero śpiewała w zespole Las Marcheneras, który nagrał 4 płyty i koncertował między innymi z Lorą Flores, z Pepe Pinto i z Juanito Valderrama. Jesùs swoją edukację muzyczną zdobył, jak większość artystów flamenco, uczestnicząc od dziecka w rodzinnych fiestach. Potem ugruntowywał ją i rozwijał w barach i lokalach flamenco w Sevilli. Prowadził warsztaty śpiewu flamenco m.in. w Berlinie i Gdyni. Jest znakomitym nauczycielem zarówno śpiewu flamenco, gry na cajonie i palmas, przede wszystkim zaś potrafi przekazać to, jak w tej muzyce wędruje energia, jak mieć nad nią kontrolę i jak sprawić, żeby to, co gramy i śpiewamy rzeczywiście było flamenco, żeby zbliżało i – żeby cieszyło!
2013-03-07
SWITCHBACK
[ MARS WILLIAMS/WACŁAW ZIMPEL/HILLIARD GREEN/KLAUS KUGEL]
W RAMACH FESTIWALU NOWY WIEK AWANGARDY
http://nowywiekawangardy.blogspot.com/
Skład:
Mars Williams – saxophones
Waclaw Zimpel - clarinets
Hilliard Green - double bass
Klaus Kugel - drums
SWITCHBACK to nowy projekt muzyków rozpoznawalnych na międzynarodowej scenie muzyki improwizowanej. Szerokie spektrum muzycznych tradycji i stylistyk, na których zbudowany jest ich język, stanowią punkt wyjścia do stworzenia osobistej wypowiedzi.
Mars William jest wybitnym amerykańskim saksofonistą i kompozytorem, który w swojej twórczości z łatwością przechodzi z free jazzu do funku, hip-hopu czy rocka. Pomimo licznych tras koncertowych z Liquid Soul i The Psychodelic Furs, jest bardzo aktywny na undergroundowej scenie chicagowskich improwizatorów. Williams i nagrywal z The Psychedelic Furs, Billy Idol, Massacre, Fred Frith, Bill Laswell, Ministry, Power Station, Die Warzau, The Waitresses, Kiki Dee, Pete Cosey, Billy Squier, DJ Logic, Wayne Kramer, John Scoffield, Charlie Hunter, Kurt Elling, The Mission UK, Swollen Monkeys, Mike Clark, Gerry Garcia, Naked Raygun, Friendly Fires, The Untouchables, Blow Monkeys, MC5 oraz większością znaczących postaci chicagowskiej i nowojorskiej sceny. John Zorn mówi o Williamsie jako o jednym z nielicznych prawdziwych saksofonistów, który przedefiniował
znaczenie tego instrumentu.
Klaus Kugel - niemiecki perkusista. Jest jednym z ważniejszych głosów europejskiego jazzu. Zwrócił uwagę międzynarodowej publiczności i krytyki, przez niezwykłe projekty, w których udział brali m.in. Petras Vysniauskas, Karl Berger, Tomasz Stanko, Charlie Mariano, Kent Carter, Michel Pilz, Theo Jörgensmann, Kenny Wheeler, Vyacheslav Ganelin, Bobo Stenson, Glen Moore, Steve Swell, Sabir Mateen, Robert Dick, Peter Evans, Bruce Eisenbeil, Perry Robinson, Arkady Shilkloper, Sirone, Burton Greene, Hilliard Greene, Vijay Iyer, Charles Gayle, John Lindberg, Herb Robertson, Louie Belogenis, Matthew Shipp, William Parker, Bobby Few, Roy Campbell, Jemeel Moondoc. Kugel pojawia się w wielu różnych kontekstach, łącząc nowoczesne podejście do grania na perkusji z wieloma muzycznymi tradycjami. John Barron (jazzreview.com) powiedział: Perkusista Klaus Kugel jest majestatyczną siłą za zestawem perkusyjnym. Kreuje warstwy napięcia powstałe w procesie
intuicyjnego słuchania. W jego grze jest stałe emocjonalne napięcie zaklęte w każdym dźwięku.
Hilliard Green jest jednym z najbardziej znaczących kontrabasistów nowojorskich. Green współpracował z Jimmy Scottem, pracując jako dyrektor muzyczny jego zespołów. Występował również z Cecilem Taylorem w jego grupie Phtongos. Green również występował i/lub nagrywał z całą plejadą wybitnych takich jak: Gloria Lynne, Jon Hendricks, Grady Tate, Marlene VerPlanck, Jacky Terrasson, Karl Berger, The Inkspots, Rashied Ali, Leroy Jenkins, Erik Friedlander, Vanessa Rubin, Yoron Israel, Cindy Blackman, Electric Symphony, Charles Gayle, Jack Walrath, Don Pullen, Dave Douglas, Bobby Watson, Greg Osby, Kenny Barron, Joanne Brackeen, Carla Cook, Josh Roseman, John Hicks, Village Vanguard Orchestra, Eddie Gale, Bobby Few, Sabir Mateen, Perry Robinson, Frank Lacy, Roy Campbell Jr., Perry Robinson, Lenore Raphael, Barry Altschul, Steve Swell, Petras Vysniauskas, Vijay Iyer, Matana Roberts, Billy Bang, Jason Moran, David Berger, Carnival Skin, Carnival Cruise Lines and The Jazz Expressions.
Wacław Zimpel klasycznie wykształcony klarnecista oraz kompozytor, obecnie jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich artystów na światowej scenie muzyki improwizowanej. Największe inspiracje czerpie z sakralnej i rytualnej muzyki różnych kultur. W swoich kompozycjach często odnosi się do dawnych kompozytorów tworząc swoiste, współczesne polemiki lub komentarze muzycznych tradycji. Jest liderem dwóch zespołów, Hera oraz międzynarodowego Undivided, współtworzy Resonance, orkiestrę Kena Vandermarka. Współpracuje również z: Hamidem Drakiem, Joe McPhee, Mikołajem Trzaską, Michaelem Zerangiem, Klausem Kugelem, Chrystianem Ramondem, Ghiridarem Udupą, Stevem Swellem, Bobbym Few, Markiem Tokarem czy Perrym Robinsonem.
Polski kompozytor i klarnecista Wacław Zimpel jest jednym z najbardziej obiecujących muzyków z europejskiego kontynentu.
Eyal Hareuveni, All About Jazz
Nazwisko Zimpla wpisuje się w listę europejskich jazzmanów takich jak, Surman, Sclavis czy Trovesi, którzy dali nowe życie klarnetowi basowemu, kontunuując tradycję Dolphy'ego.
Francesco Martinelli, PointOfDeparture, USA
2013-03-10
ZAKAMARKI MAŁEGO DOMU KULTURY – WARSZTATY DLA DZIECI I RODZICÓW
Zakamarki Małego Domu Kultury to spotkanie z książką, które może się skończyć w zupełnie innym czasie i przestrzeni. Chcemy, żeby książka inspirowała do odkrywania, tworzenia, eksperymentowania. Zdarzyć może się wszystko.
Na warsztatach w marcu…
… czekają nas kolejne zagadki do rozwiązania. Spotkamy się z najnowszą książką z serii Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai pt. „Tajemnica szpitala”. Co się wydarzy w szpitalu, dlaczego to właśnie tam młodzi detektywi rozpoczną śledztwo? Jesteście ciekawi? Zapraszamy na warsztaty.
Warsztaty dla dzieci w wieku 4 – 8 lat.
Miejsce: Fundacja Mały Dom Kultury, ul. Zamkowa 3/4 Poznań
(dla spóźnialskich wejście przez Klub Dragon).
Wstęp: 15zł/dziecko.
Liczba miejsc ograniczona.
Rezerwacja pod nr tel. 696-310-592 lub mailowo: julia@fundacjamdk.pl
Jak zwykle na warsztatach będzie możliwość zakupienia książek Wydawnictwa Zakamarki w promocyjnej cenie.
Projekt realizuje: Fundacja Mały Dom Kultury.
Partner projektu: Wydawnictwo Zakamarki.
Patroni Medialni: Miasto Dzieci, Czas Dzieci, IKS, Dzieci Poznań, Kultura Poznań, Ryms, Qlturka, Radio Afera.
(warsztaty trwają około 1,5 godziny)
2013-03-10
BAL FOLK PRAKTIKA
Podobnie jak w wielu tanecznych kulturach – tango, salsa itd. – chcemy zaproponować wszystkim zainteresowanym tańcami „bal folkowymi” formułę praktik, podczas których możliwe będzie przećwiczenie i zatańczenie tańców tradycyjnych z różnych zakątków Europy, które pojawiają się na bal folkach i warsztatach. Rozpoczynać będziemy od powtórek, wyjaśnienia wątpliwości i krótkiej nauki, by następnie po prostu tańczyć! Chcielibyśmy by praktiki były okazją do ćwiczenia, przypominania, utrwalania, zatańczenia z różnymi partnerami, zadawania pytań (także tych trudnych), ale też miłego spotkania i dobrej tanecznej zabawy.
Pojawią się na pewno najbardziej popularne scottishe i mazurki, poznawane na niedawnych warsztatach walczyki w różnym rytmie oraz polski, a także bretońskie korowody, czy francuskie bourrée, baskijskie skoki i inne (mniej lub bardziej popularne) tańce. Mniej zaawansowanym tancerzom chcemy w ten sposób stworzyć możliwość szlifowania tanecznych umiejętności, zupełnie początkujący również znajdą tu coś dla siebie, gdyż części tańców bez problemu można uczyć się po prostu włączając się w nie. Zapraszamy także bardziej doświadczonych tancerzy, którzy zechcą dzielić się swoją pasją i energią, by wspólnie popraktykować. Szczegóły oddajemy w znacznej mierze do dyspozycji uczestników – każdy może zaproponować taniec czy dopytać o istotny szczegół, podzielić się doświadczeniami.
BAL FOLK
Rodzaj potańcówki do muzyki ludowej, z tańcami wywodzącymi się z tradycji różnych europejskich kultur. Zainicjowany w latach 70-tych XX w. we Francji, dziś popularny w wielu krajach, m.in. w Belgii, Holandii, Portugalii, Niemczech.
Tańce bal folkowe są oparte na prostych, przystępnych układach wywodzących się bezpośrednio z tańców tradycyjnych. Są to zarówno tańce korowodowe, jak i parowe oraz zabawy taneczne. Pozbawione są funkcji prezentującej dany folklor: pomijają strój ludowy, rozbudowane choreografie i sceniczne wyrafinowanie na rzecz swobodnej zabawy opartej na prostej tanecznej bazie. Najczęściej akompaniament muzyczny jest grany na żywo.
Muzyka jest bezpośrednio oparta na motywach tradycyjnych, lecz zawiera również nowoczesne wpływy i autorskie propozycje nowych melodii tanecznych.
Prowadzenie:
Marta Tomczak i Krzysztof Rogulski to pasjonaci tradycyjnych tańców i muzyki. Od lat zajmują się ich praktykowaniem – Marta w zespołach tańca irlandzkiego i bretońskiego, Krzysztof – w zespole tańca irlandzkiego oraz w zespole muzyki celtyckiej Triskel, poznańskiej Potańcówkowej Kapeli Bal Folkowej oraz zespole Balzinga, a także na licznych sesjach muzycznych. Uczestnicy warsztatów, festiwali tanecznych i muzycznych obejmujących muzykę i tańce tradycyjne Europy w Polsce i za granicą. Od ponad roku dzielą się swoją pasją pod szyldem „Bal Folk Poznań” ucząc tańców bretońskich, francuskich, baskijskich oraz organizując potańcówki, gdzie można w praktyce wykorzystać taneczne umiejętności.
2013-03-11
SUKA OFF
PERFORMANCE i POKAZ FILMÓW SUKA OFF
SUKA OFF to formacja artystyczna istniejąca od 1995 roku. Ma ona na swoim koncie liczne realizacje z pogranicza różnych dziedzin sztuki: performance, akcje teatralne i klubowe, instalacje, fotografie, video art oraz wizualizacje muzyki, prezentowane w różnych przestrzeniach na terenie kraju i za granicą. Do tej pory prace grupy pokazywane były w większości krajów europejskich oraz w Argentynie, Brazylii, Chile, Kanadzie, Meksyku i Japonii.
Członkami grupy są Piotr Węgrzyński (założyciel, artysta wizualny, performer) i Sylvia Lajbig (filolog klasyczny, performerka). Z grupą stale współpracuje Maciej Dziaczko.
Działania grupy SUKA OFF koncentrują się na kilku powracających motywach:
- ludzka cielesność we wszystkich jej biologicznych i fizjologicznych aspektach
- próba zredefiniowania pojęcia płci poprzez zatarcie indywidualnych cech / kodu seksualnego przypisanego kulturowo kobiecie i mężczyźnie
- poszukiwanie alternatywnych i radykalnych form komunikacji, opartych na połączeniu żywej materii ciała z urządzeniami elektronicznymi
- estetyka postindustrialna, "zderzenie" ludzkiego ciała z materią stali / betonu / silikonu / lateksu.
więcej info: www.sukaoff.com
DIE PUPPE
„DIE PUPPE” to cykl akcji na żywo i do kamery, inspirowanych twórczością Hansa Bellmera, zainicjowany przez grupę SUKA OFF w 2010 roku.
Głównym założeniem projektu jest ukazanie przy pomocy współczesnych środków wyrazu i mediów, procesu transformowania ludzkiej postaci i płci w oparciu o obrazy i koncepcje artysty.
Z okazji przypadających na 13 marca 111 urodzin Hansa Bellmera, SUKA OFF zaprezentuje w klubie „Dragon”:
- performance „Die Puppe” (http://sukaoff-puppe.blogspot.com)
- film „Rekonstrukcja Lalki” (http://doll-reconstruction.blogspot.com)
- „Lekcja Bellmera” i „Katowice Hansa Bellmera” - dokumentacje video dwóch akcji, jakie odbyły się
w grudniu 2010 roku w Katowicach na zaproszenie Towarzystwa Bellmer
(http://piastowska1.blogspot.com)
Wstęp od 18 lat. Zakaz fotografowania.
WSTĘP : 15PLN
2013-03-17
AKADEMIA MAŁEGO DOMU KULTURY
DŹWIĘKOWE HISTORIE
Inspiracją do warsztatowej pracy będą dźwięki. Dźwięki dziwne, z różnych miejsc, niejednoznaczne, nieokreślone, zagadkowe. To one obudzą w naszych głowach skojarzenia, historie, opowieści. I odwrotnie: fantastyczne, zadziwiające historie i opowieści obudzą w naszych głowach dźwięki. Zapraszamy serdecznie.
Warsztaty dla osób w wieku 6–12 lat
Cena warsztatów: 25zł/dziecko
Liczba miejsc ograniczona
Rezerwacja pod nr tel. 696-310-592 lub mailowo: julia@fundacjamdk.pl
Zapisy do 15 marca
2013-03-20
MAMA ROSIN
Mama Rosin po raz pierwszy w Polsce z okazji święta Frankofobii.
Znad pozornie spokojnego brzegu Jeziora Genewskiego pochodzi dźwiękowe tsunami. To rozdzierający dźwięk Cajun szwajcarskiego trio. Łączy ono muzykę francuskich emigrantów z Luizjany z garażowym rock'n'rollem. Mama Rosin tworzy alternatywną, surową, prowokacyjną muzykę i wzbudza międzynarodowe zainteresowanie. Przełomem okazał się rok 2012, kiedy nowy album Mama Rosin został przyjęty z ogromnym uznaniem, a tournee grupy odniosło wielki sukces. Od tego momentu Mama Rosin jest na muzycznym szczycie i zachwyca publiczność swoimi ekspresyjnymi występami na żywo. Od założenia grupy w 2008 roku, szwajcarskie trio stworzyło wyjątkowe brzmienie muzyczne opisywane, jako "psychodeliczna, rockowo taneczna muzyka w klimacie Cajun i voodoo". To połączenie prymitywistycznych tonów wraz z próbą odkurzenia tradycyjnych form muzycznych"
Mama Rosin przyjeżdża do Polski pierwszy raz, aby wspólnie celebrować święto Frankofonii i zaprezentować swoją twórczość szerszej publiczności.
http://mazurka.ch/mama-rosin/#