WYDARZENIA PROJEKTY O FUNDACJI KONTAKT KROCHMAL TV

2012-07-03

POSTAREMCZAK/TRACZYK/SZPURA

W RAMACH FESTIWALU NOWY WIEK AWANGARDY

Nowy projekt muzyków znanych m.in. z takich zespołów jak Hera (Zimpel/Wójciński/Szpura/Postaremczak) The Light (Rasz/Traczyk/Zimpel) czy Zukunft (Rogiński/Szamburski/Górczyński/Szpura). Saksofonista Paweł Postaremczak, perkusista Paweł Szpura i kontrabasista Wojtek Traczyk kontynuują swoje muzyczne poszukiwania w oparciu o wschodnie tradycje. Ich kompozycje - mocno osadzone na groovie - rozwijają się i ewoluują tworząc coś na wzór suity, która tak naprawdę jest częścią większego cyklu, prezentowanego za każdym razem kiedy pojawiają się na scenie, niezależnie od towarzyszących im muzyków. Zapraszamy!

 

BILETY: 15/20PLN

  • 2012-07-08

    ZAKAMARKI MAŁEGO DOMU KULTURY – WARSZTATY ARTYSTYCZNE DLA DZIECI I RODZICÓW

     

    Każde spotkanie rozpoczyna czytanie książki  z  Wydawnictwa Zakamarki - chcemy, żeby książka inspirowała do odkrywania, tworzenia i eksperymentowania. Druga część spotkania to działanie artystyczne, które związane jest z przeczytaną książką.

     

    W lipcu na warsztatach…

    … spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, co to jest dziwność. Pomocni w szukaniu odpowiedzi będą nam mrówkojad i orzesznica, bohaterowie książki Lotty Olsson „Dziwne zwierzęta”. Zorganizowali oni konkurs na najdziwniejsze zwierzę na świecie. Jesteście ciekawi, kto wygrał? Zapraszamy na warsztaty.

     

     

    Warsztaty dla dzieci w wieku 4 – 12 lat.

     

     

    Projekt ten realizowany jest przy wsparciu Miasta Poznania.

    Projekt realizuje: Fundacja Mały Dom Kultury

    Partner projektu: Wydawnictwo Zakamarki.

    Patroni Medialni: Miasto Dzieci, Czas Dzieci, IKS, Dzieci Poznań, Kultura Poznań, Ryms,

    Qlturka, Radio Afera.

    WSTĘP WOLNY

     

    Prosimy o wcześniejszą rezerwację miejsc.

    Rezerwacja pod nr tel. 696-310-592 lub mailowo: julia@fundacjamdk.pl

     

    Kolejne warsztaty odbędą się:  5 sierpnia.



  • 2012-07-08

    BAL FOLKOWA PRAKTIKA

    Podobnie jak w wielu tanecznych kulturach – tango, salsa itd. – chcemy zaproponować wszystkim zainteresowanym tańcami „bal folkowymi” formułę praktik, podczas których możliwe będzie przećwiczenie i zatańczenie tańców tradycyjnych z różnych zakątków Europy, które pojawiają się na bal folkach i warsztatach. Rozpoczynać będziemy od powtórek, wyjaśnienia wątpliwości i krótkiej nauki, by następnie po prostu tańczyć! Chcielibyśmy by praktiki były okazją do ćwiczenia, przypominania, utrwalania, zatańczenia z różnymi partnerami, zadawania pytań (także tych trudnych), ale też miłego spotkania i dobrej tanecznej zabawy.

     

    Pojawią się na pewno najbardziej popularne scottishe i mazurki, niedawno poznawane na warsztatach walczyki w różnym rytmie oraz polskie, a także bretońskie korowody, czy francuskie bourrée, baskijskie skoki i inne (mniej lub bardziej popularne) tańce. Mniej zaawansowanym tancerzom chcemy w ten sposób stworzyć możliwość szlifowania tanecznych umiejętności, zupełnie początkujący również znajdą tu coś dla siebie, gdyż części tańców bez problemu można uczyć się po prostu włączając się w nie. Zapraszamy także bardziej doświadczonych tancerzy, którzy zechcą dzielić się swoją pasją i energią, by wspólnie popraktykować.  Szczegóły oddajemy w znacznej mierze do dyspozycji uczestników – każdy może zaproponować taniec czy dopytać o istotny szczegół, podzielić się doświadczeniami.

     

    BAL FOLK               

    Rodzaj potańcówki do muzyki ludowej, z tańcami wywodzącymi się z tradycji różnych europejskich kultur. Zainicjowany w latach 70-tych XX w. we Francji, dziś popularny w wielu krajach, m.in. w Belgii, Holandii, Portugalii, Niemczech.

    Tańce bal folkowe są oparte na prostych, przystępnych układach wywodzących się bezpośrednio z tańców tradycyjnych. Są to zarówno tańce korowodowe, jak i parowe oraz zabawy taneczne. Pozbawione są funkcji prezentującej dany folklor: pomijają strój ludowy, rozbudowane choreografie i sceniczne wyrafinowanie na rzecz swobodnej zabawy opartej na prostej tanecznej bazie. Najczęściej akompaniament muzyczny jest grany na żywo.

    Muzyka jest bezpośrednio oparta na motywach tradycyjnych, lecz zawiera również nowoczesne wpływy i autorskie propozycje nowych melodii tanecznych.

     

    Prowadzenie:

    Marta Tomczak i Krzysztof Rogulski to pasjonaci tradycyjnych tańców i muzyki. Od lat zajmują się ich praktykowaniem – Marta w zespołach tańca irlandzkiego i bretońskiego, Krzysztof – w zespole tańca irlandzkiego oraz w zespole muzyki celtyckiej Triskel, poznańskiej potańcówkowej kapeli bal folkowej oraz zespole Balzinga, a także na licznych sesjach muzycznych. Uczestnicy warsztatów, festiwali tanecznych i muzycznych obejmujących muzykę i tańce tradycyjne Europy w Polsce i za granicą. Od ponad roku dzielą się swoją pasją pod szyldem „Bal Folk Poznań” ucząc tańców bretońskich, francuskich, baskijskich oraz organizując potańcówki, gdzie można w praktyce wykorzystać taneczne umiejętności.

     

    WSTĘP WOLNY

     

     

    http://www.facebook.com/balfolkpoznan?ref=ts

     

  • 2012-07-11

    HERA

    KONCERT W RAMACH CYKLU NOWY WIEK AWANGARDY

     





    A co gdyby pozwolić muzyce po prostu zaistnieć, oddać jej przestrzeń i czekać na to co się wydarzy?

    To pytanie postawił Wacław Zimpel, założyciel zespołu, ale jest ono bliskie każdemu z pięciu muzyków tworzących Herę. Ich głównym celem jest wejście w muzyczny trans, który przełamie bariery między sceną, a widownią i pozwoli na spontaniczną wymianę.
    Dlatego Hera jest zespołem koncertowym. Chociaż ma na koncie dwie płyty, to żaden sprzęt nie jest w stanie zarejestrować tego co dzieje się między muzykami, a słuchaczami. Tego trzeba doświadczyć. Ich muzyka przechodzi wciąż nowe transformacje, wymykając się kolejnym określeniom czy klasyfikacjom. Punktem wyjścia była europejska muzyka sakralna, jednak Hera największe inspiracje czerpie dziś z tradycji ludowych, sięgając do muzyki hinduskiej czy do afrykańskich rytmów. Odnajduje tam istotę grania - pierwotną bliskość z muzyką i drugim człowiekiem oraz czymś nienazwanym. Dla każdego z muzyków Hery to pretekst i motywacja do coraz głębszych poszukiwań, zarówno twórczych jak i indywidualnych. W ich muzyce to wszystko się ze sobą przeplata i łączy.


    gość specjalny - Wojciech Traczyk - es-raj, harmonium, tampura

    Maciej Cierliński - lira korbowa

    Paweł Postaremczak - saksofony

    Paweł Szpura - perkusja

    Ksawery Wójciński
    - kontrabas

    Wacław Zimpel - klarnet

     

    BILETY: 20PLN  (do kupienia przed koncertem)

    2012-07-23

    VANDENMARK/DAISY DUO

    W RAMACH FESTIWALU NOWY WIEK AWANGARDY

     

    23 lipca, godz. 20.00

    Ken Vandermark: clarinet, saxophone

    Tim Daisy: drums

     

     

    24 lipca, godz. 20.00

    Ken Vandermark: clarinet, saxophone

    Tim Daisy: drums

    Wacław Zimpel: clarinet, bass clarinet

    Havard Wiik: piano

     

     

     

    Tych dwóch osobowości przedstawiać nie trzeba - gościli już w Dragonie kilkakrotnie. Od ich duetowego koncertu w maju 2008 roku rozpoczął się cykl awangardowych koncertów, który od ubiegłego roku przyjął nazwę Festiwalu Nowy Wiek Awangardy, a w czerwcu 2011 roku promowali tu album „Conversation”. Teraz zapraszamy słuchaczy na dwa koncerty, dla których to właśnie ich muzyka będzie podstawą brzmieniową.

     

    Ken Vandermark i Tim Daisy współpracowali i współpracują ze sobą w ramach kilku grup - The Vandermark 5, Bridge 61, Frame Quartet, Sound In Action Trio, Made to Break czy Resonance Project. Niemal od samego początku realizują oni także projekt duetowy. Pierwsze koncerty grali razem już pod koniec 2002 roku. Muzyczna formuła, którą wybrali jest owocem dwóch fascynacji. Pierwszą są duetowe nagrania Dona Cherry'ego z Edem Blackwellem, Anthony'ego Braxtona z Maxem Roachem czy Petera Brötzmanna z Hanem Benninkiem. Od Blackwella i Cherry'ego przyjmują oni podobną, lekką i komunikatywną formułę grania, nie uciekają od melodycznej prostoty i piękna rozumianego w bardzo tradycyjnym duchu; od Braxtona z Roachem - wielką dbałość o strukturę utworów, ale i rytmiczne komplikacje; a od Brötzmanna z Benninkiem - energię i bezkompromisowość. Wzbogacają jednak muzykę o to, co dla Kena Vandermarka zawsze było znakiem rozpoznawczym - transową, rockową motorykę. Drugą są formalne zależności improwizacji i kompozycji rozumiane w duchu idei twórców freely improvised music (nie bez wpływu idei Johna Cage'a i Mortona Feldmana). Oznacza to więc w tym przypadku odejście od ornamentalnego charakteru jazzowej improwizacji - nie jest już ona wprowadzana do kompozycji w czasie jej wykonywania, ale to kompozycja jest efektem wspólnej, w tym przypadku duetowej, improwizacji. Kompozycja jest więc procesem realizowanym w trakcie koncertu na oczach widzów.

     I tak właśnie duet zaprezentuję się w pierwszym dniu, 23 lipca.

     

    Dzień drugi to składy nieco odmienne – Vandermark i Daisy zaproszą bowiem do wspólnego grania Wacława Zimpla (klarnety) oraz Harvarda Wiika (fortepian). Nigdy ta czwórka razem nie gościła na jednej scenie, ale wszystkich ich łączy osoba Kena Vandermarka, który współpracował z każdym z nich wielokrotnie. W trakcie koncertu zaprezentują się nam różne składy – od duetu do klarnetu i spróbują połączyć w jedno najprzeróżniejsze muzyczne tradycje, na – oczywiście – jazzowej podstawie.

     

    BILETY: 23/30PLN(23.07) oraz 24/40PLN (24.07)

     KARNET NA DWA DNI: 50PLN

     

     

  • 2012-07-24

    VANDENMARK/DAISY DUO + goście (ZIMPEL/WIIK)

    W RAMACH FESTIWALU NOWY WIEK AWANGARDY

     

    24 lipca, godz. 20.00

    Ken Vandermark: clarinet, saxophone

    Tim Daisy: drums

    Wacław Zimpel: clarinet, bass clarinet

    Havard Wiik: piano

     

     

     

    Tych dwóch osobowości przedstawiać nie trzeba - gościli już w Dragonie kilkakrotnie. Od ich duetowego koncertu w maju 2008 roku rozpoczął się cykl awangardowych koncertów, który od ubiegłego roku przyjął nazwę Festiwalu Nowy Wiek Awangardy, a w czerwcu 2011 roku promowali tu album „Conversation”. Teraz zapraszamy słuchaczy na dwa koncerty, dla których to właśnie ich muzyka będzie podstawą brzmieniową.

     

    Ken Vandermark i Tim Daisy współpracowali i współpracują ze sobą w ramach kilku grup - The Vandermark 5, Bridge 61, Frame Quartet, Sound In Action Trio, Made to Break czy Resonance Project. Niemal od samego początku realizują oni także projekt duetowy. Pierwsze koncerty grali razem już pod koniec 2002 roku. Muzyczna formuła, którą wybrali jest owocem dwóch fascynacji. Pierwszą są duetowe nagrania Dona Cherry'ego z Edem Blackwellem, Anthony'ego Braxtona z Maxem Roachem czy Petera Brötzmanna z Hanem Benninkiem. Od Blackwella i Cherry'ego przyjmują oni podobną, lekką i komunikatywną formułę grania, nie uciekają od melodycznej prostoty i piękna rozumianego w bardzo tradycyjnym duchu; od Braxtona z Roachem - wielką dbałość o strukturę utworów, ale i rytmiczne komplikacje; a od Brötzmanna z Benninkiem - energię i bezkompromisowość. Wzbogacają jednak muzykę o to, co dla Kena Vandermarka zawsze było znakiem rozpoznawczym - transową, rockową motorykę. Drugą są formalne zależności improwizacji i kompozycji rozumiane w duchu idei twórców freely improvised music (nie bez wpływu idei Johna Cage'a i Mortona Feldmana). Oznacza to więc w tym przypadku odejście od ornamentalnego charakteru jazzowej improwizacji - nie jest już ona wprowadzana do kompozycji w czasie jej wykonywania, ale to kompozycja jest efektem wspólnej, w tym przypadku duetowej, improwizacji. Kompozycja jest więc procesem realizowanym w trakcie koncertu na oczach widzów.

     I tak właśnie duet zaprezentuję się w pierwszym dniu, 23 lipca.

     

    Dzień drugi to składy nieco odmienne – Vandermark i Daisy zaproszą bowiem do wspólnego grania Wacława Zimpla (klarnety) oraz Harvarda Wiika (fortepian). Nigdy ta czwórka razem nie gościła na jednej scenie, ale wszystkich ich łączy osoba Kena Vandermarka, który współpracował z każdym z nich wielokrotnie. W trakcie koncertu zaprezentują się nam różne składy – od duetu do klarnetu i spróbują połączyć w jedno najprzeróżniejsze muzyczne tradycje, na – oczywiście – jazzowej podstawie.

     

    BILETY: 23/30PLN(23.07) oraz 24/40PLN (24.07)

     KARNET NA DWA DNI: 50PLN